cb geweest enne tja......

Heey meissie,
Bah wat rottig! Ik wil wel ff 1 ding gelijk duidelijk maken: JOUW BORSTVOEDING IS AAAALTIJD GOED GENOEG!!!! Misschien heeft ze er niet voldoende aan, maar GOED is het altijd!!!!
Dus voel je niet schuldig of onzeker over jouw voeding!!
Ga gewoon rustig opbouwen met bijvoeden en misschien wat rijstebloem door de laatste voeding af te kolven oid....doe het op die manier waar jij én je meisje jullie goed bij voelen!

Succes en niet aan jezelf twijfelen hoor!!

Liefs Kim

Heeee, LV, niet treuren meid. Je hebt zes maanden borstvoeding gegeven. Da's iets om ontzettend blij mee te zijn (en ook wel wat trots!). Ik kan me voorstellen dat je waanzinnig baalt, het het is ook rottig, maar Kim verwoordt het hartstikke goed; jouw borstvoeding is altijd goed!
Misschien wil ze iets meer voedingsstoffen, maar denk eens aan alle andere goede stoffen, liefde en aandacht die je haar met je bv hebt gegeven?
Echt, even goed balen en janken mag, maar ga daarna lekker genieten van het feit dat je man nu ook eens kan gaan voeden (en geloof me, als ze een hap wortelprut in de mond heeft en hard moet niezen... dan is het erg fijn dat jij niet de pineut bent:)

Het volgende staat op bv.com:

http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/bakerpraatjes-over-borstvoeding.html

Het is gewoon echt een bakerpraatje dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten. Het kan natuurlijk wel zijn dat je kindje te weinig binnen krijgt. Te weinig voedingen, of te weinig achtermelk.

Je moet je er niet te druk over maken hoor. Gewoon lekker beginnen met introduceren van de bijvoeding. Wel belangrijk is om eerst de borst te geven en dan pas de bijvoeding.

Hoi hoi,

herkenbaar. Onze Wout was een tijdje terug zelfs afgevallen. Hij kwam 4 (soms maar 3 keer) per etmaal. Ben hem toen een weekje heel erg veel gaan aanleggen, bij iedere kik, vaak wel 12 tot 14 keer per etmaal en daarna afgebouwd naar 7 maal per etmaal. Dit laat ik overdag nu een beetje los maar de late avondvoeding en nachtvoeding heb ik er wel nog even in gehouden. Hij drinkt dan zoveel beter omdat hij slaperig is en geen afleiding heeft (overdag geen afleiding is nauwelijks mogelijk met een broer van nog geen 2). De nachtvoeding geef ik als ik toch naar de wc ga, dan valt het wel mee qua slaapgebrek... Wout doet het hier nu prima op (nou ja, 3 weken geleden wezen wegen,ga vrijdag weer dus dan weten we meer)
Ik zou zeggen: probeer het een beetje op te krikken (een paar dagen vaak aanleggen en misschien ook nadenken over een extra voeding in de avond of nacht) en bijvoeding als bijvoeding te beschouwen, dus na de borstvoeding...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan