Buikslaper

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.

Even een vraagje, Tycho is echt een buikslaper, ik leg hem dan wel steeds weer goed maar dan wordt ie wakker..... wel een uur ofzo pffff. Nu hebben we hem vannacht p zijn buik laten slapen en zelf dus 100 x eruit om te zien of alles goed gaat....

hoe erg is dat als ze nu op hun buik slapen? hij is nu bijna 9 maanden. kan goed draaien zitten en rollen????

xx wen

voor de ouders is het (soms) erger dan voor de kinderen. Wiegedood komt heel weinig voor en er is hier laatst een wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit bleek dat wiegedood veroorzaakt wordt door iets in de hersenen, en dus niet door alle andere oorzaken die men eerst beschreef. Goed, omdat ik hier geen link naar heb is dit even niet belangrijk, als je bang bent blijf je dat toch.
Wat ik wil zeggen is dit: als je kindje nou lekkerder slaapt op zijn buik dan is dat toch prima? Als ouder moet je dan je bezorgdheid van je afzetten, dan slaap je zelf ook een stuk rustiger
Milo slaapt overdag altijd op zijn buik, liever dit dan dat hij helemaal niet slaapt.
liefs Stephanie

Oh wat erg he, ik bedoel dat je zelf 86 keer je bed uit gaat om te kijken.
Yoëll gaat sinds een paar dagen op zijn zij liggen als je hem weg legt en ik wordt er helemaal zenuwachtig van.
Dan zeg ik tegen Bert, zou hij nog op zn zij liggen of anders?? Pfffff
Ze kunnen goed draaien en zijn sterk genoeg in hun nek enzo, dus het zal wel los lopen, maar die moedergevoelens..........

Pauline

Mijn zoon is ook een echte buikslaper. Al vanaf drie weken slaapt hij op z'n buik. Als hij op zijn rug of zij lag schreeuwde hij alles bij elkaar, op zijn buikje viel hij direct in slaap. Hij slaapt nu nog altijd op zijn buikje. Zeker als je kindje zijn hoofdje goed kan draaien kan het best. Natuurlijk moet je doen waar jij je het beste bij voelt. Maar sinds mijn zoon op zijn buik slaapt slapen zijn ouders ook heerlijk.....

Heeee wen,
Volgens mij ligt het aan de naam van onze boys hahahaha.
Sinds een week of twee wil Tygo hier ook niet meer op zijn rug slapen. Ook wij draaiden hem steeds terug op zijn rug als hij sliep, met als gevolg dat hij wakker werd en een poos (boos) wakker bleef.
Bij Tygo vind ik het (nog steeds) wel eng omdat hij zijn hoofje recht in het matras nestelt. Met zijn neusje dus plat op het matras.
Ik ga ook regelmatig kijken, maar vaak als hij een poosje slaapt zakt zijn hoofdje wel wat naar opzij zodat hij goed kan ademhalen.
(Ik wou een foto plaatsten van hoe hij altij d ligt, maar hyves doet weer ongelooflijk langzaam op het uploaden.)
Groetjes happyM

Lukas heeft een paar weken terug ook een tijdje op zijn buik geslapen. Net als jij was ik er niet blij mee, draaide hem om hij wakker en krijssen. Maar op zijn buik sliep hij veel beter dus uiteindelijk hem toch maar laten liggen. na een paar nachten slaap je echt veel rustiger. Ondertussen slaapt hij weer op zijn rug en draait soms naar zijn buik. Mijn advies, lekker laten liggen maar zorg wel dat er niet teveel speeltjes in het bedje liggen waarhij met zijn mondje tegenaan kan gaan liggen.

Annemieek

Mirthe slaapt al maanden op der buik anders slaapt ze niet. En mijn zoon sliep met 3 maanden al op zijn buik (als ik hem op zijn rug legde draaide hij zelf weer terug).
Volgens mij is het criteria dat als ze zelf zo gaan liggen het geen kwaad kan, want dan kunnen ze ook weer terug draaien als dat nodig is.

Kian slaapt sinds een week op z'n zij (ja pauline, zou het dan toch aan de datum liggen. . ?).
Ik maak me er niet druk om hoor.
Vroeger toen wij baby waren werden we allemaal op ons buikje te slapen gelegd, want anders kon je stikken in je eigen spuug.
Dus ik zou me maar niet te veel zorgen maken hoor! Wij  leven allemaal ook nog, dus het zal best goed komen.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan