bv in openbaar

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter is nu 10 wkn en eigenlijk ben ik al die tijd thuis of bij mijn moeder geweest ook wel gewandeld hoor maar dan zorgde ik ervoor dat ik thuis of bij moeder  weer kon voeden.
Nu heb ik er weer zin in om lekker met de kleine op stap te gaan maar heb geen zin in gedoe met afkolven, flesjes maar vind het ook best eng om haar in het openbaar te voeden. Hoe hebben jullie dat ?

Misschien moet je even iets overwinnen, maar als je een keer 'los' bent, zul je nog zoveel gemak aan het borstvoeden ontdekken! Ik ga echt niet vooraan zitten, en ook niet met ontbloot bovenlijf ofzo, maar ik voed wel overal. En ik geef mijn kinderen gemiddeld een jaar borstvoeding,  maar dat hou ik alleen vol als ik (en anderen..)  er niet moeilijk over doe. Het is het natuurlijkste wat er is, en iemand die er moeite mee heeft, kijkt maar fijn een andere kant op. Nu het weer wat frisser is, doe ik vaak een pashmina shawl om. Bij het voeden in bijv. een cafe doe ik die dan  via mijn schouder  over het achterhoofdje van mijn dochter - het is beslist duidelijk wat ik aan het doen ben, maar er is niks van te zien. Er zijn best handige voedingsshirts (H&M)  enzo, daar heb ik er ook 2 van. Maar om nou m'n hele gardarobe borstvoedingsproof te maken vind ik erg overdreven. Die lange tuniekenmode van nu is wel heel onhandig gebleken, dan zit je half in je blootje! Succes!!!

Ik moet toegeven dat het antwoord 'niet' is. Als ik weg ga zorg ik gewoon dat ik op tijd terug ben voor een voeding. Misschien voor anderen wat omslachtig, maar ik vind het eigenlijk geen probleem. Maar ik ben ook best wel een huismus, dus ik zit sowieso veel thuis.

Ik vind het al heel fijn om gewoon even een uurtje de stad in te kunnen. Ik woon middenin de stad, dus ik ben ook zo weer terug. Laatst gaan shoppen met m'n zus. Ben gewoon teruggegaan voor de voeding (wat dan inclusief alles  misschien 20 minuten kost en dan sta ik weer buiten) en daarna zijn we weer weggegaan.

Vanaf oktober ga ik voor het eerst weer wat echt voor mezelf doen: dansles! (Streetdance). Als het dan even rot uitkomt krijgt Lotte flesvoeding. Het is maar een uurtje en dat moet wel te plannen zijn met voeding. En wil ze dan toch iets eerder en ik ben nog niet terug, dan maar even een flesje. Maar om eerlijk te zijn wil ik dat ze zo min mogelijk de fles krijgt. Weet niet wat dat is, gewoon een gevoel...

Groetjes, Marisa

Hoi, hoi
Toevallig heb ik gisteren voor het eerst in het openbaar gevoed.
Kyra is nu 7 wkn en we gingen naar blijdorp. leuk nog ff met de oudtse (3JAAR) OP PAD.
iK MOET ZEGGEN HET IS ME MEEGEVALLEN, BEN GEWOON IN EEN RUSTIG HOEKJE IN HET RESTAURANT GAAN ZITTEN EN HET WAS ZO GEPIEPT, INDERDAAD DE EERSTE KEER MOET JE JE ER GEWOON EVEN OVERHEEN ZETTEN...
oeps capslockk, sorry geen zin om overnieuw te tikken..
Dus zet hem op en gewoon een keer doen..
Groetjes Sandra

Hoi

Ik voed ook wel in het openbaar. Als het zo uitkomt.
Ik zoek dan een rustig plekje op, ga bijv. niet vol in de picture
vooraan zitten, maar bijv in een openbare gelegenheid ergens in een hoekje, met mijn rug naar de mensen toe. Ik hou er dan vooraf rekening mee met mijn kleding.
Wat ik zelf altijd handig vind, is een rekbaar hemdje en daarover je ''gewone'' shirt of blouse bijv. Dat hemdje hou ik dan over mijn buik en hoef ik alleen even onder mijn borst te schuiven, zo ziet niemand blote lichaamsdelen. Is maar een idee, maar ik vind meerdere laagjes prettig hiervoor, vooral nu het wat kouder wordt.
In een erg druk en vol restaurant heb ik ook  wel eens gevraagd aan restaurantpersoneel of ik ergens stilletjes kon voeden, toen werd ik heel vriendelijk naar een kamertje gebracht, alle privacy en begrip kreeg ik!

Even een drempel over denk ik, maar daarna heb je er erg veel vrijheid door!   Succes

Ik heb eigenlijk altijd openbaar gevoed. Hier in Zuid-Afrika is men over het algemeen erg preuts, en vinden veel mensen het maar raar. Als ze het al doen, wordt er zo'n beetje een tent omheen gebouwd met dekentjes en zo.

Mijn ervaring is dat wat lossere topjes handig zijn, en ik voedde altijd door die topjes dan op te tillen. Hoe minder ik mijn best deed om het te verbergen, hoe minder mensen het in de gaten hadden. Ik heb wel eens een stewardess in het vliegtuig gehad die helemaal verbaasd was, ze had me al bediend met drankje en vroeg toen iets over mijn zoon van toen bijna twee die aan de borst lag. Ze had dus totaal niet in de gaten dat hij lag te drinken, dacht dat hij gewoon op schoot in slaap gevallen was.

Ik vond het vooral zooooo makkelijk dat ik er nooit over hoefde na te denken of ik wel genoeg voeding bij me had, of ik wel op tijd weer kon voeden. Eén keer is me in een restaurant verzocht om op de WC te voeden omdat andere mensen het niet prettig vonden (terwijl er dus echt niks te zien was). Toen heb ik gevraagd of ze niet liever zelf op de WC zouden gaan zitten eten.

Gewoon doen meid! In Nederland kijkt volgens mij niemand vreemd op, en je maakt het jezelf veel gemakkelijker!

Groetjes, Ellen

Hoi

Nu bij nummer 3 en met bv die gewoon heel goed loopt voed ik eigenlijk overal.
Ik trek me wel een beetje terug zoals hiervoor ook beschreven staat,maar in heb(nog) geen nare opmerkingen ofzo gehad.
Mijn dochtertje is nu 15 weken en begint nu zelf behoefte te hebben aan rust tijdens het drinken.Dus ik moet nu echt een rustig plekje opzoeken.Zelfs mijn twee andere jongens vind ze te rumoerig.

Op zich is het "gewoon"een kwestie van doen.

Succes ermee!

Jes

Hoi,

ik word er ook steeds makkelijker in hoor. Bij de eerste was het allemaal nog wat onwennig maar nu bij de derde gaat het vanzelf. En wat anderen al zeggen: als ze het niet willen zien kijken ze toch lekker de andere kant op.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan