Carpaal tunnel syndroom..

<p>..oftewel knakworstvingertjes, zoals mijn vriend het noemt. </p><p>Waarbij je vingers heel snel gaan “slapen” als je ze te lang in dezelfde houding houdt (met de polsen gebogen) en s’nachts wakker wordt omdat je handen pijn doen en tintelen. S’ochtends veel pijn en moeite bij bijv aankleden en dop van een fles opendraaien, in de loop van de dag wordt het minder. </p><p>Heeft iemand daar last van (gehad) en hadden jullie baat bij het dragen van een brace s’nachts? Ik ben nu 32 wk en krijg er steeds meer last van, maar mijn verloskundige lijkt de klacht niet te kennen en raadt me steeds aan steunkousen te dragen - dat wil ik best wel doen maar helpt dus echt niet. Als ze het blijft “ontkennen” zal ik zelf wel braces bestellen denk ik, want moet nog 2 maanden en het wordt nu echt vervelend, maar goed is een beetje duur dus als ik haar van het nut kan overtuigen.. </p><p>liefs Mimi</p>

Yes ikke... verschrikkelijk!! Typen is al lastig en ik laat veel vallen.. maar ik heb snachts skeeler beschermers om en dat scheelt heel veel zodat ik tenminste kan slapen. Anders werd ik steeds wakker vd pijn. Overdag is bijv. de telefoon vast houden en scrollen en ttypen niet slim dus dat doe ik zo min mogelijk.. brood smeren is ook wel lastig net zoals een appel ofzo schillen.
Voor mij is het nog vol te houden als ik er snachts maar minimaal last van heb overdag is gewoon dikke pech ?  
Ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap en gelukkig gaat het na de bevalling gauw weg ? 

Ps die beschermers helpen niet altijd maar wel 70%

Ik had het gek genoeg met lange stukken fietsen.. maar verder niet en paste mn ring gewoon.. maar niks geprobeerd eraan te doen. Gelukkig gaat t over!

Bij mij kwam het ook ineens opzetten en heb er de laatste 3 maanden v/d zwangerschap mee rondgelopen. De laatste maand sliepen mijn handen ook overdag en inderdaad veel pijn. Daar kwam ook nog veel pijn in de polsen bij. Maar de huisarts en verloskundige deden er geen drol aan: want kwam door het vocht vasthouden dusbzou vanzelf overgaan na de bevalling. 
Nu is de kleine 11 weken en inderdaad na 1 week was het slapen van de handen en tintelen en pijn in de vingers weg. Maar de pijn in de polsen is er nog helaas. Soms als ik sochtends opsta echt super erg. Dan moet ik er eerst een tijdje mee bewegen enz want als ik de baby zou oppakken dan schiet het er in en schreeuw ik zelfs van de pijn. Zou ook wegtrekken zei de huisarts later. Jammer genoeg durf ik daar niet meer op te hopen. 
Ik heb geen tips, heb alles geprobeerd maar hielp niks...ff doorbijten, op een gegeven moment (toen ik me erbij had neergelegd dat het niet beter zou worden) raak je gedeeltelijk eraan gewend. 
Succes ?

Ik ben momenteel 38,5 week zwanger en heb er ook al een tijd last van. Op dit moment is het zo erg dat ik bijna niet meer slaap van de pijn, braces hielpen een tijdje maar inmiddels minimaal. Vooral rechts heb ik heel erg veel last, het straalt helemaal uit naar m’n schouder. Artsen doen er idd niks aan omdat er niks aan te doen is tijdens de zwangerschap en na de bevalling kan het nog een jaar duren is mij verteld. Aanstaande dinsdag word ik ingeleid, dan hoop ik dat het in ieder geval iets minder wordt. 

Ik had het ook. Ik droeg een brave, 't zweette wel verschrikkelijk maar hielp perfect! Nu inmiddels 2.5 maanden geleden  bevallen en de klachten zijn al een maand weg. En ik kon zelfs geen kop thee vastpakken. Had het in beide polsen / handen heel erg.
Nog ff volhouden, zodra je 't vocht verliest wordt 't beter. 

Yes hier ook een gelukkige die dit kwaaltje had... ergens vanaf week 25 tot aan de bevalling met 36 weken. Niks hielp en ik kan nu alleen maar zeggen: het voordeel is dat het geen 30 graden is ? 
Bij mij hielp echt niks helaas. Brace, fysio, wisselbaden, tape niet. Wel heel gek dat je vk hier niks over weet te vertellen. Komt door het vasthouden van vocht en het wijder worden van je bloedvaten, ergens komen dan zenuwen klem te zitten. Ik had uiteindelijk extreem veel last van vocht vasthouden (dus ook meer druk op de zenuwen) en mede daardoor ook een verhoogde bloeddruk. Ik kon geen veter meer strikken (kon ook geen schoenen meer aan dat scheelde) en brood smeren was een hele uitdaging. Het gevoel in mijn vingertopjes was compleet verdwenen, op een gegeven moment een ontsteking aan mijn vingertopje van een snijwondje wat ik niet had gevoeld. Echt heel rot, maar het gaat na de bevalling echt over. Helaas nog niet gehoord dat het voor die tijd ook over gaat. Onze zoon is nu ruim zes maand, ik heb nog steeds soms bij het wakker worden een stijf gevoel in mijn vingers maar dat is na een paar minuten weg. 

De gynaecoloog had het niet vaak zo extreem gezien als bij mij, maar had op een brace, fysio en tape na ook geen tips om de klachten te verminderen. 

Ps: drukknoopjes van rompers zijn ook een heel uitdaging de eerste dagen als je er nog wat last van hebt ;-) maar het komt goed, houd moed!! 

Ik had er ook last van. De baby is nu 2,5 week oud, het is nog niet over maar al wel echt een stuk beter. Heb weer meer gevoel in mijn vingers alleen nog wel last van mijn polsen. Had dit eerst voornamelijk bij het kolven. Ook de baby goed positioneren voor bv is soms lastig.
Ik heb goede hoop dat het volledig verdwijnt. Ik heb geen braces gehad, ben wel 6 weken van tevoren met verlof gegaan en werkte daarvoor een tijdje 6 uur ipv 8 uur per dag. (gedeeltelijk ziekgemeldt) ik had werk waarbij ik moest typen dus een erg ongunstige combinatie.
Ik heb besloten het gewoon te accepteren en uit te zitten. Maar heb er wel erg over gemopperd. 

Terug
Bovenaan