Buitenbaarmoederlijk zwangerschap!

Hai dames,

Na veel lief en leed te hebben gedeeld, kon ik eindelijk mede delen dat ik zwanger was.

Afgelopen dinsdag hadden wij onze eerste echo. Ik was precies 7wk, maar zij tellen er nog 2wk erbij op dus 9wk zwanger. Nou, het zag er niet goed uit. Ze zagen niets in mijn baarmoeder, terwijl ik dacht dat alles goed was. Ik had geen pijn ook geen bloedverlies.

Toen mijn gyn. erbij werd geroepen en het "vruchtje"eindelijk had gevonden schrokken we heel erg. Het zat in mijn eierstok. Ik moest bloed prikken om er zeker van te zijn. Ik werd in de middag gebelt dat mijn waarde toren hoog was, maar dat klopte wel met het omvang van het vruchtje.   (19000) Ik moest met spoed worden geopereerd, want het was een tikkende bom in mijn lichaam. De volgende ochtend moest ik me aanmelden, mijn eigen gyn. was er niet, kreeg ik een andere. Die zat weer te twijfelen hoe het zat. Toen ik bijna geopereerd moest worden kwam een andere  desbetreffende arts bij mij en zei dat 1 eileider dicht zat (maar dat wist ik al) en dat het vruchtje vastzat in het andere! Ik dacht hoe kan dat nou, tegen mij zeiden ze dat het vastzat in het dichte eileider. Omdat het simpelweg er niet doorheen kon. Hij zei dat hij het moest verwijderen en dat het IVF zou worden. Nou, ik had het niet meer! (Je denkt een echo te zien met een hartje krijg je dit geheel onverwachts te horen. Mijn eerste zwangerschap hadden ze het ook het vermoeden dat het een buitenbaarmoederlijk zwangerschap was, maar het kon niet meer bewezen worden. En het was naar een aantal weken afgebroken. Maar dit keer ging alles zo goed, zo leek het tenminste.)

Maar ik had gelijk! De eileider die dicht zat daar zat toch een vruchtje dat verwijderd moest worden aan het uiteinde. Ze hebben een stuk van mijn eileider weggehaald. Maar het goede nieuws is dat ik nog steeds 1 goede eileider hebt! En dus weer zwanger kan worden en als dat mislukt dan wordt het inderdaad IVF. Over 2 weken op controle komen horen we het verder.

We hebben flink gehuilt, zeker omdat het zo onverwachts was. Ik heb nu ook 3 sneetjes en het doet meer pijn waar ze het verwijderd hebben. Ik ga gauw weer liggen.

Dus ik ben terug!

Veel liefs Sabrina (Sab)

lieve Sabrina,

Ik had gehoopt je niet meer hier terug te zien zodat je eindelijk van een verdiende zwangerschap kon genieten. Wat vind ik dit erg voor je!! En oneerlijk!
Ik wil je heel veel positieve energie geven en ik bid dat je snel een goede zwangerschap mag beleven!!

Hoe je taai en ik denk aan je!

Marielle

Hey Sab..

Wat heb jij veel meegemaakt zeg en zo snel achter elkaar allemaal.. Neem vooral goed de tijd om te herstellen.. Tis niet niks wat je schrijft..

Wens je heel veel sterkte en beterschap toe..

liefs Bats

Ha Sab

Ik vindt het echt heel verschikkelijk

Ik wens jullie sterkte en kracht en hoop dat je gauw opknapt en dat er binnenkort
heel goed nieuws voor jullie komt

Liefs van Martje

Hey meissie,

Wat een vreselijk nieuws!! Ik vind het heel erg voor jullie. Na zo'n tijd mocht je het geluk hebben en dan toch weer niet. Het is soms zo oneerlijk op deze wereld.
Ik wens jullie veel sterke met dit alles en hoop dat je snel wer opknapt van de operatie. Hou je taai!!!
Een hele hele heeeeeeeeeeele
dikke knuf sjan

Terug
Bovenaan