buurvrouw

Ik wilde even dit verhaaltje met jullie delen.

Mijn buurvrouw was 13 december uitgeteld van haar 2de kindje. Ze liep de afgelopen week al met voorweeën. vrijdag/zaterdag nacht werden het echte weeën. Nou is ze een beetje kleinzerig maar pijn is pijn. Dus ze belt om 1 uur de verloskundige. Die scheept haar af. Om 5 uur belt ze weer en komt de verloskundige toch maar even kijken. Wel weeën geen ontsluiting.
Uit eigen houdje gaat ze toch naar het ziekenhuis. Om 9 uur 2 cm ontsluiting en komt naar huis.
Om 11 uur klopt ze bij mij aan en ik help haar de weeën op te vrangen. Die komen om de 3 tot 5 minuten. Dus ik ben de verloskundige.
Na lang wachten komt ze. kijkt even (nog steeds 2 cm) en gaat weer weg. Ze komt om 2 uur terug (3cm) en neemt hun mee naar het ziekenhuis.
Nog steeds om de 3 á 5 minuten weeën maar het schiet niet op. Ze vergaat van de pijn en ze doen eigenlijk niks.
Uiteindelijk om 8 uur prikken ze de vliezen door en om 10 voor 9 is de kleine geboren.

Gisteren heeft ze controle gehad van de verloskundige. Buiten het feit dat ze haar en de baby niet echt gecontroleerd heeft gaf ze mijn buurvrouw de wind van voren : Je hebt me wakker gebeld...je hebt je aangesteld....je was lastig....werdt moe van jou....als iedereen was zoals jou, dan stopte ik...........onnodig....zeur....enz.......

Dat geloof je toch niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een stom mens.
Ik kan me hier zo kwaad over maken. gggrrrrrrrr

zelf heb ik een super verloskundige, maar dit............dit moet je toch ergens kunnen melden...klacht indienen of zo.

Sorry ik moest dit verhaal even kwijt.
 
jeetje zeg wat een verhaal.
wat een verloskundige, dit zeg je toch niet. zelfs al stelde de kraamvrouw zich een beetje aan. een verloskundige kan niet voelen wat een kraamvrouw voelt en de een heeft er meer last van dan een ander.
eigenlijk moet je daar idd een klacht tegen in kunnen dienen
 
lijkt mij dat iedereen anders op pijn reageerd...
en als zo'n verloskundige proffesioneel is moet ze daar normaal mee om kunnen gaan, of goed op in kunnen spelen en je buurvrouw gerust stellen toch?...
 
Jeetje wat een verhaal zeg!!! Belachelijk dat een verloskundige zo reageerd!!! Ik zou zeker een klacht indienen, en idd je bent een profesional, en al schiet je uit je slof, bied je excuses aan, je bent allemaal mensen, maar dit is niet normaal!!!
 
je had die arme meid moeten zien........... net bevallen, helemaal emotioneel.......en dan zo'n mens die tegen haar te keer gaat.
Tranen met tuiten.
Ze is nog jong (begin 20 ergens) en is haar 2de kindje (de eerste is nog net geen jaar oud, is 30 december jarig). De eerste bevalling was een hel omdat ze geen verloskundige had en in het ziekenhusi lieten ze haar de gang gaan. Ze was zelf al gaan persen en de kleine was er al bijna uit, toen ze eindelijk eens kwamen kijken hoe het met haar ging. Hadden haar 3 uur alleen gelaten.
ik heb echt medelijden met haar............ik blijf maar hopen dat het mij niet zal overkomen.

Weet iemand waar je een klacht kan indienen hiervoor ????
 
Probeer het eens in te typen bij google, bijv iets van 'klacht indienen hulpverlener' of een andere verwante zoekopdracht dan kom je vast wel een instantie tegen of informatie waar je terecht kan met een dergelijke klacht. Vaak wordt wel eerst geadviseerd om het eerst op te nemen met de betreffende persoon maar dat lijkt me in dit geval best moeilijk. Kan iemand haar evt bijstaan wanneer ze haar klacht uit tegen de betreffende verloskundige? Deze moet tenslotte wel worden aangesproken op een dergelijke onproffessionele houding. Zo mag je nooit omgaan met clienten/patienten zelfs al zou iemand zich daadwerkelijk aanstellen dan nog hoor je je proffessioneel op te stellen.
 
Je kunt toch een klacht indienen bij het verloskundige bureau waar je zat? in mijn geval is dat de huisarts! ik liet dit niet zo zitten.!

Belachelijk dat ze zo reageerde, als je weeën hebt hoor je toch juist de vk te bellen??

Ik zou er wel werk van maken... Arme meid net een bevalling achter de rug en dan krijg je dit! tsss... geen woorden voor
 
Terug
Bovenaan