Buisjes

Vandaag moesten we weer terug met Myrthe naar de KNO.
Ze blijft verkouden en aan haar oren zitten. Ze bleek weer vocht achter dr trommelvliezen te hebben en de arts stelde buisjes voor. Als we het doen kijken ze gelijk of dr neusamandel weer gegroeid is, zo ja dan verwijderen ze die ook gelijk wéér.
Die buisjes doen niet af tegen die verkoudheid zoals ik het begreep, is alleen voor dr oren.
Wie heeft ook kinderen met buisjes? En waar helpt het voor? Of wat zijn nadelen?
Ik vind het moeilijke beslissing. Want ze 1x herkenbare oorontsteking gehad. Verder zit ze vaak aan dr oren en als ze koorts heeft iets vaker. Ze praat nogal hard, maar we hebben niet echt idee dat ze slecht hoort.
Maar ja is ook moeilijk te testen op deze leeftijd.
Vandaar dat ik graag ervaringen hoor.

Liefs Irene

hoihoi

ik heb zelf al van kleins af aan problemen met verkoudheden en van mijn oren en buisjes doen idd niks tegen de verkoudheden maar zorgen ervoor dat vocht van uit het oor afgevoerd word zodat ze minder last heeft van ontstekingen en beter hoort

een nadeel van buisjes is dat ze na een tijdje eruit groeien en dan begint meestal het spoel opnieuw
en ze gaan vaker dichtzitten

ik wens je veel succes met je beslissing

liefs maurilla

Hoi hoi,

Nu jij het zelf heb meegemaakt... Zou jij het dan doen als karlijn problemen had met vocht achter dr trommelvlies?
Bendakt voor reageren.

Liefs Irene

Hoi,
Mijn zus heeft ze, haha,,maar weet idd dat ze er weer uitgroeien.
Maar ja als ze dat adviseren, ja denk wel dat ik het dan zou doen.. maar ja dat is natuurlijk makkelijk gezegd..
Succes ermee.

Groetjes MJ

hoi irene

ik zou t wel doen omdat het vocht kan gaan ontsteken en weet helaas uit ervaring dat oorontstekingen erg pijnlijk zijn en als t vocht weg kan hoor je ook beter ipv alles heel dof en vaag

ik ben begin gebruari 2009 nog geopereerd aan mijn oor
toen hebben ze mijn rotsbeentje helemaal uitgeboord en schoongemaakt
was een flinke operatie
heb nu minder last van mijn oor

maar ik zou dus wel buisjes laten zetten
is binnen 2 minuten gebeurd

liefs maurilla

is haar keelamandel ook eruit gehaald of niet?
want die kan voor een heleboel ellende zorgen netzoals de neusamandel

en neusamandelen groeien idd heel snel terug
bij mij helaas tot 5 x werd steeds weggehaald

Hier 3 kinderen met buisjes...... ook allemaal de neusamandel eruit. En 2 meiden de keelamandelen.
Leah heeft nog nergens last van.
Ik zou het zeker doen, hoewel ik snap dat je het niet fijn vind om opnieuw onder narcose te laten gaan enz. Hier zijn de kinderen er erg van opgeknapt. Vooral het harde praten viel op, en een kort lontje. Ze hebben er toch last van. En horen minder goed. Het praten bij een paar kids is daarna erg vooruit gegaan.
Vaak groeien de kinderen er overheen als ze ouder zijn. Dus bij de oudste was het maar 1x nodig in combinatie met neusamandel eruit. Bij de meiden is het wat vaker nodig geweest.
Wij hebben hier dus echte ´orenkinderen´. Ook al hadden ze overigens niet vaak een oorontsteking, maar erg veel vocht of ´snot´ achter de oren.

Hoi,

Nee Myrthe heeft ook niet vaak oorontsteking, maar wel veel last van dr oren. Dan zit ze eraan, maar is ie niet ontstoken. Ze heeft wel veel vocht iedere keer.
Verder is ze chronisch verkouden. Haar neusamandel is er al een keer uitgehaald, haar keelamandel niet en dat waren ze nu ook niet van plan. Want die keelamandel heeft als functie dat ze veel doen voor afweersyssteem. Ze heeft ook nooit keelontsteking gehad.
Heeft ook niets met neusverkoudheid en vocht te maken toch? Morgen toevallig bij huisarts zijn voor ander probleempje bij Myrthe (veel last van maagzuur) en dan vraag ik gelijk zijn mening. Maar denk wel dat we t doen.

Thnx en liefs
Irene

Terug
Bovenaan