CB frustratie

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

weer een berichtje van mij, ben danwel stil de laatste tijd, ik ben wel helemaal up to date op t forum vh meelezen :)

Ik ben net terug van het CB met Birgit. Ze is 10 kilo en 73,5 cm. (zelf hadden we 74 gemeten..) Die verpleegkundige (normaal heb ik een ander, die ik een stuk sympathieker vind) vond dat wel een aandachtspunt, ze is wel klein (al eerder gemeld hier) en ik moest haar nog een keer meten aan t eind, maar dat ben ik vergeten... pff
Ze vind Birgit dus in verhouding met haar lengte aan de zware kant "dik" dus en ik moest gaan opletten. Nou weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ze zei dat t misschien ook van de BV komt die ze nog krijgt.. ook 's nachts dus (ze heeft btw eergister van 7 tot 7 doorgeslapen!) ze zei t niet met zoveel woorden, maar ze heeft t niet meer nodig dus kan ik er misschien maar beter mee stoppen.

Nou vraag ik me af, kun je van een kind van 18 maanden wat altijd al lekker rond is geweest, een brede bouw heeft en kleine ouders dat t te dik is?? ze snoept niet overdreven veel. tegenwoordig 'sochtend en 's middags 2 bruine boterhammen en tussen door rozijntjes en sap en in de ochtend een stuk fruit. Ik let wel redelijk op met suikers en 's avonds eet ze juist niet zoveel.. snoepen doet ze wel graag, schooien ook. Soms krijgt ze wel eens een stukje koek (hoekje) of een hapje van t een of ander maar overdreven veel echt niet! Nou moet ik zeggen dat mijn vriend wel snel dik pasta of hagelslag geeft.. en zijn moeder propt r met vanalles vol, maar die zien we niet heeeel vaak.

Ik ga er nog wel wat meer opletten, maar ze loopt, zwemt 1x per week, klautert en speelt graag en gaat 3 dagen naar de opvang, druk dus..

Ik probeer me niet te druk te maken, maar ik was er een beetje gepikeerd van dat snappen jullie. Hopelijk heb ik de volgende keer die ander weer, dat is echt zo'n lief mens!

grtjs Evelien!

Joh niets van aantrekken hoor meestal sporen ze niet echt bij het cb. En van bv worden ze trouwens echt niet dik hoor.
Bij mijn dochter vonden ze ook dat ze aan de zware kant (iets boven het gemiddelde)was en dat we op moesten letten terwijl ook haar lengte boven het gemiddelde uitkwam. Ik heb meteen gezegd dat we een (toen 3 jarig)kind echt niet op dieet gaan zetten.

Ben erg benieuwd bij levi want die was altijd "te licht" en ik heb nu het idee dat ze hem "te zwaar"  gaan vinden.

Zolang ze gewoon gezond eet en niet de hele dag snoept is het echt wel goed hoor, geen zorgen over maken.

groetjes chimene

laat maar waaien!!!!!
niets van aantrekken hoor en gewoon naar je gevoel luisteren, voor het zelfde geld schiet ze straks de lucht in
Bram was vanaf zijn geboorte "te dik" en ook elke keer op het cb werd er gezegt dat hij te zwaar was maar ik wist gewoon dat hij niets bijzonders kreeg, 1x fruit en 1x yoghurt tussendoor en toen hij de flesvoedingen begon te weigeren maakte ik ook gewoon wat extra pap voor hij naar bed ging en dacht ook, gaat er wel weer af
nou toen meneer 12 maand was was hij maar in 2 maand tijd 20 gr gegroeit maar wel heel wat cm de lucht in gegaan en ook toen op het cb werd gevraagtof hij ziek was geweest omdat hij zo weinig gegroeit was.........heb ook gezegt dat het ook nooit goed is bij hun en de vorige keer op het cb was het prima en nu nog wordt meneer steeds magerder......ik ben nu al een maat met de luiers naar beneden gegaan en weer een maat kleinere broeken dus meid trek je er niets van aan, het komt wel goed
en ze willen toch wat te zeueren hebben daar

