Bv en 2e kindje

Haii allemaal.

Op dit moment ben ik 26 weken zwanger van baby nr 2. Alles gaat super! Merk dat nu de vragen/dilemma's beginnen te komen. 1 daarvan is BV of KV.

Graag hoor ik hoe mensen die al een 2e hebben of meerdere kindjes en die BV hebben gegeven dat hebben ervaren met al een kindje dat er rondloopt. Hoe gaan ze ermee om hoe heb je het aangepakt.. gewoon ervaringen.

Ik hoef geen reacties van dat BV beste keuze is etc. Het gaat mij nu puur om ervaringen. Zodat ik daar wat meer een beeld bij krijg.

Liefs
 
Ik lees even mee, kan ieder moment bevallen van dochter 2 en wil borstvoeding geven. Ben benieuwd hoe dat gaat met een peuter van 2,5 erbij, en of die geduldig kan wachten tot mama klaar is..
 
Ligt heel erg aan de oudste ? ik bofte echt enorm dat ze niet jaloers was. Ik stond op, als de oudste sliep dan eerst hup voeden en anders zorgde ik dat ze haar ontbijt en bakkie thee klaar had staan (treuzelkontje). In de tijd dat zij al 30x had getreuzeld had ik al 3x de baby gevoed en 20 bakken thee op. ? ik probeerde voornamelijk te voeden tussen activiteiten door. Na het voeden echt ff op pad, of knutselen of weetik het. Om overdreven “pauze” te nemen. Zorgen dat de oudste echt ff naar de wc was geweest en heerlijk met limo en een snackie erbij zat ?. Of ik zette dr aan het puzzelen, kleien of kleuren (raamstiften zijn hier een hit ?). Echt benoemen wat je gaat doen, en als ze echt ongedurig was haar erbij betrekken. Kun je ff een compres pakken? Doekjes?? Wat doet broertje? Drinken he? Wat fijn dat je zo goed helpt! Kom je er ook ff bij zitten?? Lekker filmpje aanzetten in de middag. Mn oudste is 3.5, en kan zelf aardig uit de voeten. Mn vriendin heeft 2 kids met een jaar ertussen, ik weet dat dat veel pittiger was. Kijk goed naar je kind en probeer in te schatten wat hij of zij nodig zou kunnen hebben. Succes
 
Hier bewust gekozen voor KV (leeftijdsverschil van 21 maanden).

BV bij de oudste geprobeerd maar na 4 weken gestopt, ik werd er gek van omdat ik niet wist hoeveel ze dronk en waarom ze huilde en ik ging er zelf aan onderdoor. De overstap op FV was een enorme verademing en ik voelde me er prima bij, mn dochter is gewoon groot en gezond en is niks tekort gekomen. Ze was een veel blijere baby met FV...

Bij de tweede wilde ik dit absoluut niet weer, dus bewust gekozen voor FV vanaf dag 1. Ze is geboren met geplande keizersnede ivm stuitligging en ik was zooooo blij dat ik geen BV gaf. Ik had het niet aangekund, ik had zoveel pijn door de keizersnede. Mijn man deed alle nachtvoedingen de eerste weken, ik kon mezelf amper overeind hijsen in bed.
Ook zij is prima groot geworden op FV vanaf dag 1 ;)

Volg je gevoel. Er is geen goed of fout. Er is niks mis met de fles. Of je probeert de borst en je kan altijd stoppen zodra je wilt.
Met 21 maanden leeftijdsverschil zag ik het ook echt niet zitten om de borst te proberen, met bijvoorbeeld 3.5 jaar leeftijdsverschil lijkt het me al een stuk beter te handelen ;)
 
@stephW ooh spannend. Succes met de laatste loodjes. Onze dochter is op een maand na 3 jaar als de baby geboren wordt. Succes
@Samsonnn super bedankt voor je uitgebreide uitleg en tips hier kunnen we wat mee.. ik vind het lastig.. maar heb gelukkig nog even..

@Zeeuwsmeisje jaa dat is ook goed he. Daarom is het mooi dat beide mogelijkheden er zijn.. zo kan je doen wat goed voelt. Onze dochter heeft ook maar 1 week gekolfde bv gehad ivm prematuur. Maar dat werd zo pittig en voeden en zorg voor haar en kolven dat we daar mee gestopt waren omdat ik het niet volhield. Goed dat je ook bij de tweede gedaan hebt wat goed voelt ??
 
Zit er middenin met een dochter van 22 maanden en de 2de 5 weken. Ik voed op verzoek en na een paar dagen wennen heeft de oudste er helemaal geen moeite mee. Ze gaat verder met waar ze mee bezig is of komt juist gezellig bij ons zitten. Ze is meer onder de indruk als pappa een flesje geeft.
 
Moet zeggen nu met het partnerverlof kon ik me goed richten op de bv. Scheelde ook veel. Bij mn oudste ervoer ik ook veel stress dat kwam niet veel ten goede? nu bij de jongste is het eigenlijk nooit echt mis gegaan. Hoop dat eventueel je partner ook veel
Voor je kan betekenen ❤️
 
Ik denk dat het niet uitmaakt of je borstvoeding of flesvoeding geeft. De jongste heeft eten nodig en de oudste zal even moeten wachten. Aandacht delen is sowieso iets dat de oudste zal moeten leren.

Tip van onze kraamhulp: als je straks alleen bent met beide kinderen zet je voor de oudste wat drinken en eten klaar en voed je tegelijk de jongste. Desnoods zet je de oudste even vast in de kinderstoel.
En bij de overige activiteiten op een dag vraag je de oudste gewoon om hulp. Een spuugdoek, knuffel of speen aangeven doet onze dochter maar al te graag?
 
Terug
Bovenaan