Buikslapers?

Hai reneke!

vanaf het moment dat onze oudste zich om kon draaien was het een buikslapert... Ik was in het begin ook vreselijk schijterig: wat nou als...??? En wij hadden afgesproken dat degen die 's nachts moest piesen even bij hem ging kiijken! Nou Thomas lag altijd heerlijk op zijn buik hoor, we haalden het niet in onze kop om het terug te leggen! En geloof me: al onze kindertjes hebben prima longen, ze laten zich heus wel horen als ze het er niet meer mee eens zijn!

Kus, Marieke

je zou  een heel dun slaapzakje (prenatal) kunnen proberen
en daarover een spanlaken?

Finnbar heeft dit absoluut niet! hij wil helemaal niet op zijn buik
word helemaal driftig! maar zijn zachte dekentje zelf over zijn hoofdje leggen en dan diep in slaapvallen is zijn griezelige slaapgewoonte.

Zodra mijn oudste kon omrollen ging ze ook op haar buik slapen, en ik vond dat toen ook best eng. Voordat wij naar bed gingen legden we haar weer op haar rug, maar 's-ochtends troffen we haar steeds weer op haar buik aan. Ze had er blijkbaar zo'n behoefte aan, en ze sliep zó lekker op haar buikje, dat we haar op een gegeven moment maar gewoon lekker hebben laten liggen. Ze slaapt nu nog steeds bijna altijd op haar buik (ze wordt volgende maand 2).

Nika is nu ruim drie maanden en als een bezetene aan het oefenen op het omrollen. Dat gaat niet lang meer duren... Als het eenmaal zover is, en ze ook op haar buik gaat slapen, laten we haar lekker zo liggen.

Tegen mij is gezegd (door het cb) dat ze, als ze om kunnen rollen, ook sterk genoeg zijn om jun hoofdje opzij te leggen en dat buikslapen dus niet erg is. Maar ik kan me voorstellen dat je het eng vind, hoor. Vond ik destijds met mijn oudste ook...

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

quote: mampo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-08-2008 10:09:34'));

je zou  een heel dun slaapzakje (prenatal) kunnen proberen
en daarover een spanlaken?

Finnbar heeft dit absoluut niet! hij wil helemaal niet op zijn buik
word helemaal driftig! maar zijn zachte dekentje zelf over zijn hoofdje leggen en dan diep in slaapvallen is zijn griezelige slaapgewoonte.

Mijn zoontje legt zijn knuffeldoek ook op zijn gezicht. De eerste keren wachte ik tot hij sliep en trok hem dan weer af. Dat vond ik ook zo eng. Maar hij slaapt toch elke keer het liefst zo. Trouwens, mijn man slaapt ook altijd met zijn deken over het hoofd. Iek, ik heb echt enge mannen zeg..haha. Ik stik al bijna als iets te dicht bij mijn gezicht ligt

Hoi hoi,

Ook hier een echte buikslaapster. Onze dochter slaapt al vanaf 5 weken overdag op haar buik. Ze was overdag ook erg onrustig en op haar buik kon ze de slaap erg snel vinden.
's Nachts heeft ze een tijdlang nog op haar rug geslapen. Ik draaide haar dan telkens voorzichtig om en dat was allemaal ok.
Nu slaapt ze ook 's nachts op haar   buik. met het warme weer draaide ze zichzelf op haar rug, niet zo warm denk ik.
Ze slaapt goed, beweegt haar hoofdje goed dus laat maar lekker liggen. In het begin is het heel eng. Ik ging elk half uur kijken. Maar je wordt er steeds gemakkelijker in hoor.
En als ze het hoofdje goed kunnen optillen maakt het allemaal niks uit. Daarbij als ze kunnen draaien gaan ze toch zo liggen als zij het lekkerst liggen.

Dus lekker op de buik laten slapen, je wordt er zelf na een tijdje ook rustiger door.

Groetjes Anne

Hoi,

Onze dochter wordt ook een buikslaper.
Ik had van mijn vorige dochter nog een speciaal "matrasje". Ik weer niet meer hoe die heet. MAar je spant het over het matras heen en er zit een soort honingraat structuur in, zodat als ze het hoofdje niet opzij kunnen leggen dat ze toch kunnen ademen.
Als je ernaar vraag bij een bayspeciaal zaak weten ze wel wat het is,

Misschien een idee (overigens wel prijzig hoor!)

Mijn zoon is 6 maanden en slaapt ook altijd op zijn buik. Overdag vind ik dit geen probleem, maar als hij de hele nacht zo zou slapen zou ik er niet gerust op wezen. Dus als ik ga slapen rond 23 uur dan draai ik hem op zijn rug. Gelukkig slaapt hij gewoon verder, maar dat hoeft niet zo te wezen bij je dochter

hoihoi,
onze dochter is een zijslaper net als haar mams hihi, maar daardoor draait ze soms wel door op haar buik. ik ben 1 keer snachts wakker geworden en toen ik ging kijken lag ze met haar hoofdje naar beneden ik schrok me rot en heb haar meteen weer terug gedraait gelukkig niets aan de hand (ze lag waarschijnlijk nog maar heel kort zo)

maar we hebben nu de oplossing gevonden, zodat wij weer iets rustiger kunnen slapen.
ik leg haar op het aankleedkussen in haar bedje 's nachts. op die maniet kan ze wel op haar zij draaien maar de schuine kanten van het kussen voorkomen dat ze doordraait.
zo ligt ze nu bijna 2 weken en ze slaapt prima
dan moet ik zeggen dat ze verder altijd al een goede slaper is geweest met 2 maanden sliep ze al door van ongeveer 21.00u tot ongeveer 7.00

misschien een tip voor jullie

groeten lin

Terug
Bovenaan