liefs ilona

hoi Evelien,

niets van aan trekken hoor van dat CB! Sommige kinderen zijn nu eenmaal anders gebouwd dan anderen. En als jij weet dat je kind de goede dingen binnen krijgt dan zit dat wel goed. Wat ik je overigens ook kan aanraden is om de lengte en gewicht eens in te vulen op een curve speciaal voor borstgevoede kinderen. De cuvre van het CB is nl sepcifiek voor fles gevoedde kids en dat maakt wel degelijk uit. Ik heb zelf ook totdat Sarah 17 maanden was borstvoeding gegeven en volgens de CB curve wijkte ze af en volgens de BV curve was ze precies gemiddeld...
ik probeer de link hier in te zetten voor je.

groetjes Tamar

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

euhm ik hoop dat de link niet automatisch verwijst naar de curve van Sarah die ik daar ingevuld heb....bij mij op de computer doet hij dat nl wel automatisch...

A.u.b. als hij wel naar mijn persoonlijke curve verwijst geen zaken aanpassen en even zelf inloggen

Tamar

Niets van aantrekken meid.

Mijn zoontje is 16,5 maand oud,gisteren bij het cb gewogen en gemeten.
Hij weegt 15700 gram bij 92,5 cm lang.

Ook hem vinden ze dus te zwaar en erg groot voor zijn leeftijd maar hij is vanaf de geboorte al zo flink.
Dus ik maak me geen zorgen hoor,straks loop hij het er allemaal vanaf.
Hij loopt al vanaf 12 maanden dus daar ligt het niet aan,maar hoe ouder ze worden hoe actiever.

Gewoon ja en amen zeggen tegen het cb,zijn hun ook tevreden haha.
Terwijl je het gewoon in de wind slaat.

Straks groeit je dochtertje hard in de lengte en dan vinden ze haar weer te dun,het is volgens het cb nooit goed.

Groetjes Bianca

quote: Alphie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-01-2009 16:26:07'));

euhm ik hoop dat de link niet automatisch verwijst naar de curve van Sarah die ik daar ingevuld heb....bij mij op de computer doet hij dat nl wel automatisch...

A.u.b. als hij wel naar mijn persoonlijke curve verwijst geen zaken aanpassen en even zelf inloggen

Tamar

Hoi Tamar,

Ik wilde je even gerust stellen. Je link gaat niet automatisch naar die van jou maar gewoon naar de algemen site. Bij jou gaat hij automatisch door omdat jij dan ingelogd bent. Geen zorgen dus

groetjes Linda

Hoi Evelien,

Ik zou doen waar je jezelf goed bij voelt. Als jij het gevoel hebt dat je bewust met Birgits eten bezig bent, dan is het toch prima?

Ik vind niet dat je overgewicht moet negeren. Er is natuurlijk altijd een verschil in maar overdadig voeden of gewoon geven wat je kindje nodig heeft. Ik ben ook bewust bezig met Sven zijn eten omdat wij als ouders ook niet de dunste zijn. De kans dat Sven overgewicht krijgt is dus aanwezig. Sven krijgt wat hij nodig heeft en een keertje snoepen doen we heus wel. Maar niet elke dag. Ons knulletje ligt bij het CB zowel met zijn gewicht als lengte iets boven het gemiddelde. Bij mij (wij hebben een super CB) hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan omdat het wel in balans is.

Weet je, als die kleintjes lekker smullen of snoepen, dan vind iedereen dat altijd zo schattig om te zien (vooral opa's en oma's ......) maar later als je kind aan de dikke kant is, vindt iedereen dat niet meer zo schattig en hebben de ouders het vaak gedaan. Mijn nichtje van 8 is echt dik (vroeger bij feestjes moest iedereen zo lachen als ze wel 10 worstjes achter elkaar opat) en zij wordt gepest op school. Mijn nichtje van 10 wil zelfs aan de lijn doen omdat ze vindt dat ze dikke benen heeft. Dat vind ik dus echt zielig. Ik wil dat dan ook graag proberen te voorkomen bij Sven.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan