buiten slapen in najaar/winter

IK heb het ook weleens op internet gezien zo'n slaaphokje, maar vond het inderdaad net een konijnenhok haha. Op zich snap ik het wel, lekker in de frisse lucht.
Toch kies ik zelf ook voor het wandelen, Daniel is nu 10 mnd en zit in de wandelwagen, maar die kan ook plat en dan slaapt hij ook als hij moe is. Verder speelt hij ook regelmatig buiten en nu ik de bakfiets heb gaan we elke dag even fietsen. Zo krijgt hij voldoende buitenlucht en zonlicht!

Groetjes, Yvette
 
Hoi Zonneschijn,

Ik woon zelf in zweden sinds drie jaar en hier is het ook heel gewoon als je kindje tijdens haar dutjes buiten slaapt.
Hier leggen ze meestal de kinderen tot en met 1 1/2 jaar gewoon in de wandelwagen te slapen. Zelf vind ik dit erg eng, want als je kind al 1 1/2 jr is kan het natuurlijk gewoon uit de wagen klimmen. Maar op de 1 of andere manier gaat dat toch altijd goed.

Zelf  leg ik  mijn dochter  niet meer in de wagen tijdens dutjes,  nu ze er uit kan klimmen. .
Zo'n slaaphokje klinkt op zich best goed, maar omdat we dat in nederland gewoon niet gewend zijn, vindt iedereen dit best apart.

Heb helaas geen tip voor je. Maar zou een logeerbedje die je uit kan klappen in het begin niet een uitkomst bieden? Je kan je  kindje dan lekker warm in een skipakje buiten leggen, zodat ze wel de frisse lucht binnenkrijgt maar geen kou vat?
Hier leggen ze nl de kids in de winter in skipak op een schapevachtje in hun kinderwagen voor het dutje.

Nu succes ermee!!

Groetjes Renata.
 
Hoi,

Onze oudste is van juni en hij heeft t/m november buiten geslapen. Eerst in de bak en toen in de wagen in ligstand. Zo'n huisje wilde ik ook, maar ja toch iets te duur.
En waarom wij het deden? Als hij binnen lag sliep hij een half uurtje en buiten uren! Hij vond het dus heerlijk.
Onze 2e vindt de bak maar niets, dus helaas nu geen buitenslaper.

Groetjes junimama.
 
Mijn zoontje slaapt alleen overdag buiten. Hij is nu 3 maanden, eerste 2 maanden sliep hij nauwelijks, tijdens het maken van een wandeling van +/- 1,5 uur sliep hij 30-50minuten, maar niet meer. Nu ik hem in de tuin in de kinderwagen leg, slaapt hij 2-3 uur per dag. In zijn wieg ligt hij gewoon wakker en anders alleen in mijn armen slapen, wat niet de bedoeling is. Ramen zet ik veel open, maar dat is toch anders dan de frisse lucht van buiten en frisse lucht is gewoon heel erg gezond. Maar als hij straks niet meer in de kinderwagen past weet ik het ook niet meer, hopelijk zal hij dan wel binnen willen slapen ('s nachts slaapt hij meestal bij mij in bed, in de wieg huilt hij alleen maar en langer dan 30minuten, dus ik hoop dat hij langzamerhand wel zelf wil gaan slapen). In ieder geval ben ik blij dat hij nu overdag ook slaapt.
 
nou ik had hier dus echt nog nooit van gehoord zeg,waarom je kind buiten laten slapen?als je wandelt met de kinderwagen ala maar ga hem echt niet buiten laten staan,is dit een ouderwets gebruik of zo want ik ken het niet.maar snap best als jullie het wel willen hoor ieder voor zich,gr wendy
 
Bij ons op het Kinderdag verblijf hebben ze ook van die hokjes en ze vragen aan de ouders of die het oke vinden dat de kleine daarin slaapt.
Ik vind dit helemaal ok en ben er erg voor, per 1 december gaat onze kleine meid naar het KDV. Overigens het zijn inderdaad die van de website die iemand hierboven had opgeschreven.

Morgen gaat ze een uurtje op proef ik zal eens navragen wat ze aan hebben in de buitenslaaphokjes.

Groet,
Bella
 
ik heb toen ik een baby was ook veel buiten geslapen in een babyhuisje.
Dat is toch ook lekker! Het is dat wij geen tuin hebben andrs deed ik dat met me kleine ook. Dat is wel heel wat anders dan met een raam open slapen!
 
Mijn zoontje gaat binnenkort ook naar een kdv met "konijnehokjes" om buiten te slapen. Ik verheug me er erg op! Weet ook nog niet wat hij voor kleren aan zal moeten, maar denk zelf aan een skipak of zoiets.
 
Terug
Bovenaan