buikslaper

mijn zoontje van 10 mnden slaapt steeds vaker op z'n buikje... ik zelf vind het geen prettig idee, vind het niet veilig. voor ik naar bed ga draai ik hem weer op zijn rug, maar het gebeurt vaak genoeg dat als ik me omgedraaid heb dat meneer alweer op zijn buik ligt.
hij draait zijn hoofdje ook niet echt goed naar links of rechts, meer op de zijkant van zijn voorhoofd.
heeft iemand hier ervaring mee? is er uberhaubt iets aan te doen? of stel ik me gewoon aan, en is het helemaal niet zo gevaarlijk...

groetjes!
 
hmmmmmmmm... vast pinnen zijn slaapzak aan de bed.... of zo...

mijn zoon slaap al zins die een maand is op zijn buik... slaapt die gewoon veel beter sinds die zelf kan draaien... (rond 5 maanden...) sliep die soms op buik som op zijn zei en som op zijn rug...
hij is nu 10 maanden en neemt wel 10 verschilende houdingen aan pernacht...

jij ligt toh zelf ook in een houding die voor je zelf lekker ligt... voor sommig is dat op de buik andere op de rug....

ik heb de geen oplossingen voor je... heel veel succes met je uitdaging...
je zou ook elke half uur terug kunnen lopen en weer terug draaien...
 
Mijn dochtertje slaapt ook vanaf maand 10 ofzo op haar buik. Ze kan zelf draaien en nu ze 11,5 maand is gaat ze ook zelf staan in bed.
Wij hebben een airosleep matrasje op het bedje liggen, daardoor kan ze goed ademen als ze met het gezichtje op matras ligt.
Maar wat mij is verteld door de kraamhulp is dat babys niet zo gaan liggen dat ze geen adem kunnen halen dus dat moet goed gaan.
Als het neusje vrij is gaat het goed.
Mijn dochter ligt ook door haar hele bed heen over de hele nacht door maar dat is idd ook wat je zelf doet. Ze heeft het wel van mij dat draaien want ik doe dat ook, en als ik de ruimte heb in bed neem ik dat ook vaak en als me man dan 's avonds laat naar bed ga lig ik regelmatig in het midden of schuin :)
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. En anders gewoon kijken voor een airosleep matras en matrashoes dan weet je dat het goed gaat.

 
Ons zoontje slaapt ook al vanaf dat hij een maand oud is op zijn buik. Vond het in het begin ook heel eng maar hij kon al snel zelf zijn hoofd goed optillen. Ook sliep hij op zn buik zomaar ineens een paar uur terwijl hij daarvoor hazeslaapjes deed. Heb m wel eens al slapend op zn rug neergelegd (hij was toen een maand of 7) maar binnen het uur hoorde ik m protesteren en lag meneer alweer op zn buik. Het is gewoon een voorkeur denk ik. Mijn vriend en ik zijn ook buikslapers en dat heeft hij overgenomen denk. En nu hij zelf kan staan enz. gaat hij het hele bed door. Ik vind hem de volgende morgen altijd met zn hoofd aan het voeteneind en bovenop de dekens.

Wat je miss zou kunnen doen is een klein handdoekje oprollen en half onder zn buik en zij leggen. Dit heb ik in het begin gedaan om te zorgen dat hij niet helemaal op zn buik zou gaan liggen.

Zo'n aerosleep matrasje zou ook kunnen helpen, heb m zelf niet maar veel mensen zweren erbij.

Ik lees dat je zoontje 10 maanden is, dan kunnen ze hun hoofdje echt wel goed optillen hoor. En wat loukeinlove al zei, kinderen leggen zichzelf op een goede manier neer en gaan niet 1,2,3, in een houding liggen dat ze geen lucht krijgen.

Voor de rest geen tips, dus hoop dat je er een beetje aan uit komt. Je kan er gewoon weinig aan doen. En ook ik ga nog steeds een paar keer per avond kijken of hij nog wel ademt, maar dat is er bij mij gewoon ingeslopen terwijl ik heel goed weet dat hij niet zomaar met zn gezicht in het matras gaat liggen.

Succes!
 
hij kan zijn hoofdje wel optillen ja, maar in zijn slaap legt hij zijn hoofd niet altijd op z'n wang. ik heb geen airosleep matras, wel 1 die 'ademt'.
ik zal me wel teveel zorgen maken...
 
Je hebt ook een los dekje van aerosleep. Kosten 35 euro ofzo en dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Dan kan hij zelfs met zijn neus naar beneden, gewoon doorademen. Maar leg hem nooooooiiiiittt vast zoals bovengenoemd. De kans dat hij bij het draaien verstrikt raakt en stikt is dan vele malen groter. 3 jaar geleden is daardoor een kindje hier uit de regio gestikt. Dus doe dat alsjeblieft niet.
 
geen zorgen supertje, was ik ook helemaal niet van plan. ik heb hem vannacht gewoon zn gang laten gaan, en het is goed gegaan. 9 uur was ie pas wakker :)

en dat dekje, heeft dat ook nut zonder dat matras? of werkt het alleen in combinatie met het matras dat erbij hoort... is vaak wel zo namelijk.
 
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het zou anders zijn als je zoon nog "hulpeloos" was, maar hij kan zelf gaan zitten en liggen en draaien, dus dan lijkt het me dat er geen gevaar is voor je zoontje. Als je bang bent dat hij met z'n hoofd onder de dekens terecht komt, kan je overwegen een slaapzakje aan te geven en verder niets in bed, maar verder kan je er niets aan doen. Mijn ervaring is dat kinderen meestal geen dingen doen die ze niet kunnen.

 
Terug
Bovenaan