Carnaval !

Ja hier wordt ook echt vastelaovend gevierd. Ja hoe spreek je dat uit dat is een goeie. vaste lohvendj. De ao spreek je eigenlijk uit als ohhh (met korte o klank)

Wij bouwen al jaren met onze vriendengroep een wagen en zijn dus nu ook al volop bezig. De pakjes liggen al voor iedereen klaar bij ons in de kelder. Er zijn dit jaar 3 kleintjes bij en die hebben ook ieder hun eigen trui met opdruk en natuurlijk hetzelfde pakje als de papa's en mama's.
Het is een feest dat echt bij Limburg hoort en de kriebels daar kom je zo moeilijk vanaf. Ik heb twee jaar geleden geen carnaval gevierd omdat ik toen uitgeteld was, maar ik vond dat toch echt vreselijk. Heb toen gezegd dat als we niks doen met de carnaval ga ik op vakantie. Maar gelukkig is dat niet het geval, want ik zou het stiekem toch wel missen hoor.

Groetjes Anne

Dat woord; vastelaovend ken ik ook niet, bedoelen jullie daar de hele carnaval mee, of 1 bepaalde avond??
Ik ben een brabantse, heb 6jaar in limburg gewoont, nu net over grens, maar carnaval is ook niet echt mijn ding, ik vind het leuk om naar de optocht te kijken en vind het super om de kinderen te helpen verkleden, maar veel verder kom ik niet!!
Maar mijn middelste kijkt er echt naar uit; wanneer mag ik nou verkleed naar school, mam.haha
Volgende week hier de boel maar een beetje versieren.
De oudste heeft ook een ridderpak gekregen en die vind hij geweldig, maar gister vroeg hij; die hoef ik toch niet aan naar school he??? haha, hij wil hem wel hebben maar er niet mee over straat.
Nee schat je mag zelf kiezen, o gelukkig dan ga ik wel gewoon als piraat,,haha
Alvast heel veel plezier allemaal, ALAAF

Terug
Bovenaan