bv doorgaan of niet??????

hai allemaal,

mijn dochtertje is nu 9 weken. Met de bv is het voor mijn idee tobben. Ze komt om de 2 uur overdag. Als ik dat bewust rek tot 4 uur ligt ze echt 2 uur te huilen. Ook wil ik graag afvallen en dat is in combi met bv niet zo goed. Bij mijn oudste zoontje had ik niet zo'n last ervan, die kwam ook om de 2-3 uur. Daar heb ik 6 maanden bv gegeven. Ikben het eigenlijk zo zat en ben zoooooooooooooo moe! Toch wil ik ook eigenlijk niet stoppen omdat ze zeggen dat er niets beters is dan bv en ik kan het geven. Ik merk wel dat ik steeds minder voeding krijg en dat ze daarom dus om de 2 uur zit. Ohjee ik ben zo onzeker en aan het twijfelen!
Het liefst ga ik over op de fles, maar ben bang dat ik me daarna schuldig ga voelen. Aan de andere kant is weinig voeding in de borsten ook niet fijn.

Hoop dat jullie goeie suggesties hebben
groetjes Lineke

Hoi Lineke,

Vermoeiend he, als ze dag en nacht zo vaak komen? Mijn meisje deed dat ook en ik kreeg van vermoeidheid ook steeds minder voeding, waardoor ze nog vaker kwam. Dus om te beginnen: petje af dat je het al zolang volhoudt, want ik heb het na 4 weken al opgegeven. Ik voelde me ook heel schuldig, maar ik had maar steeds het gevoel dat ze honger had en dat leek me ook niet goed voor haar. En inderdaad is ze veel tevredener sinds ze de fles krijgt. Is jouw kindje wel tevreden tussendoor?
Ik denk dat je de keuze tussen bv en fv alleen zelf kunt maken. Je moet zelf ook overeind blijven, anders kun je niet goed voor je kindje zorgen. En een gezonde moeder lijkt me ook belangrijk, misschien wel net zo belangrijk als bv. Misschien kun je het combineren, bv met hypo-allergene flesvoeding? Maar dan heb je weer de kans dat je bv terugloopt. Oh ja, wat ik nog wilde zeggen: als je het gevoel hebt dat je bv terugloopt, is het misschien beter om je kindje wel na 2 uur aan te leggen i.p.v. het tot 4 uur te rekken? Hoe vaker je aanlegt hoe meer eruit komt, toch? Dan hoog je de productie misschien weer op. En als je kindje erom vraagt, zal ze het wel nodig hebben, hoe vermoeiend het voor jou ook is.

Kortom: voel je niet schuldig mocht je besluiten over te stappen. Het is geweldig dat je dit al 9 weken gedaan hebt en jij bent zelf óók belangrijk. En mocht je besluiten om door te gaan, dan kun je misschien contact opnemen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk of zo? Volgens mij kunnen die wel helpen bij dit soort dingen.

Sterkte!

Eveline

Hoi Lineke.
Wat vervelend voor je zeg!
Om de twee uur voeden lijkt mij iid niet te doen,je bent de hele dag dan met niks anders bezig,ben je bijna klaar,zijn de 2 uur weer bijna om.
Ikzelf kolf 3 keer per dag (9-17-23 uur) ik kolf dan ongeveer 200 cc totaal, alles wat ik tekort kom haal ik nu nog uit de vriezer (die ligt nog vol omdat ik vanaf het begin kolf) maar als die leeg is ga ik bijvoeden met hypoallergene voeding. dan word het dus gewoon gedeeltelijk borstvoeding/flesvoeding. Misschien als je maar 3x per dag hoeft te kolven hou je het beter vol. Als je er aan onderdoor gaat ben je volgens mij veel verder van huis! Luister naar je eigen lichaam en als die het niet trekt moet je toch voor jezelf kiezen lijkt mij. Heel veel succes!!   Groetjes Mikkie.

Hoi,

Knap dat je het uberhaupt tot nu toe hebt volgehouden! Ik had het tegenovergestelde. Ik hadveel te veel borstvoeding. Ik was dat zo zat (stuwing, lekken enz) dat ik   na 6 weken overgegaan ben op 3x bv en 2x fv. Misschien kun jij ook zo'n mix maken. Als dan je bv uiteindelijk nog verder terug loopt vole je je misschien minder schuldig. De flesvoeding is tegenwoordig van heel goede kwaliteit en de eerste weken heb je toch al bv gegeven.
Ik denk dat echt niemand je er op aan zou kijken als je stopt!
groeten E|Lke

