cb geweest enne tja......

Tja, onze kleine meid groeit dus zoals we vermoedden niet zo goed.
geboorte: 3120 gr en 48 cm
4 3/4 maand: 5540 gr en -59 cm
6 1/2 maand: 5870 gr en 60 cm

In 2 maanden tijd dus 330 gr en 1 cm gegroeid!!!

dus....beetje bezorgd. hoe kan dat nou? kan dat aan mijn melk liggen? tot vorige keer groeide ze nog net 100 gr per week maar nu dus duidelijk niet meer. de cb arts zei dat ze wrs echt toe is aan bijvoeding. Klopt, maar ik heb ook altijd begrepen dat het BIJ voeding is en dat ze moeten groeien van de melk. wat nou als ze dus niet goed genoeg groeit van mijn melk ?????????
daarintegen heeft ze zelf (fiene dus) haar voedingen opgeschoven van 2 naar 2,5 naar 3 en nu zo om de 3,5 uur eet. ze is vrolijk, makkelijk, ontwikkkelt goed, slaapt door.
maar goed ik ben het helemaal met de arts eens (is weer eens wat anders ;-) dat een afbuigende lijn naar beneden niet de goede kant opgaat dus daar moet verandering in komen.
dus eh tja en nu?? zo meteen maar aan de banaan en koekjes kopen en aan de sap en zo. rustig opbouwen schijnt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn (ben ik het niet zo mee eens maar goed ze moet wel gaan groeien).

ik voel me nu toch een beetje naar, zie ik iets over het hoofd ofzo?

nou ja, over 3 weken moeten we nog eens langs en dan maar maar hopen dat ze aangekomen is.

haar broer woog met dezelfde leeftijd 8800 gr en haar zus 7700 gr dus dit is helemaal nieuw voor mij. die kregen dan ook de fles dus ja... WAT ALS MIJN MELK NIET GOED GENOEG IS????

herken het... Amy heeft ook een afbuigende lijn die is nog net geen 3 kilo aangekomen sinds der geboorte dus beetje hetzelfde
ik moet ook over 3 weken teriug voor extra wegen

amy komt hier om de 3 uur nog voor voeding sinds 2/3 dagen schommelt ze ineens na om de 4 uur

nu is haar scheme zo ongeveer

8 uur bv
10 uur wat fruit(denk een hap of 5/6) met wat diksap(10 a 20 cc)

13/14 uur borstvoeding

17 uur bv
18 uur wat warme eten... (ook maar een paar happen)

half 8 /8 uur 2 borsten en naar bed

en snachts ook nog bv....

maar ik heb wel zoiets onze kids gaan steeds meer bewegen en verbranden ook meer energie...

als ik naar Amy kijk die zit echt geens econde stil trekt zich overal aan op en kruipt overal naar toe...

ik zou als ik jou was anders s avonds bv kolven en dikker maken met johannes broodpitmeel ofzo? weet niet of dat wat is??

Hoihoi!
Wat vervelend dat er aan je BV wordt getwijfeld!
Misschien waar misschien niet... altijd lastig. Misschien kan je een lactatiekundige vragen? Hoeveel voedingen geef je over de hele 24 uur? Misschien vaker aanleggen gaat je productie ook omhoog. En misschien is ze wel gewoon toe aan de bijvoeding.
Ja, ze moeten groeien van de BV maar de extra uit bijvoeding hebben ze ook nodig. (raar maar waar)
Als ik jou was gewoon bv en bijvoeding doen en over 3 weken pas weer zorgen maken...
Spannend en lastig!
Geniet van je vrolijke dame! ook belangrijk!

Hoihoi!
Wat vervelend dat er aan je BV wordt getwijfeld!
Misschien waar misschien niet... altijd lastig. Misschien kan je een lactatiekundige vragen? Hoeveel voedingen geef je over de hele 24 uur? Misschien vaker aanleggen gaat je productie ook omhoog. En misschien is ze wel gewoon toe aan de bijvoeding.
Ja, ze moeten groeien van de BV maar de extra uit bijvoeding hebben ze ook nodig. (raar maar waar)
Als ik jou was gewoon bv en bijvoeding doen en over 3 weken pas weer zorgen maken...
Spannend en lastig!
Geniet van je vrolijke dame! ook belangrijk!

Herkenbaar verhaal. Ook Joost zijn lijntje buigt af naar beneden. Heb je de bv curve al ingevuld? Buigt de lijn dan ook zo sterk naar beneden? Ze hoeven nu namelijk niet zoveel meer aan te komen he? Zon 50 gram per week zou voldoende moeten zijn. Dan is ze natuurlijk nog niet veel aangekomen, maar de curves op het cb zijn gericht op fv kindjes, dus dan lijkt het vaak nog erger dan het eigenlijk is.
Ik denk dat je niet te veel moet verwachten van de groente en het fruit. Want wat eet je als je zelf wilt afvallen? Juist, veel groente en fruit, want dat vult lekker en bevat weinig calorieen. Maw, dat gaat ze ws minder aan de borst drinken, terwijl daar juist ook de calorieeen inzitten. Groeien moet ze van de bv. Dus extra vaak aanleggen zou dus kunnen helpen. Ik leg Joost voor en na zijn slaapje altijd aan, en soms nog tussendoor ook. Verder kan borstcompressie helpen en wisselvoeden. Joost slaapt hier al door, maar toch maak ik hem om 21.00 en om middernacht nog wakker voor een voeding. Alle kleine beetjes helpen.

hej, vervelend dat dit je zo onzeker maakt...maar t zou kunnen dat je wel genoeg voeding hebt maar dat er niet "genoeg"(voedingstoffen om te groeien, niet vet genoeg dus) in zit! Mijn schoonzusje heeft ook een kleine meid van eind februari en die groeide ook niet veel...ze is na een tijdje gaan afbouwen met bv en meer flesvoeding gaan geven en nu groeit ze als kool...Maar idd gewoon beginnen met bijvoeden...wat extraatjes kan ook helpen! Maar t komt allemaal wel goed hoor...als ze gelukkig en tevreden is en zich normaal ontwikkeld zou ik me daar niet druk om maken...
Ik was eerder ook altijd heel klein een sprietje...had maatje 74 met 1,5 jaar...en ik ben ook gewoon groot geworden..

Liefs Liesbeth (fleur nog 5 dagen en dan is ze 7 maanden!!)

Een afbuigende lijn naar beneden klinkt inderdaad niet goed. Ik zou wel met bijvoeding beginnen.

Ik zie het even als buitenstaander hoor, maar áls je melk niet genoeg is voor je meisje, is het toch helemaal niet erg om over te stappen op flesvoeding?

(ik duik even weg voor de bv fans ;))

Ik kan er totaal niet over mee praten. Ik ben zelf vrij snel gestopt met borstvoeding en Marit zit juist veel te veel boven het gemiddelde.
Ik maak mij ook altijd een beetje zorgen als we weer naar het cb moeten. Maar je kan er toch weinig aan doen. Als je meisje goed eet en tevreden is zou er toch weinig aan de hand moeten zijn.
Het kan natuurlijk wel zijn dat ze idd toe is aan bijvoeding.
Veel succes en probeer niet te veel te piekeren.

Terug
Bovenaan