Carnaval !

Hoi,
Mijn man heeft gister carnavalskleren voor de kinderen gekocht(nog de goede maat ook,,haha)
Wij zijn zelf niet zo'n carnavalsmensen, maar zeker de middelste is helemaal verkleedgek, die loopt altijd met verkleedkleren te slepen,nu hebben ze een ridderpak en piratenpak gekregen, ook de jongste vind het geweldig om zich te verkleden.
We hebben de kleertjes bij cranenbroek gekocht 6,50 per setje.
En bij jullie carnaval al in de bol??

Gr MJ

Nee, hier in de omgeving van Rotterdam totaal niet. En we gaan dit jaar ook geen carnaval vieren bij familie in Brabant. Maar er lopen hier wel twee meiden die zich elke dag verkleden als prinses, zeemeermin, Mega-Mindy, ballerina enz.

Hier ook geen carnaval. Te veel randstad, haha.
Vind het nog altijd zo apart dat een deel van Nederland helemaal uit zijn bol gaat en gek doet, terwijl een ander deel daar helemaal niks aan doet of van mee heeft gekregen.
Maar voor alle carnavallers: veel plezier gewenst de komende weken!

Groetjes, Bianca

Hoi,

Mijn vriend is een echte Brabo, dus ja ook dit jaar weer carnaval.
Myrthe had vorig jaar een rood-kapje pak gekregen, die past ze nu nog. Verder heeft ze ook een bumba pak en een spaanse ballerina jurk. Dus verkleden kan ze!
We logeren bij mn schoonmoeder, alleen ga ik niet 's avonds stappen. Mn schoonmoeder werkt met carnaval, en iemand moet bij Myrthe blijven.
Maar dat drukt de pret niet.
Vorig jaar was ze ziek, hopelijk dit jaar beter.

Liefs Irene

Als er 2 mensen in Nederland niks met carnaval hebben dan zijn het mijn man en ik wel.... Hahaha!
Toevallig zagen we gister (geloof bij hart van nederland) iets over carnaval. We zeiden tegen elkaar: is het nou alweer carnaval, volgens mij is dat wel 6 keer per jaar..... Hahaha dat zegt dus wel iets.... we weten niet eens wanneer het is... Erg he.
Maar iedereen die het wel viert! Heeeel veel plezier!!!!

X

Hahahahahaha,

Leuk hier wel echte limburgers...... Sorry.....
Heb dus wel al pakjes voor de kleintjes en mama gehaald!
Heb 2 jaar zwanger de "vastelaovendj" doorgebracht en dit jaar mag het ook weer met een drankje.

Heb met mijn ouders geregeld dat we aan kinder ruil doen.... Mijn kids gaan naar opa en oma, die gaan alleen 's middags even mee als het voor de kleintjes is. Daarna gaan ze daar slapen.

2 zusjes van me, die nog thuis wonen, waren niet zo blij met het idee..... Dus die komen bij ons slapen...Is het hier teminste rustig 's morgens. Waarschijnlijk zien we ons toch wel in het café, tja we wonen in een dorp. We zullen wel allemaal samen naar huis gaan voor de spek met eieren, hoort er ook bij....!!!

Dus ik hoop dat het een leuke vastelaovendj wordt!
Gr Wen

sorry ja voor limburgers is het toch echt vastelaovendj hahaha, zal misschien in de verschillende dialecten anders geschreven worden. Carnaval is de Nederlandse benaming.

Hier in de streek is het met de carnaval allemaal in het dialect. Elk dorp heeft wel zijn eigen ding. Alle liedjes, leuzen en teksten die gebruikt worden zijn op zijn limburgs hier.
Zelfs voor mij is het vaak nog moeilijk om goed dialect te schrijven of te lezen.

Gr Wen

Terug
Bovenaan