BV, schema overdag lukt, 's avonds niet...

Misschien kun je een keer je moeder/schoonmoeder/vriendin uitnodigen, die overdag je kleintje kan vermaken zodat jij meer kunt slapen? Heb ik in het begin ook gedaan, anders trok ik het echt niet. Zodra het voedingstijd was wekte m'n moeder mij en kon ik eventueel weer heerlijk verder slapen.
Daarnaast worden de krampjes rond 6 weken minder en komt er dan vaak ook meer ritme in.
Sterkte er mee!
 
Ik wil je even bemoedigen; de eerste weken zí'jn gewoon erg zwaar!!!
Maar het gaat over hoor, echt waar!
Straks zul je er echt van gaan genieten; hou vol!!!!!

Liefs Teddy
 
Het klinkt zo cliché, maar wat hier boven staat is waar; de eerste weken zijn het zwaarst! Natalie, hoe gaat het nu met je? En met het voeden? Zie je het nog zitten?????
Groetjes, Hannah
 
Nou, hier een wereld van verschil...
Ik heb de adviezen van de lactatiekundige opgevolgd en binnen een dag begon Mick mijn beide borsten leeg te drinken.
Hij laat steeds minimaal drie uur tussen de voedingen en 's nachts komt hij nu rond drie uur en dan weer rond zeven uur.
Soms drinkt hij nog wat minder uit de tweede borst, maar ik weet nu dat hij daar net zo lang op slaapt, of ietsje korter, maar dan geef ik hem die borst weer en dan gaat de tweede ook weer leeg.

Ik denk dat we zo wel door kunnen tot zijn ritme een beetje vastligt.

Ook is mijn man weer gaan werken, ik zag daar erg tegenop, maar weet nu dat ik het ook alleen kan en dat heeft me een boost gegeven. ( samen met dat extra beetje slaap dan)
Ik heb weer tijd voor mezelf en voel vertrouwen, dat zal wel de helft schelen, ben relaxed en Mick is dat nu ook weer.

Ook liet ik hem niet boeren na de voeding, daardoor had hij erge kramp.
Nu ik hem laat boeren huilt hij nog maar eventjes van kleine aanvallen.

Ik geniet weer van hem en van de tijd die we samen doorbrengen, pfff...

Ik heb me vastgehouden aan jullie opmerkingen. Het is dus normaal en het gaat over,
maar wat kan het zwaar zijn. Gelukkig heb je bij iedere "overwinning" weer meer vertrouwen en kennis voor de volgende gebeurtenis.

Bedankt ladies!
 
Ah, Natalie, wat een fijn bericht!! Ik hoopte er natuurlijk al op. Wat fijn dat het een stukje beter gaat. En dat je kunt genieten van je kleine mannetje!! Hoe gaan de nachten? Kan je een beetje redelijk slapen? En is zijn kramp wat verminderd? Die darmkrampjes gaan hopelijk vanzelf ook steeds minder worden. Goed dat je een lactatiekundige hebt ingeschakeld, ze kunnen je vaak net even over de drempel heen helpen. En een dikke pluim voor jou dat je niet direct hebt opgegeven, in de zware tijden, maar op zoek bent gegaan naar redenen en een oplossing. Nou, hopelijk kan je elke dag met volle teugen genieten van je zoontje.

Met ons dochtertje Leah hebben we ook een moeizame start gehad met de borstvoeding, jee, wat een gedoe. In mijn hoofd had ik al 3x afscheid genomen van de borstvoeding (ook al is ze ons vierde kindje dat bv krijgt)..... maar met steun en tips kom je een heel eind. Leah krijgt nu al 15 maanden borstvoeding, en het einde is wel in zicht hoor (heb nog maar heel weinig), maar ben erg blij dat ze zo lang heeft kunnen drinken bij me.

Succes!!!
 
Zo, dat is grappig...
Heb ik volgens mij weer een regeldag.
Geen idee of dat kan,
maar het lijkt erg op wat er rond dag 10 gebeurde.
Het duurde helaas net iets te lang voor ik dat weer doorhad,
maar goed, maar weer even aan over gegeven,
begin het nu wel te zien als een soort test; hoeveel kan je hebben voor je het opgeeft?

Nou ja, bring it on, ik doe gewoon maar net of ik gek ben.
Of ben ik gewoon zo moe?
Ik weet het niet meer, ik ga maar gewoon door...

Natalie
 
Zul je net zien inderdaad... Maar laat het gewoon gebeuren. Bij ons hadden we ook een regeldag zo rond de 3 weken (zo oud is jouw kindje nu ook toch?), nu is hij bijna 9 weken. Mijn zoontje had vandaag ook een regeldag, ipv om de vier uur, komt hij om de 2 uur, en zelfs 1 keer om het uur. Heb vandaag om half 7, half 11, half 12, half 2, half 4, half 6 en om 8 uur gevoed. Oftewel een dagje waarbij de was in de wasmand is blijven liggen, de vaatwasser vol staat met schoon spul... en een simpele maaltijd genuttigd. Hij is ook wat onrustig, dus heeft ook nog veel bij mij op de arm geslapen. Doet hij nu ook, terwijl ik even achter de laptop zit.

Moet wel zeggen dat het na die regeldag rond de 3 weken snel al beter ging. Nou had ik de eerste drie weken er ook niet heel veel moeite mee, maar het ging wel makkelijker. Ik kon meer genieten van de voedingen, de voedingen duurden in het begin wel iets langer, maar uiteindelijk toch stukken korter.

Nou slaapt mijn zoontje normaal al wel door, dus ben benieuwd wat hij vannacht doet, voor hetzelfde komt hij vannacht ook voor een voeding. Ik zie het wel.

Kun jij al wel wat beter slapen? Ook overdag?

Liefs Rixt
 
Nou, test weer doorstaan!
Gelukkig blijft het telkens maar bij 1 dag.

En ja, het gaat nu weer goed.
Hij laat er vier uur tussen en vannacht zelfs vijf!
Hoop dat het voorlopig zo lekker kalm doorgaat.
Dan zien we met zes weken wel weer en ga ik op tijd relaxen met hem op bed enzo.

Nou, gelukkig maar...

Natalie
 
Terug
Bovenaan