Buiten spelen kdv

Hey,
Mijn kinderen gaan vier dagen per week naar een antroposofische kinderopvang middenin de natuur. Ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik buiten zijn en dichtbij de natuur zijn erg belangrijk vind. Krijg ik ze vies terug, zeker en gelukkig maar want dat betekent dat ze het naar hun zin hebben. Ik zou me druk maken als ze altijd schoon zouden zijn. Ze hebben kleding aan wat vies mag worden en waarin ze kind kunnen zijn. Een kind van die leeftijd ziet het verschil niet tussen zeeman of designer. Ik krijg kleding niet zeiknat terug en meestal is het wel uitgespoeld, maar ik begrijp ook dat daar niet altijd en overal tijd voor is. De wasmachine is geduldig en je kind heeft een fijne tijd, no worries! 
 
Persoonlijk zou ik dit heerlijk vinden. Ik denk dat je zoontje enorm heeft genoten van deze dag. Het is vervelend om zoveel natte en vieze kleding terug te krijgen. Gelijk in de wasmachine en misschien moet je dat doen met schoonmaakhandschoenen (als je bang bent voor de aarde ivm je zwangerschap) of dit klusje mooi afschuiven op je partner. ? Mooi klusje om uit handen te geven met het perfecte excuus dat je het niet mag doen van de vk.
 
Ik denk dat het weinig kwaad kan omdat de reden dat je niet zonder handschoenen in de tuin moet werken us dat er kattenpoep kan liggen, risico op toxoplasmose dus. Hoop niet dat ze je kindje daarin laten spelen ? Maar voor de zekerheid kun je idd je handen goed wassen erna, je partner vragen deze was te doen of handschoenen aantrekken. 


Ik speelde ook gewoon met de hond met de bal tijdens mijn zwangerschap. Die bal zat dan ook vol modder en kwijl en mocht er ergens kattenpoep liggen zou de hond dit gegarandeerd "opruimen". Daarom wel heel bewust mijn mond ed niet aangeraakt met vieze handen en ze goed gewassen erna. Via je huid opzich dringt het je lichaam niet binnen namelijk.
 
Ik vind het overigens wel heel goed dat je hier zo bewust mee omgaat! En dat het bij mij goed is gegaan is natuurlijk geen garantie voor anderen maar goed je handen wassen (ook na het aanraken van rauw vlees) is denk ik al voldoende. Ik zou het zeker eens met de vlk bespreken.
En bij het kdv zou ik er denk ik ook niks van zeggen. Super fijn als je kindje zo lekker kan spelen toch! Oude/ goedkope kleren aan en lekker laten gaan! Zou het vreselijk vinden als mijn kindje als enige niet mee kon doen ivm niet vies worden ☺️
 
Terug
Bovenaan