Buitenspelen

Oktobermama

New member
<p>Hoi!</p><p>bij de nieuwe opvang waar dochter naar toe gaat spelen ze elke dag buiten. Mijn dochter loopt nog niet, kruipt. Tot nu toe draagt ze gewone kleding en (bont) winterjasje. Met dit weer lijkt het bij dat niet ideaal. Zat te kijken naar een oudoorbroek, overall of skipakje, maar ik twijfel wat het handigste/beste is. Een andere winterjas erbij mag ook. Wat dragen jullie kinderen buiten met dit weer? Ik zal vanmiddag bij de opvang ook eens vragen wat zij handig vinden.</p>
 
https://www.lidl.nl/p/lupilu-jongens-regenbroek/p100333630006?mktc=shopping&gclid=Cj0KCQiAk4aOBhCTARIsAFWFP9FVtfRapI5uFo6MZT3jcfuhcpfLABTj-213z3JhrgyUq0pDSgOBSMcaAtrxEALw_wcB

Deze zijn fantastisch!!! Zijn gevoerd, warm in de winter. Waterdicht. Er kan heel makkelijk een dikke winterjas onder, dat kan met pakken met mouwen en IELM-pakken minder fijn. Ik werk op een agrarisch kinderopvang en wij hebben deze voor alle kinderen! Ze zijn fantastisch. Ik heb ze thuis ook voor mijn dochters.
 
Voor de tussenseizoenen draagt ze een Ielm pak. En nu in de winter een broek zoals hierboven aangegeven, ander merk maar die weet ik niet zo uit mn hoofd. Ze heeft een winterjas gewoon van de HM. Maar die is wel winddicht en waterafstotend. Als het onder de 5 graden is ook een sjaal en handschoentjes (waterdichte van Celavi) en evt een muts. 
Ik ga ervan uit dat de opvang ze niet buiten laat spelen in echt regenachtig weer. Dus waterafstotend werkt prima. Ze heeft wel goedkope regenlaarsjes daar staan, voor als ze plassen gaan stampen. Dat is een ding daar ?
 
Ons zoontje heeft een IELM pak. We zijn er super blij mee. Inmiddels heeft hij de 3e al aan. De pakken blijven erg netjes. Eerst kroop hij er in (ook op de opvang) en nu hij 2.5 jaar oud is gebruiken we hem dagelijks om naar de speeltuin te gaan. Zodra het wat kouder wordt krijgt hij er een softshell jas overheen en gewone kleding er onder. Hij blijft heerlijk warm maar niet tè warm.
 
Hebben ze bij de opvang zelf geen overalls die ze aantrekken?

Bij de Lidl hebben ze hele fijne gevoerde regenbroekjes met bretels of skipakjes.
 
Hm ik neig naar een regenbroek met bretels, dan al niet gevoerd. Ben bang dat een pakje te propperig word en wil dat ze vrij kan bewegen. Ze draagt ook nog geen echte schoenen maar leren slofjes. Daarvoor ook nog tips? Ze probeert te lopen langs de meubels maar zelfstandig lukt nog niet.
 
Eerste stap schoentjes. Bijvoorbeeld van Bunnies of Shoesme. Maar meer merken hebben ze. Even googlen. 
Dat soort schoentjes zijn super flexibel met een goed afrollende zool. Helemaal aangepast op babies die nog leren lopen. Ik vond het fijn als het rubber aan de voorzijde tot over de neus ging. En ondanks dat veters aangeraden werd, vond ik persoonlijk klittenband veel beter aansluiten
 
Ik heb naar schoentjes van schoesme gekeken maar lees ook dat je beter kan wachten met goede schoenen tot dat ze echt een paar weken kunnen lopen. Maar toch schoenen?
 
Terug
Bovenaan