buikslaper help advies nodig

Hoi

Ik heb ook 2 buikslapende meiden (en ben er zelf ook één !)
Bij de oudste draaide ik haar nog om als ik zelf naar bed ging, maar ze ging gelijk weer terug, dus daar ben ik maar mee gestopt.
Volgens mij is het ook geen probleem als ze het zelf doen, het is wat anders denk ik als je je pasgeboren baby op zijn buik gaat leggen terwijl zijn nekspieren nog niet sterk genoeg zijn.
Ik heb ook een Aerosleep en ben er tevreden over.

groetjes
Melanie
 
Ja ook ik heb net een pasgeboren 5 weken oude baby, die het lekkerst op haar buik slaapt, net zoals haar broer van 5,5 jaar oud en haar zus van 8 jaar oud die vanaf een paar weken oud op de buik slapen en  niet te vergeten haar moeder die op de buik slaapt vanaf de geboorte.
Mijn eerste 2 kinderen gingen  zelf op de buik slapen toen ze hier toe in staat waren, maar bij mijn derde heb ik het zelf gedaan. Ze krijste de hele dag door, door de krampen (ze heeft ook koemelkallergie) en als ze sliep, werd ze na een paar minuten wakker. Ook toen ze speciale voeding kreeg, had ze nog steeds last van krampen. Ik heb haar toen op de buik gelegd en ze sliep goed, ze voelt de krampen op die manier minder. Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn dochter bij mij slaapt; in de buggy overdag en  de  bak gaat 's avonds mee naar boven. Natuurlijk zit het in mijn achterhoofd, maar ik rook niet, er wordt niet in huis gerookt, de kamers staan op ventilatie, ze gebruikt geen dekbed, ze kan haar hoofd naar links en naar rechts zetten en  ik heb geen drukbezette dagen. Allemaal dingen die ook meespelen  bij wiegedood en  zij slaapt rustiger en ik ben rustiger.
Ook mijn advies is dus: lekker laten slapen en alle andere dingen wel in acht nemen.      

Groetjes
Dees
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje (14,5 mnd) was in het begin een onrustige slaper. Het was nog niet meteen duidelijk wat de reden was. Steeds als ik hem op mijn buik liet slapen (en dan lag hij ook op zijn buik) dan ging het goed. En tussen ons in, op de buik, dan sliep ie als een prinsje. Dat was dus duidelijk de reden. Ons ventje id (net als ik zelf) een buikslapertje!
Maar we wilde totdat hij zichzelf kon omrollen geen risico lopen. Dus we hebben hem totdat hij drie maanden was ingebakerd en daarna heeft hij nog een maand in een 'safety sleep' gelegen. Dat is een hoeslakentje voor om het matras met daaraan vast stroken met klitteband waar je je kindje in wikkeld waardoor het op de rug liggen toch comfrtabeler werd. Toe hij kon omrollen hebben we hem gewoon in slaapzakje gelegd en wel steeds op de rug. Maar meneertje draaide lekker zelf naar de buik, beentjes opgetrokken en handjes onder zijn hoofdje. Zo slaapt hij nu nog.
Dus volg de behoefte van je kindje en probeer dat op een zo veilig mogelijke manier te doen zou ik zeggen.
Succes.

Groetjes Mama van Pip
 
Hoi,

Ik kan het mij goed voorstellen hoor!

Je hebt verschillende producten op de markt, waaronder de aerosleep. Dit is een dun matrasje die je over het 'vaste' matrasje kan leggen. Mocht je kindje met het neusje in het matras in slaap vallen is dat geen probleem. Ze kunnen namelijk gewoon doorademen, omdat het een soort luchtmatrasje is. Zie www.aerosleep.nl ook makkelijk als je ergens met vakantie bent, dan weet je zeker dat je niet extra risico's loopt.

Groetjes,
Dorien
 
Terug
Bovenaan