<p>Hoi allemaal, <br />Mijn dochter is nu bijna 6,5 maand oud en krijgt nog steeds volledige borstvoeding. Ik bedoel, inmiddels krijgt ze natuurlijk ook een fruithap, brood en een groentehap, maar qua melkvoeding dus volledig bv. Bij de groentehap krijgt ze ook een paar slokjes water. Ze zit altijd met grote ogen te kijken hoe wij drinken bij het eten, dus we laten haar een paar slokjes drinken. Dat vindt ze geweldig, maar qua vocht heeft ze het volgens mij niet nodig gezien het feit dat ze nog borstvoeding krijgt?<br />Momenteel krijgt ze nog zo'n 5x bv per dag: 's ochtends direct als ze wakker wordt en 's avonds vlak voor het slapen en dan nog zo'n 3x verdeeld over de dag. <br />Ik merk dat sinds een week of 2 mijn productie aan het teruglopen is. Aangezien ze steeds meer vast voedsel gaat eten is het ook hartstikke logisch dat mijn productie terug loopt lijkt me. Het probleem is alleen dat ze op de dagen dat ze niet bij mij is (2 dagen bij mijn ouders en 1 dag op het kdv) meer drinkt dan dat ik kan kolven. <br />Omdat mijn dochter klokje rond slaapt heb ik een hele tijd 's ochtends rond 5 uur moeten kolven omdat mijn borsten op ontploffen stonden, hierdoor heb ik een behoorlijke voorraad kunnen opbouwen in de vriezer, dus we kunnen even vooruit. Maar dat kolven 's ochtends is nu niet meer nodig, als ze 's ochtends bij me drinkt is het nu 'precies goed'. <br />Maar wat als de vriezer straks leeg is? Of gaat ze nu ook kleinere hoeveelheden drinken overdag? Ik zie natuurlijk niet hoeveel ze bij mij drinkt.. Moet ik dan overstappen op kv? Iemand hier ervaring mee? </p>