Ja ook ik heb net een pasgeboren 5 weken oude baby, die het lekkerst op haar buik slaapt, net zoals haar broer van 5,5 jaar oud en haar zus van 8 jaar oud die vanaf een paar weken oud op de buik slapen en niet te vergeten haar moeder die op de buik slaapt vanaf de geboorte.
Mijn eerste 2 kinderen gingen zelf op de buik slapen toen ze hier toe in staat waren, maar bij mijn derde heb ik het zelf gedaan. Ze krijste de hele dag door, door de krampen (ze heeft ook koemelkallergie) en als ze sliep, werd ze na een paar minuten wakker. Ook toen ze speciale voeding kreeg, had ze nog steeds last van krampen. Ik heb haar toen op de buik gelegd en ze sliep goed, ze voelt de krampen op die manier minder. Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn dochter bij mij slaapt; in de buggy overdag en de bak gaat 's avonds mee naar boven. Natuurlijk zit het in mijn achterhoofd, maar ik rook niet, er wordt niet in huis gerookt, de kamers staan op ventilatie, ze gebruikt geen dekbed, ze kan haar hoofd naar links en naar rechts zetten en ik heb geen drukbezette dagen. Allemaal dingen die ook meespelen bij wiegedood en zij slaapt rustiger en ik ben rustiger.
Ook mijn advies is dus: lekker laten slapen en alle andere dingen wel in acht nemen.
Groetjes
Dees