Buiten kruipen in de zomer

Wij hebben ook altijd een kleed buiten liggen, maar toen mijn zoontje een dreumes was liep hij op zijn knieën. In het begin gingen er 3 broeken per week doorheen. Toen het korte broeken weer werd dacht ik ook dat hij wel op het gras zou blijven of op het vloerkleed. Verkeerde gedachte, hij sleet gewoon zijn knieën op de tegels. Ik hoop dat jullie dreumes beter nadenkt. 
 
Onze zoon liep zo half half toen hij een jaar was en we alleen maar buiten waren. Maar op het gras, tegels, zand of welke ondergrond dan ook ging kruipen sneller en dat deed hij dan ook. Gewoon met blote knietjes... 
Hier is de regel: broeken zijn er om te dragen en als ze slijten dan is dat maar zo. Dat popperige en voorzichtige en stel dat... Onze zoon was en is veel te avontuurlijk om op een kleedje te blijven zitten spelen. Kinderen leren met vallen en opstaan, halen de gekste capriolen uit en hebben nou eenmaal blauwe plekken, schrammen en bulten. Hoort erbij, we zijn er allemaal groot mee geworden toch? Investeer liever in een tube calendulan of iets waar je geschaafde knietjes mee kan insmeren! 
 
Onze zoon van 11 maanden kruipt zijn voetjes kapot op de stenen buiten. Dus dan maar met sokken. Op een kleed blijft hij echt niet zitten. Ik heb net sokjes gehaald met een rubberen flexibele zool. En idd babetje gewoon nazorg dmv insmeren
 
Mijn dochter blijft ook echt niet zitten op een kleed, hoe groot deze ook is. Net een mega kleed buiten gelegd maar ze kroop er gewoon af. Dus verwacht niet dat je kindje daarop blijft zitten hoor! Ze gaan gewoon op ontdekkingstocht. Ik doe maar gewoon een dunne legging aan, hoe warm het ook is. Dat biedt toch bescherming en is niet super warm. Want dr knietjes zijn nu na 1x 10 minuten buiten spelen al geschaafd en rood, vind ik ook zielig.
 
Terug
Bovenaan