Buikspierpijn

Hey hey,

Ik heb de hele week al last van over de hele lengte trekkende buikspieren en bandenpijn echt super irritant. Dacht eerst dat het harde buiken waren, maar dat blijkt het niet te zijn. Volgens de fysio op mijn werk zou ik wel eens te sterke buikspieren kunnen hebben waardoor het nu zo gevoelig is. Nooit geweten dat ik nog last zou kunnen krijgen van spieren die te sterk zijn....

Waarschijnlijk heb ik daarna geprobeerd om mijn buik te ontzien en heb ik daarna last gekregen van mijn rug. Dus nu heb ik en rugpijn en buikspierpijn en ben ik moe en chagrijnig omdat ik er niet van kan slapen. Over anderhalve week afspraak met de vk, maar even in de gaten houden, denk ik.

Het enige wat ik wel jammer vind is dat je goed als niets terwijl ik nu toch al ruim 16 weken ben, mijn baarmoeder aan de voorkant zit en mijn placenta aan rugzijde. Iedereen ook steeds, jij zwanger, echt? En daarna de beroemde opmerking: "ach wacht maar...dat komt echt nog wel goed.."

Maar goed het belangrijkste is nog steeds: de kleine groeit goed, heeft duidelijk te kennen geven van zwemmen erg hyperactief te worden (pff ik voelde me een boksbal). Verder groeit mijn baarmoeder gelukkig wel goed, komt al bijna boven mijn navel uit.

Zo nu heb ik 5 minuten mogen mopperen....en nu is het weer klaar. Weet je wat ik ga doen, ik ga lekker naar de kapper. (sorry moest het even kwijt!)
 
Dat van bandenpijn, spierpijn (buik) en daardoor weer rugpijn, komen mij ook heel bekend voor. Ben 13 en 5 dagen en heb hier al 3 weken last van. Plus dat ik van mijzelf hypermobiel ben, is het niet zo handig.

Ga nu wekelijks naar de fysio, krijg daar tips, en ze maakt alle verkrampte rugspieren weer los.
Tip: warm houden, goed op je houding letten, en niet meer tillen dan plus 3 kilo. Dan gaat het bij mij goed.
 
Hoi!

Die buikspierpijn, ontzettend naar voor jullie, en voor mij bijzonder om dit eindelijk van iemand te horen!!!

Vorige zwangerschap heb ik daar heel veel last van gehad. Vanaf het moment dat mijn buik begon te groeien deden mijn buikspieren pijn (niet mijn banden). Hoewel de pijn behoorlijk was heb ik me daar (te) weinig van aangetrokken en alles gedaan wat ik dacht dat ik kon. Maar goed, ook als ik wel rustig aan gedaan had had het veel pijn gedaan. Het deed gewoon constant pijn, ook als ik niks deed en mijn buik voelde als één grote blauwe plek.
Vervolgens dacht ik dat het na de zwangerschap wel snel over zou zijn, maar niets was minder waar! Het heeft maanden geduurd voordat de pijn afnam. Nog steeds deed alles zeer: zelfs kleine dingetjes als omdraaien in bed gingen bijna niet. Niet leuk en het kostte heel veel energie.

Nu ben ik vrij snel weer zwanger (mijn dochter is nu 7 maanden), dus dat vinden we ontzettend leuk, maar voor mijn lichaam verwacht ik dat het niet goed zal zijn. Ik was nog niet eens zover hersteld dat ik weer flink kon tillen en zelfs niet sporten! (voor nu dus vast een tip: ga niet 8 weken na de bevalling weer sporten, behalve dat ik dat niet kon werd het me ook zwaar afgeraden door de fysiotherapeut! heel erg jammer, vooral omdat ik het zo leuk vind)

Mijn buik is nu nog niet gegroeid (gelukkig) maar ben zo bang dat ik weer last van ga krijgen.. zie er echt tegen op. En oja, ik heb tot nu toe dus niemand gevonden die dit verhaal herkend!! Geen van mijn vriendinnen, de verloskundige of destijds op het forum... niemand.

Hoop voor jullie (en voor mij) dat het niet zo erg wordt als ik het heb gehad..

En als jullie op den duur nog tips hebben hoor ik het graag. Misschien dat ik bijv. mijn buik wel ga laten masseren voor de de doorbloeding... en verder weet ik het echt niet.

Liefs meike
 
Oja, mijn dochtertje was ook erg actief (meer dan erg actief ;) en dat schoppen hielp natuurlijk ook niet mee voor mijn buik..
 
Hoii 
Ik nen nu 21 weken zwanger en mijn buik voelt ook sls 1 grote blauwe plek! Het is mijn 2e bij mijn dochter had ik echt nergens last van maar nu heb ik alles wat je maar kan bedenken? maar voor een goed doel!:))
Iemand nog ideeen of tips om er beter mee om te gaan?
Groetjes Dorien
 
Zo nou ik herken sinds een week de zeurende "spierpijn" in mijn onderbuik. Allejemig wat is het 24/7 gewoon irritant gevoel. Nu 18+ zwanger en vind sommige dingen gewoon weg eng vooral omdat we hiervoor een miskraam hebben gehad met 7weken zwanger. Dus alle pijntjes die ik nu ervaar maakt een schrik reactie los. Dus al jullie ervaringen die ik kan lezen maakt mij minder paniekerig over elk dingetje. Wat misschien voor de 1 een aanstellerig iets lijkt of klein dingetje, dat het voor iemand die een miskraam heeft gehad paniek en vooral onzekerheid veroorzaakt. 
Ik ben dankbaar dat ik hier kan lezen dat sommige dingen ook bij andere zwangeren gebeurt of is gebeurt. 
Dank jullie wel dat jullie dit soort dingen delen, je hebt geen idee hoeveel rust het brengt bij de meiden die een miskraam hebben gehad en hun partners.
??????
Liefs,
Marie-Claire
 
Terug
Bovenaan