Buren last van huilende baby

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben een alleenstaande moeder en sinds een paar weken woon ik in een nieuw appartement complex. Mijn dochter van 1 jaar die slaap in principe door, maar huilt heel af en toe nog sochtends (tussen 5:30-6:30). Soms laat ik haar dan heel even huilen omdat ze vaak weer in slaap valt, en ik uit ervaring weet dat als ik haar eruit haal, het de volgende dag weer vroeg feest is. Nu was ze gisterochtend ook weer aan het huilen, en heeft ze ongeveer een kwartier lang gehuild (niet krijsend, maar aan en uit).  Gisteravond kwam er een mede bewoonster aan de deur, om te klagen over het overlast. Ik heb uitgelegd dat ik het oprecht heel vervelend vind en het raam dicht zou doen (bewoners zitten aan de overkant) en hopen dat het helpt. Mevrouw was het hier niet mee eens, volgens haar moest mijn kindje maar in mijn bed slapen. Toen ik haar uitlegde dat dit niet veilig is, zei ze dat ik mijzelf dit had aangepraat en dat zij dat ook had gedaan, en haar kinderen leefde ook nog. Op dit moment werd ik wel een beetje geirriteerd, een baby is nou eenmaal een baby, en mijn dochter huilt echt NIET veel. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik vind het oprecht vervelend, maar mijn baby gelijk uit bed pakken als ze 2 seconde huilt zou betekenen dat ik weer opnieuw kan beginnen met haar leren slapen. Dit is nou ook niet echt een optie. Maar ik woon er net en ik wil ook niet gezeik hebben met mijn buren. Hebben jullie hier nog raad of advies over? </p><p>Groetjes Sofie</p>
 
Wat vervelend. Voor je buurvrouw ?. Ik zou aan je eigen opvoedstrategie vasthouden. Ik herken wat jij schrijft. Ik laat mijn zoontje (bijna 2) ook even huilen in de nacht omdat hij wakkerder wordt wanneer ik naar hem toe ga dan wanneer ik hem even laat. Vaak valt hij dan vanzelf weer in slaap. Misschien kun je met de buurvrouw afspreken dat je een bepaalde tijd (bijv tien minuten) aanhoudt als maximum? 
 
Lekker laten! Die buurvrouw moet niet zo zeuren. Wat je zelf zegt; een baby is een baby. Baby’s huilen nu eenmaal. En of dat 2 min is of 10 min, het hoort er allemaal bij.
 
Iedereen zijn of haar manier van opvoeden en verzorgen. Je leeft niet voor een ander. Betaald je buurvrouw jouw huur? Zo niet dan mag ze lekker ophoepelen met haar praatjes. Je kunt uitspreken dat je geen gedoe wilt en verder rekening met ze houd maar bepaalde dingen niet ineens anders gaat doen omwille van een ander. Hoe had zij het gevonden als het andersom was?!
 
Tja je woont nou eenmaal met veel mensen op een kleine plek. Dan hoor je elkaar wel eens. Misschien kun je haar oordopjes geven ?
Ik vind het gezeur en zou er niks mee doen. Ze moet gewoon maar aan de nieuwe geluiden wennen hoor.
 
 
Wat een lef van je buurvrouw..
Als dat hier was viel de deur perongeluk dicht tegen haar neus aan!
Ze kan zelf ook haar raam dicht maken of oordoppen in doen. Ik hoor mijn eigen kinderen pas als ze de sirene aanzetten. Mijn dochter ligt eerst een halfuur te spelen in bed voor ik pas wakker word van haar. Laat staan wat ik van buren meekrijg. Leef en Laat leven. Als ze 18 zijn dan zullen ze vast niet meer zo huilen snachts. Ik snap in een nieuwe woning dat je je zorgen maakt om je buren maar ze moeten maar accepteren dat kinderen nu eenmaal huilen. Als je gelijk naar ze toe gaat heeft ze vast ook vast commentaar dat je ze niet gelijk moet troosten en als ze huilen in de supermarkt zul je ze vast gewoon hun zin moeten geven. Je kunt het nooit goed genoeg doen voor zulke mensen. En dat hoef je ook zeer zeker niet te doen!
 
Oh wauw! Die druft! Ik zou het heerlijk van je af laten glijden. Onze buren hebben een huilbaby gehad, onze zoon is ook lang niet altijd stil. Sterker nog, nu met ruim 1,5 huilt hij elke avond nog eventjes. Maar als ik hem eruit haal, gaat hij niet meer slapen. Dus ik zou er lekker relaxed mee omgaan.
 
Lijkt idd geen fijn gevoel voor je, maar ik zou er ook niks mee doen. Snap het ook niet aangezien ze zelf moeder is dan weet je toch ja kinderen huilen nou eenmaal dat hoort erbij! Vind het gewoon schaamteloos van je buurvrouw om ook nog eens bijdehand te gaan doen dat je dan je kind maar in bed moet nemen, wat een onzin. Als ze weer komt zeg je gewoon, ja is goed, ik heb al een rol tape gekocht. Lekker laten hoor proberen niks van aan te trekken! Denk trouwens dat de meeste van je andere buren de reactie vd buurvrouw ook belachelijk vinden
 
Terug
Bovenaan