CB - 2de prikken gehad

haha leuk mobiel internet. mijn mobiel maakt zijn eigen woorden en heb dat niet altijd door.
wat ik bedoel is dat je na een aantal weken geen speentepel verwarring meer hoeft te verwachten en dat het idd gaat is om na een aantal weken de fles aan te gaan bieden. er zijn flessen die lijken op de tepel. dus ook een idee om te gaan gebruiken.
als je bang bent dat je productie af gaat nemen kan je op het moment dat je de fles geeft daarna gaan kolven, dan voorkom je ook stuwing en bouw je direct een voorraadje op.
internet en er zijn boeken waar hier al veel info over geschreven is

hoop vandaag geen vieze woorden.

x

Ben ook aan het oefenen met een flesje moedermelk hoor. 1 of 2 keer per week inderdaad. Het lukt prima. Als ik een keer weg moet waar ik niet live kan voeden, dan kolf ik op die dag van te voren af en neem dat in een flesje mee. Tot nu toe werkt dat goed. Nu nog oefenen met ontdooide moedermelk.

Hoorde ook een verhaal van iemand die na 4 weken een paar dagen flesje gaf en daarna niet meer tot ze ging werken. En toen weigerde de kleine de fles.

Heb van de lactatiekundige en cb ook het advies mee gekregen om 2x per week te oefenen. En na 6 weken is het geen probleem, want dan is de kans op verwarring niet meer zo groot. Ik gebruik Avent spenen/flesjes, andere speentjes wil ze niet. Ze wil ook alleen maar Bibi fopspeentjes. Lekker kieskeurig ;-)

@ yvonne heerlijk die autocorrectie :)

Wat ik bij Ravi heb gedaan toen ik overstapte op de fles is het hele gebeuren van happen naar de borst nabootsen met de fles. Dus de fles op zijn bovenlipje strijken en dat er een druppeltje melk uit komt. Ik denk dat hij extreem makkelijk was (en gigantische honger had) want hij hapte meteen aan. Misschien eens proberen op deze manier als je dat al niet hebt gedaan.
En het is inderdaad niet gek dat hij de fles niet van jou wil. Als je iemand anders laat geven is het ook handig om een eind verderop te gaan zitten zodat hij je niet kan zien of ruiken. Anders legt hj meteen weer de link naar de borst.

En wat vervelend joh dat zijn hoofdje niet helemaal goed is gegroeid. Hoop dat het allemaal vals alarm is en dat het straks gewoon goed is. Hou ons op de hoogte!
Liefs

Bedankt voor alle reacties !!! joh het is blijkbaar dus goed om te oefenen !! pff dat ik dat niet wist !! jeetje.. hoop dat ik niet te laat ben !

ben nu meteen maar aan het kolven en hij krijgt straks de fles ;)

Terug
Bovenaan