Hi Lineke
Je moet maar zo denken, iedere dag is meegenomen dus alle tijd die je hebt gegeven is prima.
Maar denk je niet dat het bij jou een regelweek kan zijn? Onze zoon (nu 16 weken ruim) heeft in het begin ook dagen gehad van om de 2 uur en op een gegeven moment was er toch wat meer ritme. Nu drinkt hij vaak in de ochtend nog om de 2 uur, dus 11.00 en rond 13.00/13.30 maar dat is waarschijnlijk even bijtanken omdat hij redelijk doorslaapt.
Ik kan alleen als advies geven het wordt echt makkelijker naarmate het kindje ouder is, dat is althans mijn ervaring. En ik geniet er ook nog echt van.
Te weinig voeding kan niet, dat zou dus echt betekenen dat je een regeldag hebt.
Advies stel je vragen ook eens op www. borstvoedingsforum.nl hier krijg je enorm veel steun advies en tips.
Succes
Debby Kruse

ha meiden,
bedankt voor de reacties en steun, dat doet een onzeker miepje goed!
Ik ben idd al elke 2 uur aan het voeden. Gisteren heb ik haar eerst bv gegeven en toen een fles gekolfde bv (na 4 uur) terwijl ik zelf elke 2 uur heb gekolfd. Om 10 uur ging het nog (kwam 150 uit de ene kant en 30 uit de andere), maar hoe verder op de dag, hoe minder het werd. Vanaf 14 uur kwam er steeds maar 30 cc uit elke kant. Frustrerend hoor. Ik heb haar vanochtend weer bv gegeven om 6 uur en ze heeft het zelf volgehouden tot 10 uur. Nu twijfel ik weer of ik haar een fles bv om 14 uur moet geven of de borst. En moet ik tussendoor dan wel weer kolven om de voeding op peil te houden? Ach ik weet het niet. Ik zal idd even op borstvoedingnatuurlijk kijken. Ik denk dat ik wel al weet hoe ze reageren en dat zal zijn: Zo vaak mogelijk aanleggen.
Maar met mijn zoontje erbij is dat wel lastig. Die krijgt alleen aandacht als zijn zusje eens niet aan de borst hangt en dat is op zo'n dag dat ze vaak komt heeeel weinig aandacht voor een mannetje van bijna 2!

Nogmaals bedankt voor de lieve reacties.
Groetjes Lineke

Hoi Lineke,

Wat je schrijft herken ik. De eerste keer dat ik kolf (op een dag) kolf ik ook zo'n 140-150 ml. Als ik 2 uur later weer kolf is het idd veel minder. Als ik de tijd ertussen  iets rek tot 3 of 4 uur lukt het wel om weer 80 ml te kolfen.
Ik heb ook het idee dat ik veel minder kan kolfen dan mijn ventje er zelf uit kan krijgen. Het wil nog wel eens helpen om als de borst leeg lijkt deze even te masseren, dan komt er vaak nog wel melk uit.
Je bent beslist niet de enige die twijvelt over doorgaan. Ik heb voor mezelf altijd wel een bedenktijd van 4 dagen. Als ik er over 4 dagen nog zo over denk stop ik... (dat heb ik in 8 weken al minstens 5 keer serieus overwogen) maar tot nog toe vind ik toch weer ergens de energie.
Wat mij ook heel erg helpt is dat mijn moeder iedere woensdag middag op Teun past en die tijd gebruik ik om bij te slapen (en dan ook echt 3 tot 5 uur!)
Succes met je besluit; wat je ook kiest; dat is het beste want je hebt er goed over nagedacht en jij bent minstens zo belangrijk. Je kindje heeft er niets aan als jij niet lekker in je vel zit.
Groetjes Wendy

Hi Lineke,

Ik had mijn dochter ook met 7 weken 2-3 dagen lang over dag zelfs bijna om een uur aan de borst. Regeldagen? Krampjes? Honger? toen ik op een moment s'avonds echt mijn borsten leeg waren en heb een fles hypoallergeen gegeven.
Het gedachte was ff wennen dat ik bij moest voeden omdat ik ook 6 maanden bv wou geven.
Eleni sliep al met 4 weken door en ik wou haar nachtritme ook niet storen.
Na eenpaar dagen s'avonds de fles moest ik ook de enerlaatste voeding fles geven.Zo liep mijn bv helaas terug tot ik allen nog de ochtend bv gaaf. Dat wou ik dan nog volhouden maar ..helaas.. het was niks aan te doen en het stoppte ook.
Het zat in mijn hoofd dat ik langer wou doorgaan maar uiteindelijk kooz ik voor mijn kind zijn honger te stillen. Wat heb je aan een ontevreden hongerig kind of hoezo zal je kind leiden omdat jij langer wil doorgaan met bv?  

Succes

Terug
Bovenaan