Buikslaper

Ons zoontje van nu 12 weken slaapt ook al een tijd op zijn buik! Eerst alleen overdag, maar later ook ‘s nachts hem op zijn buik laten slapen. Vond ik in het begin ook spannend, maar heb hem geen 1 x verkeerd zien liggen. Mocht hij een keer met zijn gezicht recht naar beneden liggen, draait hij binnen 10 seconden zelf al bij.. 

Bedankt allemaal voor de reacties.
Hij heeft vannacht op zijn buik geslapen, 1x wakker geweest voor de fles en 1x onrustig van 4 tot 5. Maar al zoveel beter dan de voorgaande nachten. Vind het nog steeds spannend, maar hij ligt naast me in zijn wieg, kijk continue ?

Mijn dochtertje slaapt ook al vanaf 5 weken of zo op de buik. Ze was sterk in haar nekje dus vertrouwde het wel. Nu is ze bijna een jaar en slaapt nog precies in die houding. 
Buikslapen is niet de oorzaak van wiegendood, maar kinderen die verhoogd risico hebben op wiegendood (dat weet je niet of dat zo is) die zullen ws niet wakker worden wanneer ze in ademnood komen. De meeste baby's wel want baby's hebben enorme overlevingsdrang.
Ik had voor de schijnveiligheid wel een airosleepmatrasje.
Vroeger sliepen alle baby's op de buik. Toen was het wiegendood percentage hoger maar kwam niet alleen daardoor. Ook door leefomgeving en hoe de moeder leefde tijdens de zwangerschap(wijn was bijv. Toegestaan)
Zelf moet je ook slapen. Stel je voor dat je in slaap valt doordat je door en door moe bent en je rolt op je kind, dat wil je echt niet.

Terug
Bovenaan