Carpaal tunnel syndroom..

Oei dus nog 2 maanden volhouden en dan héél hard hopen dat het na de bevalling gauw beter gaat!! Wat vervelend zeg dat er toch wel veel vrouwen last van hebben maar er dus blijkbaar niks aan te doen is.. behalve ja die braces, ik stond daar ook wel voor open maar mijn verloskundige had daar geen goede ervaringen mee dus wilde ze niet voorschrijven. Misschien maar even langs de huisarts als het niet verbeterd, als die ze wel voor wil schrijven..

Och ja sommige dingen vergeet je gewoon... borstvoeding geven was soms echt pijnlijk!!! Niet aan tiet of tepel, maar aan m’n polsen ? Gelukkog maar dat je sommige dingen snel vergeet!! 

Bevallen is de enige echte oplossing, maar wacht daar nog maar ff mee... 

Ik heb het carpaal tunnelsyndroom sinds 37 weken zwangerschap en ben er achter gekomen dat er veel dingen zijn die je kan doen en die mij hebben geholpen. Want wat doet het zeer! Hierbij mijn tips:
-magnesium slikken (voorkomg hevige pijn en kramp, wel even overleggen met je verloskundige)
- laat je man/vriend je nieren inwrijven met koperzalf
- gebruik ‘s nachts braces
- bij acute pijn/kram handen in warm water (ik liet de afwas staan voor in de nacht als ik pijn kreeg. Niet ideaal maar verlicht enorm)
- vingers in elkaar vouwen en omhoog of en naar buiten bewegen (zie deze video:
https://youtu.be/yuwFEYon_gc)
- laten masseren zie deze video (https://youtu.be/g-q8CL3FmJg)

heel veel succes!! 

Hier ook carpaal tunnel syndroom. Met name snachts last er van. Verloskundige en huisarts adviseerde een brace maar  boden verder ook weinig hulp. Eenmalig een speciale brace besteld via internet maar deze was te groot. Ik kon mijn pols nog teveel bewegen. Nu spalk ik iedere nacht zelf mijn pols door een houtje van de bovenkant van mijn vingers tot voorbij mijn pols vast te tapen. Hierdoor kan ik mijn pols niet buigen in mijn slaap. Ik heb nauwelijks pijn klachten sindsdien. Gevoelloosheid in de vinger toppen blijven wel maar daar kan ik mee leven tot de bevalling ? 
Een brace of zelfgemaakte spalk is zeker de moeite waard om te proberen of het voor jou werkt! 

Ik heb er helaas al jaren last van! Niet altijd hoor maar bij grote vermoeidheid, hormoonverandering of heel veel stress. Nu kan ik aan me lijstje toevoegen tijdens me zwangerschap!
Het is een verknelling/vernauwing dus een brace kan werken maar hoeft niet. Bij mij werkt het in de nacht niet maar overdag wel sneller van de klachten af! 
Ik vind het voor het tintelen fijn als ik vanaf de helft van mijn arm water laat stromen over mijn handen. 
Verder zijn er volgens de arts weinig aan te doen! 

Terug
Bovenaan