bv en werk

Hoi Marijke

Wat een juffen!! Ik sta zelf voor een combi 5/6... Ik begin met kolven in het speelkwartier, daarna is het altijd eten en drinken terwijl de leerkracht voorleest en daarna zorg ik dat er verwerking klaar ligt. De concierge die leest voor en houdt tijdens de verwerking een oogje in het zeil. 's Middags heb ik handv. of Nieuws uit de natuur en dan houdt een ouder een oogje in het zeil.

Het vergt inderdaad wat extra van de kids, van anderen en van jezelf (sleutelen) in het rooster, maar het kan wel. Wanneer je het zou willen dan zou ik in gesprek gaan met de directie, misschien is er een lio of derde jaars of de directie zelf die een oogje in het zeil kunnen houden. Ik zit trouwens in de IB-kamer, met een schaafje (praxis 4euro) op de deur.

Succes, liefs Clau
 
Janneke en Clau, bedankt voor de reacties. Wat een collega's, inderdaad.
Vaak wil je niet lastig zijn he, op je werk. En zo voelt het een beetje als je met zulke dingen aankomt. Ik zit namelijk ook met vergaderingen na schooltijd, dan moet ik eigenlijk ook voeden of kolven. Sommigen zijn daar makkelijk in en delen mee dat ze recht hebben op tijd en die dus ook  nemen. En misschien moet ik dat ook maar doen. Ik heb jullie tips goed in m'n oren geknoopt zodat ik voorbeelden heb richting mijn werkgever, hoe we mijn borstvoedingstijd in kunnen delen. Super bedankt!

Groetjes, marijke
 
Hoi Marijke,

Heel veel succes ermee! Laat nog ff horen hoe het gegaan is!
En bedenk: de eerste periode is het moeilijkst, dus die moet je even door zien te komen. Je kindje gaat ook steeds minder drinken en andere dingetjes eten, dus het is echt wel de moeite om even vol te houden in het begin. Maak dat ook goed duidelijk aan je werkgever: dit is niet voor de eeuwigheid, maar slechts voor een paar maanden. En voor je kindje zijn deze beginmaanden wel heel essentieel, BV is nou eenmaal de beste voeding die je je kindje kunt geven. Daar profiteert je werkgever ook van, BV-kindjes zijn bijvoorbeeld doorgaans minder vaak ziek (en jij dus ook haha).
Succes!

Groetjes Janneke
 
Hoi Janneke en Clau,

Inmiddels heb ik het met mijn werkgever besproken. En daarbij jullie tips gebruikt. Ik ga 2x kolven, om 9.45 en rond 12 uur. Die van 12 uur valt in mijn pauze en die van kwart voor 10 voor de helft. Inderdaad kan ik de kinderen dan aan het werk zetten en let een ander even op. Ook na schooltijd ben ik snel vertrokken maar dat was niet erg. Als ik het maar af krijg. Nu weet ik dat je niet dezelfde hoeveelheid werk hoeft te doen, je werkt tenslotte korter, maar dat regel ik wel. Waarschijnlijk bespreek ik iets meer met ze na dan dat ik stapels schriften mee naar huis neem. Inmiddels probeer ik over te stappen op 5 voedingen. Hij is nu 8 weken. Als hem dat ruim lukt, kan ik ook enkel tussen de middag naar huis om hem te voeden. Maar voor straks zal dat nog iets te veel zijn denk ik, een tussentijd van 7.00 - 12.00 uur.
ik ben blij dat het geregeld is, nu hoop ik maar dat ik in die tijden wel 2 voedingen bij elkaar kan kolven want de laatste tijd krijg ik er weinig uit.
Doei, marijke
 
Hoi Marijke

Wat fijn dat het nu allemaal geregeld is, dan kun je mooi nog even van je laatste dagen verlof genieten... Geen stress meer over.
Wat trouwens ook de reden kan zijn dat je even wat minder voeding hebt, alles heeft invloed op je bv.
Wanneer je bang bent dat je te weinig zult hebben kun je op vrije dagen wat extra kolven, zodat je al een voorraadje hebt, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.
Veel succes ermee.
Geniet nog van je verlof en de kleine
Geniet straks weer van je klas
Geniet van de paasdagen

liefs Clau
 
Terug
Bovenaan