buitenstaanders schuiven je dingen in de schoenen

hoi keita

ik had precies t zelfde,maar dan met mijn  man.als ik iets zei of deed wat hij niet leuk vond,of we aan t kibbelen waren,zei hij:nouja,zullen de hormonen wel zijn.en ook tegen vrienden zeggen dat ik last had van mn hormonen.terwijl ik me nog altijd als altijd voel.ik heb helemaal geen last van buien of wat dan ook.maar omdat meneer verhalen heeft gehoord dat vrouwen daar last van hadden had ik het volgens hem ook.ik ben daar erg verdrietig om geweest omdat ik het zo oneerlijk vond.dat heeft mijn man wel aan het denken gezet en toen deed hij het gelukkig niet meer.en hij ziet nu ook wel dat ik eigenlijk helemaal niet veranderd ben.mensen verwachten vaak opeens een bepaald patroon als je zwanger bent.ik had laatst een  overbelaste knie,kon niet teveel lopen en traplopen,zegt mn leidinggevende:tja,de kans op ziekte is bij een zwangere groter als bij een niet zwangere...uhh...pardon??ik heb het over mn knie??
heel vervelend idd als mensen bevooroordeeld zijn omdat je zwanger bent.
groetjes kari

Wat heerlijk om al jullie reacties te lezen..........om een paar moest ik ook erg lachen..........dit is toch precies de reden waarom wij allen bij dit forum actief zijn..........jullie zijn fantastisch......bedankt

Groetjes Keita
19wkn 2dgn

Soms wordt je er inderdaad niet goed van. Ik had twee maanden terug last van een buikgriep. Toen ik weer terugkwam op het werk zei mijn baas: tja, dat heb je als je zwanger bent he! ???? Hoezo???? Krijgen alleen zwangere mensen buikgriep? Doe normaal joh!
Alles wat je doet en zegt wordt afgezet tegen het feit dat je zwanger bent en daar zal alles dan wel door komen; vooral als je je eens een keer wat minder goed voelt. Alsof niet zwangeren daar geen last van hebben...

Over hoe ik nu tegen de dingen aan kijk... heel dom voorbeeld:
Mijn ma deed vroeger de maxicosi achter op de fiets (?????????????????)
En zei zegt, "oh dat kun jij ook mooi doen". Ikke: "daar begin ik niet aan".
zei "wacht maar tot je kindje er is dan praat je wel anders"...

Telkens van dit soort dingen, ze bedoelen het goed, maar ik ben toch niet achterlijk?!

Toen ik dit las, kwam mij dit zo bekend voor! Waar bemoeien ze zich mee, laat het ons lekker zelf ervaren en als we hulp nodig hebben van de 'ervarenen'   dan horen ze dat zelf wel!
Zucht... zo dat lucht op!
Groetjes, Nicole 16w6d

Terug
Bovenaan