bultjes

hoi dames,

mijn dochter (21 maand) heeft al een aantal dagen bultjes op haar borstkast en armpjes.
ze schijnt er zo verder geen last van te hebben.
hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of toch even naar de ha?
 
Hoi mama van esmee,

Mijn zoontje heeft dit ook. Bij hem zeiden ze eerst dat het eczeem was. Maar het blijkt nu gewoon warmte uitslag te zijn.

Ik merk dat als het warmer wordt hij gelijk onder zit. dit verdwijnt ook weer wanneer ik hem minder warm aankleed. Leg hem vaak thuis alleen in zijn luier en dat werkt echt super. Je voelt nog wel dat het bobbelig is maar het rode verdwijnt heel snel.

Het is heel onschuldig en veel kinderen hebben er geen jeuk aan op jonge leeftijd. Kan wel zijn at het gaat jeuken.

Mocht het niet minder rood worden of gewoon niet weg gaan kan het ook eczeem zijn. Ook hier hoeven ze geen last van te hebben. Wat je dan kan doen is gewoon lekker dik insmeren met vasaline. Niet gelijk een zalfje van de dokter aannemen, dit is meestal erg sterk spul en op lange termijn niet goed voor de huid.
Eczeem moet je gewoon lekker vet houden, daardoor verdwijnt het vanzelf weer.

Succes

gr anoeska
 
hoi anoeska,

ik weet wel zekr dat het geen eczeem is want dat heeft ze op andere plekken ook zitten en dat gaat juist weg met dit warme weer.
we hebben haar nu al zo'n 2 a 3 dagen alleen een rompertje aan en ook lekker laten spelen in het water.
we kijjken het nog even een paar dagen aan.
 
hoi, het is waarschijnlijk gewoon warmte uitslag mijn dochtertje van 11 weken heeft er ook last van gehad zodra het wat koeler is en ze wat luchtiger gekleed is dan is het weer weg heel veel succes....
 
ik merk nu ook dat het het zo rond haar haargrens allemaal van die bultjes krijgt.
en deze jeuken wel volgens mij want ze zit de hele tijd met haar vuist erover heen te aaien.
wat is daar aan te doen
 
Ik zou het in ieder geval goed insmeren met bijvoorbeeld vasaline. Maar volgens mij hebben ze ook bij de drogist wel wat smeerseltjes die niet slecht voor het huidje maar die wel de erge jeuk weg halen.

Mijn kleine heeft het toevallig ook bij de haarlijn en op zijn buik en rug. Bij mij is het echt warmte uitslag en veel kinderen hebben dit. Over het algemeen verdwijnt dit vanzelf wel weer. Het blijft nu natuurlijk gewoon warm dus is moeilijk om te zeggen of dit het ook echt is. Maar als je twijfelt ga dan naar de ha of ga naar het inloopuur van het cb. Zij kunnen je zo vertellen wat het is. Maar het klinkt als warmte uitslag.
 
ben toch maar even met esmee naar de ha geweest. zeker omdat het er ook steeds meer werden.
de ha heeft er na gekeken en nu krijgt ze er een mentholzalf ervoor.
nu maar hopen dat het snel over is e ndat ze er geen last van krijgt.
 
Terug
Bovenaan