bv verplichten..

Zo, even een heel gevoelig onderwerp, maar dit moest ik met jullie delen;
Op het najaar 2006-forum stond een stukje over dat het kabinet het alle moeders wil verplichten om de eerste 4 maanden bv te geven.
Dat op zich vind ik te gek voor woorden, maar er zaten ook reacties tussen die het daar helemaal mee eens waren.
Begrijp me goed, ik ben vóór bv, maar het moet wel de keuze van de moeder blijven.
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Sil

Ik vind ook dat moeders zelf moeten kunnen kiezen hoor. Soms lukt het je gewoon niet en daar hoeft toch niet altijd een prychische of lichamelijke reden voor te zijn?
Ik ben ook pro-bv, maar toch vind ik het je eigen keus.
Ik was na drie maanden zo moe en uitgeput dat ik blij was dat ik over kon gaan op fv.

Ps: Ik vraag me trouens wel af of het geen 1-aprilgrap is hoor. Dit kunnen ze toch nooit verplichten en je moest je reactie voor 31 maart geven. Wel heeeeel toevallig!

Is wel heel vreemd...... zo iets kun je natuurlijk niet verplichten. Nu ben ik wel voorstander van borstvoeding maar het is toch een keuze die iedereen zelf moet kunnen maken.
En dan nog de eerste 4 maanden ook, dan moeten ze ook het verlof aan gaan passen want na 3 maanden moet je weer aan het werk.
Dat zie ik ze nog niet zo snel veranderen, het zal wel een 1 april grap zijn.

Kan niet anders dat dat het een 1 april grap is. Zo niet, dan gaat het toch echt niet goed met het kabinet.
Vind trouwens toch dat wij hier veel te kort bevallingsverlof hebben. In andere landen kan het oplopen tot een jaar!
Nee hier moeten we na 3 maanden alweer helemaal in de houding staan.

Mja, lijkt me idd een 1 april-grap, maar goed, is wel een leuk discussiepuntje!!

Ik ben wel voor bv, maar om het te verplichten? Nou, nee.Kon het oorspronkelijke bericht waar je op doelde niet vinden, maar ik denk dat het qua gezondheid de achterliggende gedachte is?

Bv moet je gemakkelijk af gaan en geen strijd worden waar het bij de meesten op spaak  loopt. Een depri mama is ook niet de  bedoeling, dat was er gebeurd met mij als ik 4 mnd bv had gegeven;    ik had ingetrokken tepels, meisje hyper door de honger; ze kon de tepel niet goed pakken en maakte dan maar zuigplekken waar ze kon, ha,ha!! Tepelhoedje, ijsblokjes,  warm/koud compressen  ed,  andere houdingen, op het laatst alle voedingen maar kolven en in de fles geven en door blijven proberen met aanleggen. Helaas, ik was kapot en zag het niet meer zitten, ben na 1,5 mnd of zo gestopt.

Lijkt me sterk om dit te verplichten, ze kunnen rokers ook niet dwingen om te stoppen, en vegetariers te verplichten om vlees te eten, m'n 2 ons groenten en 2 st fruiit naar binnen te werken etc. Ik hou het op een 1april grap.

Jaaaa dit moet een 1 april grap zijn! En zo niet, dan zijn ze inderdaad goed gek geworden!!
Ik ben geen voor en geen tegenstander van borstvoeding, ik vind gewoon dat iedereen zelf moet kijken wat voor haar gevoel het beste en fijnste is.
Ik zelf heb in mijn zwangerschap al besloten om flesvoeding te geven, heb dus ook geen bv geprobeerd. Ik heb er geen moment spijt van gehad! Vond het heerlijk (en nu nog) om lekker met de kleine op de bank te zitten (ookal zat daar familie/vrienden/kennissen bij!!) en de fles te geven. Maar vond het ook gewoon fijn om haar af en toe eens aan mijn vriend te geven, is voor hem ook leuk vind ik. Ik heb gewoon helemaal niks met bv, en een ander wil niets anders! Datis ieder zijn eigen keus toch?!
Denk echt niet dat je dat kan gaan verplichten hoor... (hoop ik )

Nou, ik ben net eens even op borstvoeden.net gaan kijken over die borstvoeding verplichten, en of het nu een 1 april grap is of niet, maar wat heb ik me geergerd zeg!!!
Pffff wat kunnen mensen toch DOM zijn, het spijt me, maar er zitten echt mensen bij die doen alsof ik 1 of ander raar monster ben omdat ik geen bv geef! Hahahaha wat een !!!
Ze zeggen zelfs dat als er meer bv gegeven word, het aantal mensen die het verkeerde pad op gaan ook zal afnemen en dat er dan minder overgewicht zal zijn?!?!?!
Is toch te gek voor woorden!!!
Nou, sorrie hahahaha moest mijn woede even kwijt...

Terug
Bovenaan