Buiten spelen

mamma

New member
Hallo iedereen,

Even een vraagje.
Hoe laten jullie je kindje buiten spelen?
Het is zulk mooi weer, maar Joas kan nog niet lopen. ( Hij staat al wel. )
Als ik hem los rond laat kruipen kan ik telkens achter hem aan. We hebben planten in de tuin waar hij niet aan mag zitten en hij stopt alles wat hij tegenkomt in z'n mond. Het lijkt me ook niet zo goed voor zijn knietjes om op de tegels te kruipen. Ze zijn al helemaal rood.
In de box buiten hoef ik niet aan te beginnen, hij gooit al het speelgoed eruit en gaat gillen (leuk voor de buren ook).
We hebben sinds kort ook een zandbak, maar ik vraag me af of hij daar al in kan, want hij eet nu echt alles. (het bovenste gedeelte gebruik ik al wel voor badje hoor).
Ik zou graag in de tuin willen zitten terwijl hij lekker z'n gang gaat en speelt.
Heeft iemand tips/ideeën? Hoe pakken jullie dat aan?

Groetjes,
MammavanJoas
 
Wellicht helpt het, maar ik geloof dat alle moeders van (bijna) 1 jarigen niet lekker op hun stoeltje kunnen genieten van het zonnetje terwijl hun kind heerlij in het gras zit te spelen zonder te jengelen/dingen in hun mond steken/er vandoor gaan. Een zandbak is voor wat oudere kinderen super, maar voor die kleintje niet echt...alles gaat in dat mondje en daarna wrijven ze het met hun handjes in hun ogen.
Volgens jaar is het allemaal een stukje makkelijker.
Veel fietsen, wandelen en binnen spelen (scheelt ook tegen de hitte...)
Dat zijn knietjes rood worden van het kruipen zou ik me niet zo druk om maken, ze stoppen vanzelf als het zeer gaat doen en rood zijn ze al gauw, ze krijgen er snel zo'n eelt-plek op en dan kunnen ze veel meer hebben.

Succes!!
 
Hoi hoi,

onze Wout gaat hier gewoon de tuin in hoor! En hij geniet ervan... Rustig zitten is er inderdaad niet meer bij, wat wel scheelt is dat we planten die echt kwaad kunnen allang uit de tuin gesloopt hebben. En als meneer viooltjes lekker vindt, ach, daar kan ik me niet druk om maken eerlijk gezegd.
Wout tijgert, kruipt nog niet wat inhoudt dat ie heerlijk op zijn buik overal overheen sleept. Hij gaat dwars over het kiezelpaadje of over de hosta heen. Als ze het echt niet fijn vinden laten ze het wel!
Wij hebben wel speelkleren voor de kids, zo hoef ik daar in ieder geval niet op te letten en als een broek stuk is gaan er gewoon nieuwe lappen op de knieen.
Wout heeft een grote broer die het heerlijk vindt in de zandbak en hij zit er dus ook veel in. Lijkt zand ook heerlijk te vinden, je vindt het vanzelf weer terug in de luier (buiten uitkleden scheelt wel een hoop rotzooi binnen!)
Maar goed, je moet vooral je eigen gevoel volgen en goed naar je kind kijken!

liefs Natasja
 
Aangezien ons terras overhoop ligt én Anouk ook nog niet loopt, zetten we haar in het campingbedje in de tuin. Ze vermaakt zich kostelijk met spelen, zwaaien naar ons, over de rand kijken, toch maar weer zitten spelen etc. Beker drinken erbij zodat ze zelf wat kan drinken (anti-lek uiteraard).
Als ze het zat is dan meldt ze zich en gaan we even binnen spelen zodat ze lekker rond kan kruipen.

Als ons nieuwe terras is gelegd laat ik haar lekker rondkruipen, onder begeleiding. Dat doet ze nu regelmatig bij mijn schoonouders en dat vind ze geweldig om daar over het terras te kruipen en in t gras te spelen.
 
Dank jullie wel voor de reacties!
Het is inderdaad een beetje veel gevraagd van mijn kind om nu al zelfstandig buiten te kunnen spelen. Gelukkig slaapt hij 's middags een poos, dan ga ik tijdens zijn slaapje wel rustig zitten.
We hebben gisteren de zandbak gevuld, maar hij vindt het zand nog een beetje eng, hihi. Komt vanzelf wel.
Voorlopig ga ik vooral lekker veel fietsen met hem als het zulk lekker weer is.

Groetjes,
mammavanJoas (alweer 1 jaar :) )
 
Onze dame vindt het heerlijk om buiten rond te kruipen. Het is voor haar echt een groot avontuur, het is natuurlijk ook weer een hele nieuwe (en voor haar enorme!) wereld. Ze kan heerlijk met de konijnen zitten kletsen (en de konijnenkeutels moeten natuurlijk ook geproefd..), lekker ritselen tussen de blaadjes, trommelen tegen de poort of gewoon het looppad heen en weer kruipen.. Ze vind het geweldig!
Ik heb wel een oude broek en een paar goedkope schoenen voor buiten. Die mogen lekker vies worden en stuk gaan.
En ze stopt gelukkig al minder in de mond, maar voorkomen kun je het toch niet. Ik maak me er ook niet zo druk om, het komt er vanzelf weer uit en giftige dingen hebben we niet in de tuin duss.. Ik hou het natuurlijk wel een beetje in de gaten.
 
Wij hebben maar een kleine tuin en daar is het ook wel eens een probleem. Onze zoon speelt veel met een bal, en met potjes/pannetjes in een bak met laag water. Daar kan hij zich goed mee bezig houden.
Moet wel zeggen dat we enorm boffen want zoonlief loopt los sinds 11 maanden en 1 week, en gelukkig want wij hebben alleen tegels en zag zijn broeken al een voor een verslijten ;-)
 
Ik heb mijn zoontje pas van zijn zandbank laten genieten, zodra ik merkte dat hij niets meer zomaar in zijn mond stopte. Nu kijk ik uit naar andere speeltoestellen, omdat hij van het jaar 7 jaar wordt. Oud genoeg voor wat anders :)
 
Terug
Bovenaan