BV cursus, Yoga, Zwemmen...

wat gaan jullie doen??

Ik heb zitten denken aan de borstvoedingscursus, zie net dat er vanuit het ziekenhuis ook zo iets wordt gedaan. Heeft iemand er ervaring mee? De vorige keer bv geven  was het een ramp en de twijfel blijft bestaan.

En doen jullie nog aan een pufsursus, yoga of iets in die geest. Vorige keer alleen wezen zwemmen, met een vriendin die ook zwanger was. Maar nu, ik moet alleen en zie er tegen op. Misschien toch Yoga...

Hebben jullie nog tips??

Groetjes Nanda

ik heb mezelf vanmiddag opgegeven voor een zwangerschapscursus. ik vind het wel belangrijk omdat het de eerste keer is, en je dan misschien een beetje weet hoe je de weeen op kan vangen oid...

en ik wil wel graag gaan zwangerschapszwemmen, maar ik moet vaak werken op donderdagavond en hier in het zwembad is het alleen op donderdag volgens mij. dan moet ik denk ik ook alleen, misschien kan ik een collega mee krijgen, die is een week later als mij uitgerekend..

verder ga ik denk ik geen cursussen doen oid... het kost ook weer het een en ander, en wij moeten nog verhuizen en krijgen nog behoorlijk wat kosten daarvan...

hoi, ik heb inmiddels een zwangerschapcursus, een cursus psycho profylacs   ( vergelijkbaar met "samen bevallen")en een borstvoedingcursus gedaan. Alledrie heel waardevol, bij de eerste tweee kiddies heb ik geen bv gegeven, dacht dat het noiet bij me zou passen, bij de derde ruim een week, helaas niet langer door allerlei omstaaandigheden, maar ik wil er deze keer zeker weer voor gan, succes met je keuze, groet crumel

Hoi Nanda,

bij onze eerste heb ik zw yoga gedaan. Dit was echt iets voor mij. En niet zo zweverig zoals je weleens hoort. Heerlijk eventjes ontspannen met je kindje bezig zijn. Dit was voor mij echt een avondje uit. Volgende week begint de nieuwe cursus en ik verheug me er echt op. Vond de ademhalingstechniek ook echt heel fijn om de weeen op te vangen.
Ik heb geen bv cursus gedaan, maar heb er wel over zitten twijfelen.  Ik denk dat je er wel heel veel aan hebt. Ik had het geluk dat ik een goede kraamverzorgster had, die me enorm hielp bij de bv. Wel wat probleempjes gehad toen ze weg was, maar  heb door veel snuffelen op internet toch een oplossing gevonden. Ookal zeiden ze op het cb dat ik maar bij moest voeden. Ik dacht toen echt: dikke neus, ik wil bv geven, dus er moet een oplossing zijn. Als ik toch naar zo'n cursus was gegaan had ik waarschijnlijk niet zo hoeven tobben. Dus ik denk dat ik deze keer wel ga. Je word er in ieder geval niet dom van.

Liefs,

Hoi Nanda,

Ik ben zwanger van de tweede. Bij de eerste hebben we Samen Bevallen gedaan, vond ik erg waardevol en leuk. Nu gaan we op herhalingscursus, is 2 of 3 avonden met 2 andere stellen. Even op herhaling...

En verder ga ik over twee weken starten met zw.zwemmen. Even kijken of dat bevalt, heb namelijk een wat lage bloeddruk en met die warmte in het zwembad is dat misschien niet zo fijn.  

Groet!  

Bij de eerste heb ik heel 'nuchter' gym gedaan bij de thuiszorgorganisatie. Bij de tweede werd het iets 'zweveriger' yoga. En nu bij de derde ben ik vorige week gestart met 'zwangerschaps meditatie'. Het is heel zweverig, er zijn maar twee cursisten incl. ik zelf. Zou je dit in Amsterdam doen zou er een wachtlijst zijn voor de cursus en ik woon in t Zuiden in n dorp en daar slaat het (nog) niet zo aan. Haha....
Heerlijk ontspannen. En mijn dochtertje is nog maar 16 maanden, dus die ademhalingstechnieken herinner ik me nog wel. Borstvoeding heb ik haar gegeven tot 4 maanden geleden dus dat zal ook wel weer gaan lukken....

Liefs MamaLina

Ha Nanda,
Ik heb bij de eerste zwangerschapsgym gedaan. Vond het zinvol, maar vooral ook een avondje voor mij en de baby. En erg gezellig, begrijp me niet verkeerd, het was geen theekransje, maar we hebben wel gelachen. We gaan eerdaags weer naar de kroeg met alle meiden.

Verder heb ik een BV cursus gedaan, het meeste wist is al, en daar was de stemming wel a la theekransje, maar de sfeer minder. De cursusleider was geen stevig persoon, maar erg zenuwachtig (terwijl ze dit toch al jaren deed), en kwam vaak niet door de kletsende dames heen. Ik had hele specifieke vragen ivm tepelproblemen, maar daar had ze eigenlijk niet echt antwoord op, dus naast een hele boel brochures heb ik niet veel opgepikt tijdens de cursus. Helaas bleken mijn zorgen gegrond, want ondanks een goede kraamhulp die vanalles heeft geprobeerd heb ik na 16 dagen de BV opgegeven. Nu heb ik bij aanmelding kraamhulp aangeven dat ik graag tijdens de zwangerschap al een gesprek zou willen met hun lactatiedeskundige. Hopelijk dat ik daarmee eea kan voorkomen.

Nu ga ik trouwens weer gym doen, zou wel willen zwemmen, maar is redelijk vrijblijvend (hoef je niet op te geven), en weet nu al dat ik dan waarschijnlijk elke donderdag weer een excuus heb... stom hè, maar ik heb echt een stimulant nodig.

Hoi Nanda,

Ik heb me al een tijdje geleden opgeven voor de zwangerschaps gym. Ik heb gekeken naar yoga maar daar moet ik ver voor gaan rijden en dat zie ik dus niet zitten.
Volgende week ga ik een keertje proef zwemmen maar als het water te koud is, zien ze mij er niet meer terug... Ik heb een hekel aan koud water...Maar verder lijkt mij het wel erg fijn.

Over de bv cursus twijfel ik nog. In het ziekenhuis waar ik werk wordt die ook gegeven dus ik denk dat ik een keertje me inschrijf. Het zijn 2 avonden dus ja...wat zijn nu 2 avonden..
Voor mij is het de 1e keer dus ik zie wel wat me te wachten staat...

Succes!

Terug
Bovenaan