Bv geven door alleen kolven

Ik kolf ook alles. Onze dochter is nu 5 weken oud en drinkt 6x per dag. We bieden nu 130cc aan. Dit gaat meestal op. Enkel keertje ook wel eens 20 tot 30 cc minder. Maar ze blijft wel vrij steady in haar ritme en slaapt de nacht door.
Ik kolf 6x per dag. Ik heb vanaf dag 1 gekolfd en vanaf het begin ook niet in de nacht gekolfd. Toen ik in de kraamweek stuwing had had ik dat ook 1 nacht, maar daarna niet meer. Nu merk ik het wel na 7 uur aan mijn borsten dat de nacht is overgeslagen (ik geef dan ook altijd meer), maar ik slaap prima.

Ik kolf nu al 10 week fulltime. Ik heb een target van 600 ml per dag. :) Hier kolf ik 4-5x voor. Helaas dus geen enorme volumes. Wij geven 1 of 2x kunstvoeding bij. Stuwing heb ik na de kraamweek niet meer gehad en ook sochtends zitten ze ook niet helemaal vol. Ik heb snachts nooit gekolfd, dat breekt je inderdaad zo snel op.
Onze dochter krijgt nu 5 of 6 flesjes per dag. Ik wil naar 5, maar ze werkt niet elke dag mee. Ze weegt 5kg en krijgt dan 150 per keer. Als we kunstvoeding geven doe ik 180/6. Dat krijgt ze dan soms op en soms laat ze wat staan. Ik vind het wel fijn dat ik aan de kunstvoeding kan meten wat ze max kan drinken. Als ik dat dan moet weggooien dan vind ik dat niet zo erg.
Hoe zwaar is je dochter nu? Dat zegt meestal meer dan hoeveel weken ze is. Met 150 x kg / aantal voedingen kom je een heel eind.

Ik kolf nu 10 dagen, vanaf de eerste dag dat onze dochter geboren is. Mijn tepels zijn te vlak, waardoor aanleggen niet goed lukt. Op advies van de kraamhulp kolf ik s nachts niet, want zij gaf aan dat als je baby doorslaapt en jij moet kolven het je te snel tegen begint te staan. Dus ik doe nu rond 23.00-24.00 uur de laatste en dan pas weer de volgende ochtend rond 7.00 uur. Enige wat ik erg slopend vind is dat het veel tijd kost om eerst te kolven en daarna te voeden. 
Heeft iemand nog goede tips voor bewaarbakjes? Ik heb nu de bakjes van Philips maar die sluiten niet echt ideaal. Ik wil de voedingen ook gaan invriezen.

Ja je kan de nacht afbouwen door de ergste druk eraf te kolven, maar niet leeg. Dan went je lijf eraan. En gebruiker, ik vroor veel in in medela zakjes, lekker ruimtevriendelijk! Die deed ik zo vol als maar kon. Na rechtop invriezen (voor de zekerheid) kan je lekker stapelen. Een vriezer vol bakjes kan ook maar is niet zo efficient qua ruimte vond ik. En voor alle mama's: respect dat fulltime kolven! Dubbel werk: kolven en dan ook de fles geven. Knap!

Hier ook een fulltime kolver! Mijn dochter is nu 14 weken. Van borstvoeding kunnen ze niet ‘teveel’ binnen krijgen dus als het kindje nog hongerig is, gewoon lekker geven! 
ik gebruik voor mijn voorraad de zakjes van medela. Deze kunnen gewoon in de vriezer en gooi je na gebruik weg. (Kruidvat) 
aangezien mijn kleine met 7 weken de nachten doorsliep, kolf ik ‘snachts sindsdien al niet meer. Tot nu toe is mijn productie hierdoor nog niet teruggelopen. Wij zitten nu op zo’n 6-7 voedingen op een dag 130-150 cc

Hoi Marlein! 
Ik snap hoe frustrerend het is als borstvoeding niet wil lukken. Hier ook zo'n gevalletje! Ik ben na overleg met de verloskundige ook gaan kolven. Na een paar dagen kolven heb ik een tepelhoedje aangeschaft en op die manier kan ons ventje toch aan de borst drinken! Ik weet niet of jij dit toevallig al geprobeerd hebt? Voor ons was het namelijk echt dé oplossing! Ik zag fulltime kolven namelijk niet zo zitten.
Succes in elk geval! 

Ik geef ook volledig bv en dagelijks een flesje afgekolvde bv. Hij is nu 4 maanden en drinkt sinds kort fles van 120/130cc leeg, daarvoor liet hij nog vaak 20 of 30 cc staan. Hij krijgt 6 voedingen per dag.

Wat knap, full-time kolven! Respect voor jullie.
Kan het zijn dat je kindje nog zuigbehoefte heeft na de fles, i.p.v. honger? Lastig om het verschil te zien natuurlijk.
Ik kolf sinds ik weer aan het werk ben. Ik gebruik de medela flesjes voor dagelijks gebruik en mee naar de opvang, heb de medela kolf dus dat past. Als er wat overblijft vries ik het in in de medela-zakjes. Dat scheelt ruimte in de vriezer en je kunt er makkelijk datum en hoeveelheid opzetten.

Terug
Bovenaan