CB - 2de prikken gehad

Hoi hoi,

Zo vandaag moest Jari voor zijn tweede prikken !! Hij huilde wel heel hard maar was erna niet meer zo overstuur als de vorige keer gelukkig !

Hij is goed gegroeid.. weegt nu 6160 gram en is 61,5 cm !!! dus mijn melk is goed voor hem ;)
Alleen is zijn hoofdje iets minder goed gegroeid... dus we moeten over 2 weken terug om opnieuw te laten meten.. als het dan nog niet beter is dan moeten wemisschien naar de kinderarts.. bah... nou ja hopelijk hoeft dat niet, maar je gaat je toch meteen zorgen maken...

verder een vraag voor jullie..... ik moest het ff op me in laten werken toen de dokter het zei, want ik heb dit nou echt nog nooit gehoord of gelezen...

Vorige week wilde ik Jari een flesje geven.. had zelf ff geen zin in bv ;) dus dacht voor het gemak een fles.. nou meneer wilde dit absoluut niet.

Dit heb ik voorgelegd aan het cb.. ze zei "jaaa maar jem oet dat wel oefenen hoor !!!!! Hij had dat eigenlijk al moeten doen voor zijn 3 maanden anders wilt hij het nooit meer !!!.. dus je moet hem iedere dag een fles geven, al is het maar 30 cc... dan went hij aan de speen.. "...

dit vind ik nou zooo vreemd.. hebben jullie hiervan gehoord ? Imke had het er laatst idd over dat Aniek ook niet van haar de fles wilde maar bij oma geen probleem.. mama heeft tenslotte iets veel lekkerders ;) vond ik ookd irect logisch klinken !
Maar moeten ze nou echt leren fles te drinken ? Zal dat dan niet tenkoste van mijn bv gaan ? Dat hij straks mij gaat weigeren??? Ik wil het toch nog even volhouden, vind het veels te fijn. Enkel keer een flesje ala... maar iedere dag...... tja ik weet het niet..

Nou ben benieuwd wat jullie vinden !

Liefs, Marit

Ik heb het nog eens nagezocht op borstvoeding.com en daar wordt juist gezegd om geen fles te geven omdat hij dan idd de borst kan weigeren. ik moest aniek vandaag een paar flessen geven omdat ik naproxen moest gebruiken. eerste fles weigerde ze echt.. later oma geprobeerd en wou toen nog niet. en ineens, alsof ze wist dat ze niets anders zou krijgen dronk ze in een teug de fles leeg bij mij. En later vanmiddag weer.
ik denk wel dat het goed is om af en toe een fles te geven maar ik zou het niet elke dag doen.

zo goede borstvoeding hoor!fijn is dat he!hier groeit Rivano ook als kool op de borst.

Rivano moet ook uit flesje leren drinken,wij doen dat vanaf 4 weken en dat een paar keer per week(2x meestal)tot nu toe doet ie dat heel goed

bij mn dochter gewacht tot ze 3 mnd was,die woilde toen echt geen fles(heeeel veel moeite en tranen voor ons beide gekost voordat ze toegaf)

bij mn 2de ook met 4 weken regelmatig.dat ging goed....tot een paar weken niet meer gedaan te hebben,toen wilde hij ook geen fles meer....
dus denk 2 keer per week de fles,dan blijven ze een beetje gewend ook aan beide

succes liefs jootje

Zooo, big boy ;)
Goed hoor!

Vervelend van zijn hoofdje, hopelijk is het niets inderdaad, maar wat kan het zijn dan als dat niet goed is?

Ja, van het flesje geven is mij bekend. Hier ook al vrij snel begonnen met een fles. Tijdens de bv voorlichting gaven ze aan dit zeker met 6 weken te gaan oefenen ivm weigeren van de speen. We doen het niet veel, maar idd af en toe als het zo uit. Maar hoor ook vaak genoeg dat dit voor vele een onbekend verhaal is en dat het bij die babies uiteindelijk ook goed is gekomen. Gewoon oefenen.

Een tip die wij nog meegekregen hebben is dat je man dan beter de fles kan geven. Ik heb het nog niet geprobeerd om het zelf te geven, dat doet olaf altijd. Ik was 1x thuis toen hij de fles gaf en toen deed Jake moeilijk. We hadden zelf het idee dat hij het raar vond omdat ik er was, maar goed, uiteindelijk heeft ie het gewoon opgedronken.

Succes!

Hoi op internet staan diverse tips on de fles san te legend.idd je moet hier wel optijd mee beginnen. Na een aantal weken hebben ze niet snel meer last van gepeld sperma verwarring. Je moet toch ook een keer werken en dan is het fijn dat hij de fles kan. Anders kan Jij niet werken.
Je hebt ook speciale wormen, die de telson nabootsen. Kan je even nazoeken.
Als je bang bent dat je productie afneemt. Dan kan je kolven ipv de borst geven.

Balen van het hoofdje. Hoop dat het volgende week goed gegroeid is. Wij moeten met kyan naar de kinderarts ivm oogontsteking die niet over wilt

X

gepeld sperma verwarring?
wormen die de telson nabootsen?

ik snap vandaag yvonne niet zo

je hebt flesspenen die borstvormig zijn en dus beter zou zijn, het is wel handig denk ik als je 1 fles per dag kan doen, bijv in de rit naar utrecht hihihi

groetjes sabine

Had yvonne last van autocorrect ;)

Flesweigeren.. tja zoontje deed het ook idd.. Gelukkig was het ook niet nodig, ben bewust TBM dus was er altijd voor hem. Oefen daarom ook niet met dochter.. ;)

Maar er zijn meer manieren om mamamelk binnen te krijgen he? via een bekertje/cupje of lepeltje kan het ook heel erg goed. Alles wat ze overdag te weinig drinken (voor eigen gevoel) halen ze 's avonds/ 's nachts wel weer in ;)

ze kunnen het allemaal mooi zeggen , ik heb altijd trouw een flesje naarst de bv gegeven , wel afgekolft hoor, mijn bv wil ik niet dat terug loopt. Maar bij de andere kinderen was het met 4 maanden bekeken, ze wilden absoluut geen fles meer!!! Nu is mij meisje 11 weken en ze krijgt minimaal 1x p w een flesje, gaat nog steeds goed, ik maak wel de speen ook warm, want de tepel is tenslotte ook warm.

mijn meisje was heel veel gegroeid op het cb.
1200 gram en 5 cm!! is nu al 64 cm echt een lang meisje.

Fijn dat ze zo goed groeit om mij en zo tevreden is.
Ze slaapt al 10 uur achter elkaar door en daarna direkt weer 4 uur.

Heerlijk ik heb ook anders gehad, 1-tje die tot een half jaar, dag en nacht om de 2-2,5 uur kwam, dus dit is echt genieten.

Terug
Bovenaan