Buiten spelen kdv

<p>Hallo dames,</p><p>Hoe gaat het bij jullie? Mijn zoon van 19 maanden komt vaak vies thuis. Vandaag hebben ze bijvoorbeeld buiten gespeeld. We kregen een berichtje of we bij het ophalen een andere jas mee kunnen nemen. Geen probleem natuurlijk.</p><p>We krijgen een tas vol vieze kleren mee naar huis. Kletsnat. Het heeft geregend overal plasjes water, modder en noem maar op. Zijn binnen kleding was tot aan de ellebogen nat. Handschoentjes druppelden water. Ze knijpen niet eens het water eruit. Zijn jas zat onder de modder en grond. Zijn outdoorbroek blijft daar achter en die wassen ze dan wel met die van de andere kinderen.</p><p>Ik ben nu weer zwanger en ben door de vk erg voorzichtig met (pot)grond. Ze zei alleen met handschoenen en daarna je handen heel goed wassen, maar hoe moet ik dat op deze manier volhouden als mijn zoon op deze manier thuiskomt. Ik was 100 keer mijn handen en mijn zoon gaat direct in bad. </p><p>Gaat het bij jullie ook zo of moet ik hier iets  van  zeggen? </p>
 
Als ik dit lees denk ik alleen maar, wat moet jouw kindje een leuke dag hebben als hij zo lekker mag ravotten en vies mag worden!!
Ik neem aan dat kleren uitspoelen waar potgrond aan zit nauwelijks gevaar kan vormen voor een zwangere. Je zou het je vk nog eens goed kunnen vragen, maar ik zou me er niet druk om maken! En anders kan je man (indien aanwezig) dit misschien voor je overnemen?
 
Hier gaat het trouwens niet zo. Al zit mn dochter ook wel graag in de modder en van de zomer had ze af en toe wel erg vieze kleertjes die ik soms wel weg kon gooien. Ik deed haar leuke setjes van de Zeeman aan (niet te duur) en genoot er maar van dat zij het leuk had. Tegenwoordig komt ze eigenlijk altijd schoon thuis.
Is het trouwens een “groene” vestiging met bijbehorend beleid? Want als je dit echt vervelend vindt, past deze opvang misschien niet zo bij je
 
Heel eerlijk zou ik me om de grond niet druk maken. Lijkt me niet dat daar allemaal kattenpoep in zit. Maargoed, heb me nooit druk gemaakt om dat soort dingen tijdens mijn zwangerschap 
qua kdv: onze dochter zit op een agrarische / boeren opvang. Daar is dat dus aan de orde van de dag. Wel hebben ze daar speciale outdoor pakken met laarzen, dus de eigen kleding blijft meestal schoon. Behalve hoe ze eet, kleit, tekent en schildert haha. Ow en als het niet regent hebben ze die pakken niet aan, maar die wurm van ons rolt altijd door de aarde ed. Kan me er niet druk om maken! Ik denk dan altijd maar: wat heb jij een leuke dag gehad ? 
 
Wat een heerlijke dag voor je zoontje! Maak je niet te druk om die aarde... 
Wellicht kun je een pak bij Ielm bestellen, dan blijft hij schoon en droog. Regenlaarzen erbij en klaar!
 
Idf een IELM pak kopen, probleem opgelost. En verder zou ik me zeker niet te druk maken. Mijn 2 dochters van 3 en 17 maanden gaan dagelijks naar de speeltuin. 2x per week was ik hun pakken en winterjas uit, t is de volgende ochtend gewoon weer schoon en droog. Ze genieten in de speeltuin en ja, dan worden ze vies. Kleren uit op de mat thuis en rechtstreeks naar de wasmachine! Geen probleem.

Verder: je kindje heeft het leuk gehad! Heerlijk toch! Kind in bad, kleren in de was en alles is weer schoon.

Wat betreft betreft je zwangerschap vind ik dat eerlijk gezegd wat overdreven, ik zou me daar totaal niet druk om maken
 
Heerlijk toch! Lekker vrij spelen en ontdekken zonder dat iemand zeurt over vies worden.
Gisteren gingen de kinderen nog op de gras heuvel klimmen en af glijden. Een grootte modder bende in de speeltuin, dus alles zat onder de modder. Daarna krijgen ze schone kleding, handjes wassen en door! 
Ik zeg bij de intake dat als ouders daar niet tegen kunnen ze niet bij de juiste gastouder zijn. En ouders krijgen dat net als jij zo weer terug. Als de juffen van je zoon alles moeten uitspoelen en drogen voor zo'n 12 kinderen zijn ze nog wel even bezig. Wil je niet liever dat ze hun tijd aan je zoon besteden?
Gun je zoon z'n plezier en ga er niet over klagen. Want of ze doen daar niks mee of ze gaan hem dan maar binnen houden met nat weer.
Qua zwangerschap is het wel een beetje ver gezocht. Je loopt echt niks op als je modderige kleertjes in de was gooit 
 
Terug
Bovenaan