BV productie loopt terug

Dames, enorm bedankt voor jullie reacties!
@Samsonnn ik heb inderdaad ook weinig zin om nog meer te gaan kolven. M'n dochter drinkt altijd beide borsten (ik heb vrij kleine borsten dus misschien wat minder 'opslagcapaciteit?) én drinkt een paar minuten maar per borst. Ze is een 'effectieve drinkster' zoals de lactatiedeskundige toendertijd vertelde ;-). Oftewel, tegelijkertijd aan de andere borst kolven zal niet gaan. 
@Dpl Precies wat je zegt! De meeste adviezen die ik hierover lees gaan over kunstvoeding, dat was mij dus ook al opgevallen. En thanks voor de tip over die nr 1 opvolgmelk! Ik heb me totaal nog niet verdiept in opvolgmelk want dat is nog niet nodig geweest, ik denk dat ik binnenkort gewoon een bus in huis ga halen dan grijpen we niet mis als we het ineens nodig hebben. Ik heb nu bedacht dat ik het vooral wil volhouden om 's ochtends en 's avonds bv te blijven geven. Die momenten zijn zo fijn en dan hoef ik ook niet meer te kolven straks.. dus ik kijk gewoon hoe lang ik dit vol houd met de huidige voorraad en als het op is ga ik overdag kv geven.
@Evimetbaby
Ik ben inmiddels al 2x ongesteld geweest en toen geen last gehad van terugloop, maar dat had inderdaad ook goed gekund. Wonderlijk dat vrouwenlichaam haha! Of mijn dochter toe is aan 4x drinken betwijfel ik, ze geeft heel goed aan wat ze nodig heeft en wij voeden altijd op verzoek. Dus als ze 5x vraagt, krijgt ze 5x :)
@ElsieJoy
Wat naar van je miskraam.. :-(
Ik denk inderdaad ook dat ze nu minder drinkt per drinksessie! Goeie tip van die kleinere flesjes, ik heb het meteen ter harte genomen en vanmorgen kleinere hoeveelheden meegegeven naar het kdv. Ze hebben daar ook nog wat in de vriezer liggen voor nood, dus even kijken hoe dit gaat. Ze houden het daar altijd goed bij dus we gaan het zien in het dagverslag einde van de dag!
Ik ben altijd zo bang om te weinig mee te geven en dat ze dan honger heeft hihi.. Misschien moet ik dat een beetje los gaan laten, in het ergste geval kan ik binnen 5 min iets brengen want we werken thuis en het kdv is om de hoek :)
@Gebruiker10255333 Heerlijk! Ons meisje is ook dol op eten! Ze keek bij ons het eten uit de mond toen ze 4 maanden oud was dus we zijn toen al begonnen met oefenhapjes. Dat was trouwens weinig oefenen hier, want binnen een week at ze haar groentehapjes al volledig op. Ze vindt echt álles lekker qua groente en fruit (we bieden haar ook werkelijk alles aan!) en sinds 2 weken eet ze ook brood tussen de middag en daar zit ze ook al lekker van te smikkelen. Heerlijk zo'n vreetzakje!
Die paar slokjes water bieden wij inderdaad ook aan in een open beker omdat ik heb gelezen dat dat veel beter is voor haar motoriek en spraakontwikkeling. Dat gaat al heel goed trouwens! Misschien dat we binnenkort wel over kunnen naar zo'n antilekbeker? Volgens mij is dat een goede volgende stap om zelf te leren drinken, dus dat zij zelf de beker kan vasthouden? Nog tips daarvoor?

Terug
Bovenaan