Bv en 2e kindje

Mijn oudste dochter was 2 jaar toen haar zusje geboren werd. Ik heb haar gewoon steeds gezegd dat ik haar zusje ging eten geven. Dat ging prima. In het begin kwam ze dan wel eens kijken. Heb met alles wat we bij haar zusje deden haar erbij betrokken en laten helpen op haar manier. Nooit problemen mee gehad. En ik vertel altijd wat ik ga doen tegen haar. Voeden, luier verschonen, jongste naar bed brengen enz.

Als ik alleen thuis ben met ze en de jongste moet gevoed worden, dan mag de oudste een filmpje kijken. De jongste is nu 6 maanden en geef nog steeds bv.

In het begin moet je er even je weg in vinden. Onze oudste heeft een pop waarmee ze me na kan doen. Soms als ik zit te voeden, doet ze ook haar shirt omhoog en legt ze de pop tegen haar aan om te voeden ?




 
Kijk wat mooi te lezen hoe goed het te combineren is. Dat geeft wel een stukje rust ofzo. Handige tips ook. Daar kan ik ook zeker wat mee?.

Ga ook nog bellen met de bv lijn van Naviva. Gewoon om dat laatste stukje rust te krijgen.. zodat ik dan een wel overwogen keuze kan maken..
 
Hier volledig gekolfde bv gegeven 6 weken. Mijn kinderen hebben een leeftijds verschil van 21 maanden. Ik moest alles kolven omdat hij dysmatuur geboren is en opgenomen in het ziekenhuis met een sonde. Dus alles ging gekolfd via flesjes en sonde.
Eenmaal thuis was het erg pittig met een dreumes en baby. Voeden- kolven en dat ding schoonmaken etc.

Na 6 weken was ik er klaar mee en ben ik langzaam overgestapt op flesvoeding.
Er zijn al een hoop tips gegeven hoe je het kan aanpakken met je oudste. Maak je keuze waar jij je echt goed bij voelt en daar kom je misschien pas echt achter zodra die kleine er is. Het kan alle kanten op gaan en onthoud dat een blije mama een blije baby is
 
Als je het graag wilt kom je er pas achter als je het probeert. Mijn zoontje is nu 5 maanden en dochter 2 jaar en 5 maanden. Ze vindt het prima als ik bv geef. Gaat me ook nadoen.
Ik probeer haar ook te betrekken, al klaar te hebben met eigen eten, wat fruit en drinken klaarzetten, boekje samen lezen, kleuren/knutselen/kleien, soms zelf buiten of in de zandbak.
Ze is niet jaloers maar soms is wachten wel lastig. En ze moeten natuurlijk meer wachten dan alleen met voeden ook met luier verschonen of naar bed brengen. Dus wachten en aandacht verdelen moeten ze leren. Probeer er zoveel mogelijk een draai aan te geven. En voeden moet je toch of het fles of bv is.
Moet zeggen dat de bv beter loopt dan bij de 1e en ik ook relaxter ben.
Ik zou zeggen maak je eigen keuze of geef het een kans. Mocht het voor jullie niet fijn voelen is de overstap nog zo gemaakt.
 
Misschien heb je ook nog wat aan dit artikel: https://kiind.nl/borstvoeding-aan-je-baby-bijtanken-met-je-oudere-kind/
 
Ik vond het de tweede keer fijn dat ik al wist hoe het moest en m'n tepels minder zeer deden, want die waren het al gewend. Anderzijds is het wel zoeken naar een rustig moment met rondrennende peuter, want ze raakt erg afgeleid van hem. Maar was misschien met een flesje ook geweest. In de gebroken nachten vind ik het weer heerlijk makkelijk, altijd bij de hand en altijd op temperatuur.
 
Hoi,
Bij mij zit er 3 jaar en 3 maanden tussen de jongens. Toen mijn jongste net geboren was heb ik voor de oudste een mini-gereedschapskistje gekocht. Daar heb ik allerlei kleine dingetjes in gestopt (oude portemonnee met verlopen pasjes, puzzeltje, een lampje met een trekkoord, etc). Dat kistje kwam alleen tevoorschijn wanneer ik ging voeden. De oudste vondt het fantastisch. Hij had echt een speciaal iets dat hij op dat moment mocht gaan doen. En soms werkte het ook niet of werd hij afgeleid door iets anders. Maar meestal werkte het wel en vroeg hij er zelfs specifiek naar.
 
 
Ik denk ook dat je moet gaan voor wat voor jou goed voelt en niet over de oudste in moet zitten. Welke voeding je ook geeft, de oudste krijgt dan even minder aandacht.
Mijn oudste is 2 jaar 6 maanden en de jongste 6 maanden. Ik geef nog steeds BV, juist ook omdat ik het wel makkelijk vind. Altijd bij de hand en op temperatuur, zeker bij de nachtvoedingen vind ik het wel ideaal zo. Maar ook overdag, heeft de baby trek, even aankoppelen en met een paar minuten ben je weer klaar. 
Bij de oudste had ik veel problemen de eerste 4 maanden met BV, bij de tweede veeeel minder. De oudste vond het in het begin reuze interessant en stond met z'n neus erbovenop als de kleine ging drinken. Hij wil graag helpen met bijv een doekje pakken of het kolf apparaat aanzetten. De oudste heeft rond de geboorte wat extra speelgoed gehad (verjaardag, sinterklaas) waar hij dan mooi even mee kon spelen. Ging prima, heb het nooit als storend ervaren dat ik bv gaf. De baby op bed leggen, terug voor speentje, verschonen en uitgebreid insmeren ivm eczeem vind ik wat dat betreft belastender, omdat je dan minder kunt doen met de oudste. Bij bv kun je ondertussen kletsen, zingen, samen boekje lezen, gekke bekken trekken,.... 
Blijf er niet teveel onder nadenken, volg vooral je gevoel. 
 
Terug
Bovenaan