buikslaper

@mama van just, Ja dat los dekje heeft hetzelfde effect. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik het hele matras gekocht had. Ik heb nu voor de 2e alleen het dekje gekocht, zowel voor in de wieg als het ledikantje. En het is wel wat esk zegt, op deze leeftijd hebben ze genoeg kracht en onbewust besef om niet op hun gezichtje te gaan slapen. Als ze nog heel klein zijn, slapen ze daar soms te diep voor.
 
Mijn dochtertje slaapt al op haar buik vanaf dat ze 4 weken was, ze kon anders niet slapen, in het begin wel eng ja, maar ze kon ook al heel snel haar hoofdje links en recht om draaien.

Ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken, ze draaien natuurlijk ook heel veel in hun slaap, en ben het met Esk eens.

Mijn dochtertje slaapt trouwens in een slaapzak en geen lakentje, want die duwt ze er zelf af.
 
Herkenbaar de zorg, hier ook een buikslaper. Bij het CB gaven ze aan dat ieder "hulpmiddel" vaak gevaarlijker is dan het buikslapen. Het omdraaien had bij ons ook geen enkele zin en je kan moeilijk altijd wakker blijven. Wij hebben een senso-matje gekocht. ( een beeld babyfoon hadden we al). Er is nooit iets gebeurt maar het geeft ons in ieder geval een rustiger gevoel zodat iedereen beter slaapt.
 
hallo,
er is ooit tegen mij gezegt, dat een baby gaat niet op zn buik liggen als hij/zij dan niet kan ademen.
ook de reflex om te ademen is dan goed, dus als het geen adem kan halen gaat het vanzelf anders liggen.

maar ik begrijp het wel dat je je zorgen maakt, ik deed dat ook bij onze eerste. na twee avonden ben ik ermee gestopt om haar om te draaien op verzoek van me man haha. ook zij heeft een aerosleep in bed.
onze tweede dame ligt graag op haar zij met 5,5 weken. als ze bij ons op de borst ligt, ligt ze graag op haar buik. ook zij heeft een aerosleep in bed liggen dus ik maak me niet zo een zorgen dit keer.

succes
 
Maak je geen zorgen en laat hem lekker liggen. Wij hebben twee buikslapers hier. Wel hebben ze allebei een aerosleepdekje in bed liggen. Gewoon voor de zekerheid hoor.
Onze meid ben ik op haar buik gaan leggen omdat ze zichzelf steeds wakker sloeg met armen en benen. Ze was toen 8 weken. Ik vond het doodeng en liep ieder kwartier naar boven om te kijken of ze nog adem haalde. Ze sliep heerlijk en had nergens meer last van.
Ons zoontje deed vlak na zijn geboorte precies hetzelfde. Hij lag dus met 4 weken als op zijn buik te slapen.
Onze meid is nu 4 en onze zoon 1.5 en ze slapen allebei nog het liefste op hun buik.

Lekker laten liggen dus.
 
onze dochter is nu een zijslaper maar toen ze 8 maanden was heeft ze alle hoeken in het bed uitgeprobeerd ook geregeld ondersteboven gevonden en op haar buik. In het begin maakte ik me er ook zorgen om, maar het ging goed en ze sliep beter dus maar laten gaan. Inmiddels ligt ze liever op haar zij in de raarste posities.
Wij hebben trouwens geen aerosleep matras en ook geen dekens ervan
 
Terug
Bovenaan