[quote quote=10298464]Hi, Wij hebben hetzelfde gehad. Echt een enorm dilemma vond ik dat, maar op een gegeven moment heb ik hem overdag wel op zijn buik laten slapen. Dat ging goed, in het begin ging ik natuurlijk driehonderd keer kijken maar hij lag altijd netjes en zijn hoofd lag ook soms de andere kant op (dus hij tilde hem zelf gewoon op tijdens zijn slaap). ’s Nachts probeerden we vaak hem te foppen, door hem in te laten slapen op zijn buik en vervolgens als hij diep sliep en wij naar bed gingen (hij sliep ook al op zijn eigen kamertje toen) hem alsnog te flippen en in te bakeren. Ging op zich goed, behalve richting de ochtend als hij niet meer zo knock-out van vermoeidheid was (eindigde een van ons vaak op de bank zo rond 4 uur met baby op de buik). Na een paar weken (ik weet niet precies meer hoe lang) hebben we hem ook ’s nachts op zijn buik gelaten. Ik denk dat hij 8-10 weken was ongeveer toen. De eerste nachten ben ik echt heel vaak gaan kijken, maar uiteindelijk groeit het vertrouwen. Nu een zoon van net 7 maanden en nog steeds een notoire buikslaper. Een zeer makkelijke (in)slaper, maar op zijn rug? No way. Ik weet dat het wordt afgeraden en ik ben ook zeker niet iemand die de risico’s constant bewust opzoekt. Alleen het was hier thuis ook, net wat jij zegt, ofwel niet slapen of wel, maar op zijn buik. En uiteindelijk is na een aantal weken aanklooien die vermoeidheid zo enorm killing en dus de keuze toch wel makkelijk gemaakt. Onze zoon was wel al vrij sterk (ik weet niet hoe dat bij jouw zoontje zit?), hij kon al heel snel zijn eigen hoofd omhoog houden bijvoorbeeld en hield het ook vrij lang vol al op zijn buik. Vond dat wel een fijn idee zelf. Sommige mensen zeggen dat buikslapers niet bestaan, maar daar ben ik het sinds ik moeder ben zeker niet mee eens. We hebben het geprobeerd, op zijn rug, maar het werkte gewoon echt niet hier, het ligt dus niet aan jou! Als wij hadden moeten wachten tot hij kon rollen met hem op zijn buik laten slapen hadden we 4,5 maand niet geslapen haha. Is het anders een idee overdag hem sowieso al op zijn buik te laten slapen? Dan ben je in de buurt en kun je het in de gaten houden.[/quote]
Overdag slaapt hij inderdaad al op zijn buik, dit gaat goed, ook legt hij inderdaad z'n hoofdje al om. Het probleem is echt de nacht. Wat jij zegt kan ik inderdaad proberen, gister al gedaan, maar toen sliep hij wellicht nog niet diep genoeg.
Blijft lastig hoor, ze kunnen niet zeggen hè wat ze willen, haha.