bv snel afbouwen

je moet ook weten dat het voor een baby een hele overstap is van borst naar fles, borstvoeding is heel intiem (schijf ik dat zo goed?) en met melk uit een fles is dat gewoon niet zo. dus ook voor je zoontje is het veel beter om het langzaam af te bouwen.
 
je moet ook weten dat het voor een baby een hele overstap is van borst naar fles, borstvoeding is heel intiem (schijf ik dat zo goed?) en met melk uit een fles is dat gewoon niet zo. dus ook voor je zoontje is het veel beter om het langzaam af te bouwen.
 
Succes met afbouwen dan verder. Goed dat je in ieder geval zo lang borstvoeding hebt gegeven! Ben blij voor je dat je kindje zoveel beter op de flesvoeding reageert.
 
Ik heb ook heel snel afgebouwd met borstvoeding door te kolven als dat nodig was. Alleen de spanning eraf. Zo kon ik binnen een week stoppen.
 
hallo allemaal,

ik heb vanmiddag het cb even gebeld en ze zegd dat ik gewoon helemaal de fles moet geven en als ik druk voel moet hij heel even bij mij drinken voordat hij de fles krijgt,

de laatste bv is nu al 13 uur geleden en ik merk nog helemaal geen stuwing ofzo waarschijnlijk had ik dan gewoon niet genoeg meer denk ik.

groetjes Rebecca
 
Heel fijn voor je Rebecca.
Ik herken dat wel, dat gevoel dat je maar beter had kunnen starten met de fles ipv borst, dan weet je ook niet wat je mist, want het is zo fijn als het goed gaat.

Maar ik heb het ervaren als een waardeloze tijd omdat het verkeerd ging, niet liep/wilde, Mick bleef maar komen, etc. Alleen de late avondvoeding, dan had ik veel tijd en wat meer rust en kon ik daar zo van genieten!

Veel succes, ik hoop dat je nu meer tot jezelf kan komen en bij kan komen.

Natalie
 
Hoi Rebecca

Ik ben ook na een aantal weken gestopt met BV.
Gaven mij ook de tip om af en toe te kolven. Echt de productie blijft dan ook gaan.
Ben op een gegeven moment helemaal gestopt en tegen de stuwing heb ik Salie thee gedronken. Niet lekker maar geen last meer van stuwing!
Gewoon gehaald bij de Tuinen.
Succes ermee!

Grtz!
 
Een kindje dat een uur over een voeding doet is meestal gewoon niet goed aangelegd. Daarnaast moet je niet vergeten dat het voor een baby van 7 weken erg normaal is om 8 a 12 keer op een dag een voeding te willen.

Snel afbouwen is niet aan te raden. Niet voor je kind (kunstvoeding is toch een aanslag op de darmpjes) en niet voor je eigen gezondheid.

Als je het gevoel hebt flauw te vallen bij een voeding, dan zou het heel goed kunnen dat je bloedsuiker abrupt heel snel daalt bij het aanzuigen. Had ik ook. De oplossing was supersimpel: zorgen dat ik iets te eten en drinken onder handbereik had voor ik aanlegde (maar 't duurde helaas een paar voor ik dat wist).
Overigens kan dat flauwe gevoel ook komen door een daling in je bloeddruk (voelt naar, is niet erg) of omdat je HB niet in orde is of je schildklierfunctie gewijzigd is. Allemaal heel goed bv-vriendelijk aan te pakken!
 
Terug
Bovenaan