cariere en kinderen geen goed plan??

Toen de eerste kwam ben ik gestopt met werken. Na een jaartje kriebelde het (zowel voor een 2e als werken) en ben ik voor 2 dagen id week weer bij mn oude baas aan het werk gegaan.
Toen kwam de 2e, ben ik helemaal gestopt.

Maar...nou belde mn oude baas...of ik wel terug wilde komen.

Dus heb het voorgelegd thuis, (kriebelde wel ietsie...) en de reactie van onze oudste was mij duidelijk genoeg.
Dikke tranen! Ik vind af en toe een keer overblijven wel leuk hoor, maar niet zo vaak hoor mama.
Dan ga ik je missen.
En hoe moet dat dan als ik met iemand wil spelen?
De Oma's zijn wel lief hoor, maar ik wil niet elke keer daar heen. Wel gewoon op visite maar niet omdat jij er nietbent.

Kortom...heb tegen mn oude baas gezegt dat ik het niet doe!

Groetjes Mamaloe

ik denk ook wel dat als je eemaal iedere dag voor je kinderen thuis bent geweest om dan weer te gaan werken harder aankomt dan als dat je kinderen er mee opgroeien?!?denk ik hoor. maar ik moest er ook niet aan denken dat mijn moeder ineens was gaan werken terwijl ze al die jaren een huismamma was,,,maar anderzijds als mijn moeder altijd had gewerkt wist ik ook niet wat ik zou missen tochP???

Ik denk dat je dit prima kunt combineren. De vraag is alleen wel, wat krijg je van je kinderen mee als jij en je partner beide fulltime werken.

Ik werk zelf 3,5 dag (in de stad waar ik woon) en dat bevalt prima. Als de tweede er straks is, blijf ik dat ook doen.

Mijn man gaat nu wel iets minder werken, waardoor de oudste 'maar' 3 dagen hoeft over te blijven en één van die 6 dagen (per twee weken) is hij op vrijdagmiddag vrij dus niet lang na het eten op school (dan naar opa en oma).

Tja hoe dat dan bevalt? Geen idee, hij gaat één dag naar de BSO en nog een dag naar opa en oma.

Ik denk dat het is wat je kind is gewend. Hij vraagt mij nu standaard elke dag: waar ga ik vandaag heen mama? Eerst vond ik die vraag erg, maar nu weet ik dat hij gewoon wil weten wat de dag brengt en wat hij kan verwachten.
Ik hoop alleen wel dat hij het overblijven leuk vindt, ik hoor nog wel eens dat kinderen dat niet leuk vinden.

gr mama van MD

Hi,

Leuk onderwerp!!! Ik ben moeder van een zoon van bijna 3 en hij gaat drie dagen per week naar de oppas. Ik zou niet kunnen en niet willen stoppen met werken. Ik heb daarbij ook nog een eigen bedrijf.
Hij gaat met het grootste plezier naar de oma's en 1 dag naar het KDV. Hij vind het overal echt leuk! 's avonds vragen wij altijd waar hij de volgende dag heen gaat en dat vind hij altijd een leuk spelletje....
Soms doet het alleen pijn als je hem ophaalt en als hij dan doodleuk verteld dat hij niet mee wil.....
Maar het is altijd nog beter dan wanneer hij niet naar de oppas zou willen!!!

Ik blijf er wel bij dat iedereen dat zelf moet weten!!!

Kusz

Hoi,

Ik wil voorlopig even 40 uur gaan werken, en zodra ik zwanger ben ook gewoon proberen om zolang mogelijk 40 uur te blijven werken want ja er moet natuurlijk geld in het laadje komen.

Als er éénmaal een kleine is, dan ga ik iets van 15-20 uur werken en mijn vriend zit nog een beetje te twijfelen of hij een dag minder gaat werken. Dan hoeft het kind maar 1 dag naar een oppas (in dat geval mijn ouders).

Maar goed dat zien we tegen die tijd wel!
Liefs, Maaike

quote: lovelykyra22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2007 14:09:00'));

ik denk ook wel dat als je eemaal iedere dag voor je kinderen thuis bent geweest om dan weer te gaan werken harder aankomt dan als dat je kinderen er mee opgroeien?!?

Dat zou best kunnen hoor. Wij hebben zelf een bedrijf dus ze weten het wel als moeders een keer werken moet. Maar ja, dan keutelen ze gewoon met me mee.

Buiten de deur leek onze oudste dus hélémáál nix! Vooral het overblijven niet. Ik ben ja al de hele dag op school en dan moet ik er óók nog eten , was de reactie.

Het "hoeft" ook niet, dat ik ga werken, dus dat speelt ook mee in de keus.

Groetjes Mamaloe

Hoi,

Hier een reactie van zo'n laatste-kans-dertiger. Mijn man en ik hebben beiden een eigen zaak (dus niet samen) en als je dat een beetje goed wilt opbouwen, ben je wel een aantal jaren bezig (zoals in ons geval).

Ik ben inmiddels zover dat ik 4 'vrouw' personeel in dienst heb en wil, als ik zwanger zou raken en wij een kind krijgen, nog wel achter de schermen blijven werken, maar de rest mag het personeel doen (dus de uitvoering). Mijn man werkt alleen en kan deze beslissing dus minder gemakkelijk nemen. Bovendien is zijn bedrijf winstgevender dan het mijne.

En mochten we nu nog papa en mama worden... stiekem lijkt het me na 18 jaar meer dan fulltime werken wel heel erg lekker om gewoon eens iets heel anders te doen. Klinkt misschien nogal traditioneel, maar mij lijkt het in eerste instantie het beste, zeker qua onregelmatige werktijden...

Groetjes, Madeleine

Hoihoi,

momenteel werk ik 40 uur per week en studeer ik nog (bijna klaar!). Als we een kindje krijgen, wil ik minder werken: 3 of 4 dagen, afhankelijk van wat mn man doet (of hij 5 of 4 dagen gaat werken).

Carriere en kinderen gaat denk ik wel samen, maar ik zou mijn kind ook willen zien opgroeien, dus daarom minder werken.

Ukkie26

Terug
Bovenaan