Bv stoppen en het er moeilijk mee hebben!

Hoi,

Misschien heb je dit al geprobeerd. Maar ik heb mijn dochtertje altijd gevoed in de rugby houding. Dan heb je in principe je handen vrij. En hoef je haar niet te ondersteunen.

En idd door dat je ongesteld word word de bv minder en de smaak anders. Na je menstruatie is de smaak en hoeveelheid weer gelijk.

Ik moet zeggen dat ik het geweldig van je vind dat je ondanks alle tegenslagen door hebt gezet.

En dat van niet begrijpende familie ken ik helaas.

Mijn dochtertje bleek met een week of 6 een koemelkallergie te hebben. Omdat ze door veel prodcuten eczeem kreeg moest ik op een heel streng dieet dat heb ik 14 maanden volgehouden. En o dat commentaar dat ik beter kon stoppen enz. Grrr kwaad word je daarvan. Je hoort liever een keer. Meid wat knap van je zeg dat je dat doet voor je kindje. Ipv jeetje wat een gedoe zeg altijd maar kijken wat je wel mag en niet en dan uiteindelijk nog niets mogen.
Hoe kan je dat je zelf aan doen je kan toch wel een klein stukje proberen nee want hoe kan ikhet mijn kind aan doen dan?

Maar goed. Nu drinkt ze nog maar 1x per dag bij me ze is 19 maanden en ik vond het idee vreselijk maar nu gaat het heel gelijkdelijk. Iedere keer een beetje minder. En dat bevalt me goed. Ik maak het niet uit zij beslist wanneer het genoeg is en wanneer ze het niet meer nodig heeft.

Zelf stoppen dat heb ik overwogen maar nooit gedaan omdat ik daar idd heel emotioneel en verdrietig van werd. En heb bij het idee al heel wat traantjes gelaten.

Ik wens je heel veel succes.

groetjes
 
Hi!

Ja ik herken het helemaal! Ik heb zelf ook ongeveer 11 weken borstvoeding gegeven.
Ik mo
est bijna weer werken en wilde afbouwen tot 2 bv en de rest fles. Ik gaf ook nog eens met tepelhoedje ivm vlakke tepel. Maar goed, met het afbouwen ging het goed, alleen kwam er ineens niet veel meer uit, de volgende dag weer wel enz. Toen ben ik gaan kolven, werd er helemaal gek van!
Na heel lang wikken en wegen overgestapt op volledige flesv. Maar ook steeds van die makkelijke reacties uit de omgeving: ach, toe joh, is toch veel handiger en je bent er zo aan gewend. Nou ik was er niet zomaar aan gewend, en voelde weinig begrip. Was er ook emotioneel over. Ik had steeds de neiging als hij huilde om hem aan te leggen.
Toch slijt het langzaam, toen hij 5 maanden was, was het goed. Maar soms denk ik er nog wel eens aan hoor.

Ik wens je veel sterkte en succes!

Groeten Titiana
 
Hoi Titiana & Joyce

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb jouw reactie wel een keer al gelezen joyce maar géén tijd gehad om te reageren.

De rugby houding ken ik ook en heb deze ook vaak toegepast maar omdat ik Milan zijn hoofd echt naar mij toe moest duwen zeg maar was dit zowel voor mij als voor Milan niet altijd een succes. Ik gebruikte ook nog eenvoedingskussen   en legde hem hierop maar ik moest dan steeds zo vooroverhangen anders kon hij niet goed drinken.

Inmiddels ben ik helemaal overgestapt op flesvoeding, het is anders ook heb ik nog steeds van net als jij als ik het goed had gelezen (ik kan niet terug kijken nu) Oh nee ik hoef hem niet meer zelf te voeden, of ik dacht ik kan het nu nog weer op gang helpen de bv, maar ik denks dat ik het dan voor mezelf maar ook voor Milan steeds moeilijker maak.


Wie weet zeg nooit noit bij een 2e, maar eerst nog van Milan genieten.

Fijn weekend allemaal

Yvonne & Milan 14 weken en 3 dgn
 
Vervelend hé dat je door omstandigheden moet stoppen!
Ik heb heb zelf 3 maand volledige bv gegeven, maar doordat we gingen verhuizen en ik daardoor heel druk was en daarbij ook veel stress had, liep mijn bv als een trein terug. Doordat ik onrustig was, werd mijn kleine man dit dus ook aan de borst, ook omdat hij normaal gewent was om even aan te zuigen en dan liep de bv zo hard dat hij alleen maar hoefde te slikken. Dus hij was ook een beetje lui geworden.
Ik kon ook niet extra kolven om zo de productie op gang te brengen, want dit ging bij mij niet. Ik heb wel een poos veel rust genomen en hem veel aangelegd, maar helaas hielp dit dus niet. Ik heb met 4 maand besloten om helemaal over te gaan want hij  kreeg veels te weinig aan de borst en we voeden hem al regelmatig bij. En een huilende zoon omdat hij honger heeft is ook niet wat ik wilde. Ik heb er erg veel moeite mee gehad dat het allemaal zo is gegaan en dat ik niet 6 maand zelf kon voeden zoals ik wilde. Maar al met al heb ik hem toch 3 maand bv gegeven en dat is ook best bijzonder en je geeft je kindje toch een goede start zo.
Ik ben nu 31 weken zwanger van de 2de en we beginnen gewoon weer vol goede moed en ik zie wel hoe lang ik hem/haar zelf kan voeden ik pin me nu maar niet te vast op een bp tijd.
 
Terug
Bovenaan