CB= consternatiebureau??

Een erg leuke titel en als ik mijn vriendin mag geloven, o zo waar!

Mijn vriendin is van zichzelf heel nuchter en haar kindje is nu 10 maanden. Hij was erg snel met zijn ontwikkeling, maar o wat een tegenspaak toen zij met 4,5 mnd met vaste voeding wilde beginnen, dit kon niet en mocht niet!
Ze heeft het nog een halve maand volgehouden, maar ja, als je baby gewoon je eten van je bord kijkt, dan ga je toch experimenteren!
Hij krijgt nog steeds borstvoeding, maar daarnaast eet hij waar mogelijk al met de pot mee en anders krijgt hij een potje of een portie uit de vriezer, hij doet het er fantastisch op en is echt een vrolijk manneke!

Mijn vriendin heeft het cb ook naar de mond gepraat, want ook zij hoorde de eerste keer dat ze niks "goed" deed!

Ik denk dat ik me niet te druk moet maken! Ik zie wel hoe het loopt, heb zeker vier vriendinnen om me heen die al een paar maandjes verder zijn (de oudste is nu dus tien maanden en de jongste net geen maand), als ik vragen heb, ren ik wel eerst naar hun!

Liefs
Sas

Wat vervelend dat jullie zulke ervaringen hebben bij het consultatiebureau! Sommige opmerkingen zijn inderdaad erg hard.

Toch wil ik ook even laten weten dat het anders kan! Hier is het CB echt fantastisch, de wijkverpleegkundige en de kinderarts! Mijn meisje groeide op een gegeven moment niet meer en dat is natuurlijk niet goed (zie kwam dus echt niets aan). Ik ben zo lief en goed opgevangen door het CB, zeker toen ik er helemaal doorheen zat. Verder vragen ze altijd eerst wat ik als moeder wil en dat is echt super.

Hopelijk gaan de ervaringen van de komende babies met het CB wat meer op die van mij lijken.

Liefs Mamjan

Terug
Bovenaan