bv snel afbouwen

hallo,

ik heb een zoontje van 6,5 week en ik heb altijd voledig borstvoeging gegeven, sinds 3 dagen geef ik hem ook kunstvoeding, hij kreeg eerst 2 flessen per dag en nu geef ik hem al 3,
na een fles is hij veel vrolijker en hij slaapt beter, en als hij bij mij bv drinkt is hij meestal een uur bezig en nog niet tevreden en is dan ook vaak erg onrustig,
zijn er ook mensen die borstvoeding snel hebben afgebouwd of is het mogenlijk in 1 keer bijna helemaal te stoppen,
ik wil zo snel mogenlijk op de fles helemaal en kolven zie ik niet zitten,

hij krijgt nu dus al 3 flessen en ik heb zelf weinig last, en mijn zoontje is veel vrolijker nu ,
zou ik helemaal kunnen stoppen ??


gr Rebecca
 
Ik ben ook aan het afbouwen na 6 maanden. maar dit kun je niet snel doen anders loop je het risico op ontsteking. Toen ik nog 4 voedingen ga heb ik voeding 3 als eerste vervangen voor fles een week later voeding 3 en nu doe ik nog de ochtend en avond voeding. Je moet het dus een beetje om en om doen. Wel jammer dat je gaat stoppen met de bv maar als je er niet meer achter staat werkt het niet dus dan is stoppen het beste hoop dat het op een prettige manier lukt bij mij is de stap van 2 naar 1 voeding nog lastig productie is nog te hoog.
 
Hoi! Even een vraag vooraf. Er is een reden voor dat je zoontje zo lang wil drinken. Dat noemen ze regelen. Ik weet niet of je daar al eens van gehoord hebt? Dat is heel gebruikelijk rond deze periode. Weet je zeker dat je helemaal wilt afbouwen? Of wil je meer informatie, zodat je toch door zou kunnen gaan met de bv? Je probleem met de bv is op te lossen namelijk!

Maar als je echt wilt afbouwen, dan zou ik rustig doorgaan met waar je nu mee bezig bent. Telkens een voeding vervangen door een flesvoeding. Wel rustig aan doen hoor, anders heb je kans op een borstontsteking en daar zit je denk ik niet op te wachten. Dus 1 voeding per week ongeveer.

 
hallo,

bij mijn zoontje is het geen regelen meer denk ik want hij drinkt altijd al bijna een uur lang, maar nu duurt het steeds langer en hij is nooit tevreden.

na elke vlesvoeding is hij blij en tevreden en de fles heeft hij in 20 min leeg, na de bv huilt hij veel en is dan ook moeilijk in slaap te krijgen
 
Hoi! In het begin is het wel gebruikelijk hoor dat ze vrij lang over een voeding doen. Dat wordt later steeds korter (mijn dochtertje drinkt nu max 10 minuten).
Hoe vaak krijgt hij normaliter bv? Voor een kindje van deze leeftijd is 8 keer per dag bijvoorbeeld heel normaal. Ook zijn er kindjes die bijna de hele avond willen drinken, dat noemen ze clusteren. Op die manier zorgen ze er voor dat in de begin periode, de eerste weken, er voldoende melk bij de moeder wordt aangemaakt voor een redelijk stabiele productie de maanden daarna. Ook nachtvoedingen zijn belangrijk voor je productie.
Ik kan me voorstellen dat hij (voor zo ver ik het van een afstandje kan beoordelen) honger had en daarom veel wil drinken en ontevredener is. Zeker nu je aan het afbouwen bent, krijg je daar meer last van. Kan het zijn dat hij veel last van krampjes heeft en daarom veel huilt?
Als je meer advies wilt en er nog voor wilt gaan, kun je ook eens je vragen op het borstvoedingsforum.nl stellen. Daar zitten heel veel ervaren mama's die je goed kunnen helpen! Ik heb daar zelf ook veel aangehad. Veel herkenning en advies.
Maar je moet het zelf weten, het zou jammer zijn als je later spijt krijgt, vandaar mijn opmerkingen!
 
Hi!
Ik had hetzelfde als jij en wilde ook snel afbouwen.
Dit omdat ik helemaal doorgedraaid was.
Mijn zoontje dronk ook lang en was onrustig.
Moet zeggen dat het op de fles niet veel beter ging, want hij heeft waarschijnlijk kma, maar goed.

Ik ben binnen drie dagen gestopt.
Je hoort veel over borstontstekingen en daar zul je ook erg voor uit moeten kijken. Ik heb de eerste twee dagen een paar keer moeten kolven. Volgens mij de eerste dag twee keer, de dag erna ook, de derde dag nog 1 keer en toen was het klaar.
Ik pakte de kolf als ik het echt niet meer trok en maakte mijn borsten dan leeg.

Ik vond het wel erg vervelend dat ik moest stoppen en had wel spijt toen bleek dat hij dus misschien kma heeft, dan had ik zelf nog op dieet gekund.

Ik zie altijd vaak dat er meteen vragen komen waarom je niet verder gaat en dit en dat probeert. Dat is prima, als je denkt dat je nog doorkan en wil moet je dat zeker proberen.
Maar als je niet meer wilt, en ja, dat gebeurt dus ook, dan kan je het proberen.

Ik was me er wel van bewust dat je het risico op een borstontsteking loopt en lette dus goed op, ik wilde eigenlijk ook rustig afbouwen maar kon het geestelijk echt niet meer aan allemaal.

Als je dus goed hebt nagedacht maak dan je keuze. Het loopt dus niet altijd uit op een borstontsteking als je snel afbouwt. Verstandig is misschien anders, ik was er blij mee dat het zo ging op dat moment.

Veel succes, je faalt niet. Ik was veel meer ontspannen na het afbouwen, bij mij viel er een last van mijn schouders en nu gaat het prima.

Natalie
 
hallo,

ik wil helemaal niet meer proberen bv te geven en heb eerder spijt dat ik niet in het begin meteen op de fles ben gegaan,
hij krijgt nu nog 3x fles en 3 x bv vandaag ga ik over op 4 flessen
als hij nu bij mij drinkt heb ik ook het idee dat er niet genoeg meer uitkomt.
krampjes heeft hij alleen savonds meestal even een halfuurtje

de laatste voeding ongeveer half 11 savonds krijgt hij ook een fles, hij slaapt dan 7 uur door, ik heb dan zelfs smorgens geen vol gevoel in mijn borsten, dus dan zou ik denk ik wel sneller kunnen stoppen, maar ik bel straks nog even het cb op voor de zekerheid ,

gr rebecca
 
hallo natalie,

ik heb dat trouwens ook dat ik zelf rustiger word bij een fles, bij alleen bv
kwam hij vaak om de 2 uur, ik heb er dagen bij dat ik zelf op het punt sta om flauw te vallen, en ik ben nu al veel lichter dan voordat ik zwanger raakte dus de bv is voor mijzelf ook niet echt gezond denk ik
 
Terug
Bovenaan