CB frustratie

Spuit 11 reageert ook nog effe: Je moet je niet druk maken om het CB....

Zolang je van jezelf weet dat je je kind gewoon normaal te eten geeft, is er niks aan de hand.

Omdat ik het zelf soms nogal lastig vind om hoeveelheden in te schatten, heb ik via www.voedingscentrum.nl een overzicht uitgeprint welke hoeveelheden ze op welke leeftijden mogen hebben. Als leidraad hoor, ik weeg het niet op de gram af. Mijn oudste bijvoorbeeld eet meer brood dan wat staat aangegeven. Maar ja, hij heeft honger, en dan mag hij best brood extra. Alleen als hij te dik zou worden dan zou ik er wel meer rekening mee houden.

Maar als ik zo lees wat Birgit eet, vind ik het allemaal wel meevallen.   Vergis je alleen niet in het lekker dik op brood doen van chocopasta of hagelslag,of ander beleg. Ik ben daar namelijk ook dol op (liefst met dikke laag roomboter eronder.... hihi) en echt waar, de kiloos komen er dan per week gewoon bij.....

Mijn ouders vinden het ook zo schattig als Eline lekker aan het smullen is. Dus zeg ik ook altijd: je mag haar best wat geven, maar doe dan een mandarijntje ofzo. Ik vind 1 koekje op een dag echt het maximum!! Ook plakjes worst enzo geef ik niet tussendoor. Ze krijgt en 's ochtends en 's middags fruit en soms een koekje (vaak denk ik er niet aan, en heb het soms zelfs niet in huis) en voor het avondeten (dan gaat ze zo jengelen als ik eten kook) krijgt ze stukjes komkommer en tomaat.

Misschien kan   je hier iets mee.

Simone

Hoi Evelien,

Vervelend dat ze zo moeilijk doen... Het is echt waar maar elk cb is weer anders.
Jennifer is ook Hollands welvaren zeg maar (vanaf dat ze geboren is!!!!!!!).. Maar bij ons hebben ze er eigelijk nooit wat van gezegd. Nu mogen wij volgende week weer... dus eigelijk moet ik  nog ff afwachten voordat ik dit allemaal typ....hihi.. maar ja..

Je weet zelf wat je kindje allemaal eet en drinkt en als jij daar als moeder daar tevreden mee bent (daar bedoel ik mee dat als jij denkt dat het niet teveel is) dan moet dat toch goed zijn!!!
Ik moet er niet aan denken om Jennifer op een dieet te zetten.... en dat doe ik ook niet.. ze eet gewoon en krijgt elke dag een koekje of een doosje rozijnen!!! Prima toch.

Laat ze maar lekker kletsen, jij bent een goede moeder dus ga gewoon af op je intuitie!!!

gr. Ilone

dames,

Bedankt voor de antwoorden! Mijn frustratie is alweer wat gezakt..
Te dik,  pff heb je je eigen derrière wel eens bekeken heb ik gister de hele dag zitten denken :p
Duss.. ik ga wel wat bewuster nadenken over wat ik haar allemaal geef.. waarschijnlijk verandert er dan niet veel, maar mijn schoonmoeder ga ik wel vertellen dat ze Birgit niet zo vol moet proppen als ze daar weer is. (heeft ze gelunched? ja hoor een eierkoek..)
en het broodbeleg idd niet te dik, ik heb al zonnatura jam en echt dik smeer ik t zelf niet, maar mijn vriend is vaak wat enthousiaster met lekker dik hagelslag etc.

Nou en verder maak ik me niet te druk meer, ze is gewoon lekker spekkig zacht en omdat ze nog zo'n ukje is oogt t wat rond he, maar dat is altijd al geweest!

Erg bedankt voor de reacties!

Evelien

Hoi Evelien,

Het topic is al veel beantwoord, maar ik doe het ook nog even :)
Sommige cb's zijn gewoon echt hoogst irritant, zoals ik hier zo vaak lees. Met wat ze te eten krijgt is het gewoon een gezond hollands meisje!
Feline moet dinsdag naar het CB toe (voor het eerst naar een ander omdat we verhuisd zijn) hoop dat ze aardig zijn daar, anders ben ik zo weer weg hahaha.

groetje Maris

Terug
Bovenaan