buitenwesten en 112 erbij..:-S

Oef wat vervelend! Kan me voorstellen dat je nu niet graag meer alleen naar buiten gaat. Rustig aan hoor!

Zelf heb ik ook last van een lage bloeddruk en dus ook snel duizelig (al voor mijn zwangerschap).
Ik heb dan ook standaard een rolletje dextro energy (druivensuiker) en wat dropjes in mijn tas, beide helpen me om net boven de flauwval grens te blijven als ik het voel opkomen.

Misschien een ideetje?

Groetjes,
Anne

Jeetje dat is toch schrikken.
Kan me voorstellen dat je niet zo gauw iets durft te doen.
Gelukkig heb ik hier niet zo'n last van.
En misschien heb je wat aan de tips van de meiden hier.

Ik heb de eerste 5(!) maanden van deze zwangerschap last gehad van een lage bloeddruk, ik weet dus waar je het over hebt. Ik hoop dat jij wat aan al de bovenstaande tips hebt, want bij mij hielp niks, echt alles geprobeertd.
Hoe ellendig het ook is, ga niet meer in je eentje langdurig op pad en als je wel ff weg moet, want soms moet dat gewoon ff, laat dan iemand weten waar je heen gaat enz, zodat je altijd iemand kunt bellen als je weer eens midden in de stad/supermarkt/noem maar op, op je kont of rug moet vanwege de duizeligheid.
En probeer alle goedbedoelende mensen die tegen je zeggen dat je het rustig aan moet doen, vaker moet gaan zitten enz, niet hun hoofd af te bijten :)
Of juist wel, daar gaat je bloeddruk miss. van omhoog :)
Liefs en sterkte ermee,
Gwenno
32+2

Ff op visite vanaf de juliclub, ik heb dus hetzelfde al jij nu beschrijft... al voor mijn zwangerschap had ik een lage bloeddruk en met 13 weken ging ik de eerste keer bijna onderuit (lekker midden in een restaurant, gelukkig mijn collega's erbij die allemaal ehbo hebben) en later nog een tweede keer toen ik een weekend weg was met een hele ploeg. Gelukkig was mijn man daarbij en die wist dus wel te handelen...
Maar goed, ik heb dus ook altijd drop bij me, ik voel het wel ver van te voren aankomen dus dan helpt dat goed. Even een dropje (of twee) en rustig blijven ademhalen en frisse lucht en dan trekt het weer bij.

zoo heftig zeg!!!

ik ben wel vaak en voornamelijk als ik alleen op stap ben ineens erg licht in mn hoofd of dizzy en zorg ook dat ik dan gauw weer weg ben ergens hoor hahaa

succes ermee en hopelijk blijft het hierbij!!!!

Thnx voor de tips. Ik zorg dat ik mijn mobiel altijd bij de hand heb. Zoute salmiaksnoepjes in mijn tas en ik ga maar niet meer te lang alleen van huis.. echt stom. Wat mijn vk ervan zegt hoor ik morgen. Misschien heel eigenwijs. De ambulanceverpleegkundige zei dat ik de vk ff moest bellen, maar ik had die afspraak voor donderdag staan, dus meld ik het dan ff. Ben benieuwd wat ze ervan zegt, maar ik geloof toch niet dat ze er iets aan kan doen. Die duizeligheid is echt heel naar, maar die comotie in de stad was minstens zo erg!hahaha. Ik hoop dus idd dat dit eens en nooit meer is.
x Taraneh

Ik hoop het ook voor je meid!
En eigenwijs, tja, je bent toch een volwassen vrouw met genoeg zelfkennis om te weten hoe ernstig het is?
Ik heb ervaren dat het vooral de mensen zijn die nog nooit zw zijn geweest, die het het engst vinden en je 'bang' of iig bezorgd prberen te maken.
Mijn vk zei ovirgens toen ik daarvoor belde dat het geen kwaad kon, alleen sterretjes zien enz vanwege een hoge bloeddruk reden tot zorg is.
Jeetje, ik zit wel ineens op mn typstoel de laatste tijd zeg....
Liefs Gwenno

Terug
Bovenaan