BV en Nutriton ??

Hier geen ervaring met BV en Nutriton in de zin van het nog aan de borst voeden. Zowel bij de oudste als bij onze jongste heb ik voeding gekolfd en daar kon je dan gewoon de Nutriton aan toe voegen.

Het klopt dat Nutriton krampjes kan veroorzaken. De darmen zijn nog zo pril ontwikkeld. Mijn ervaring is wel dat het na drie maanden sowieso minder wordt. Bij onze oudste hebben we een jaar lang Nutriton gegeven omdat hij de melk er uit spuugde. Het was een druk mannetje. Onze jongste is ook zo druk, dus die zullen we ook nog wel een tijdje Nutriton geven, maar we zijn hier inmiddels over op de flesvoeding.

Gr. Tamara
(februari forum)

Hoi, ik geef ook al weer behoorlijk wat weken nutriton. Dit omdat Oliver behoorlijk veel spuugde, tussen 2 voedingen in. Als je baby vlak voor de volgende voeding nog steeds spuugt kan er maagzuur mee terug komen, en dat is schadelijk voor de slokdarm... Daar heeft ie dan meer last van...
Het is idd geen pretje om nutriton aangelengd met afgekoeld gekookt water of met wat afgekolfde melk te geven, het is idd net behangplak. Wat ik doe is snel 2 hapjes en dan mijn pink in zijn mond, zodat ie gaat zuigen en slikken. Dan heeft ie het zo op. Je moet volgens het pak en mijn wijkverpleegkundige zowel voor als na de bv de nutriton geven. Je mengt het vooraf aan (25ml met 2 schepjes) en geeft 2 lepeltjes vooraf en 2 lepeltjes nadien.

Oliver heeft er erg veel baat bij, hij spuugt bijna niet meer, op een beetje na meteen na de voeding, wat normaal is voor baby's...

Ik hoop dat mijn ervaring helpt voor je.

Groetjes Linda

We zijn gestopt met de nutriton en ze slaapt nu veel rustiger overdag. Ze spuugt nog wel, maar niet veel meer dan met nutriton. Dus voor ons geen nutriton meer ;)

Terug
Bovenaan