cb geweest

A

Anoniem

Guest
Nou sven en mirthe zijn naar cb geweest.

Mirthe (18maanden)  is nu 87cm en 14300gram. Ze doet het allemaal prima alleen kreeg ik alvast preventief gezeur. Dat ik wel weet dat ze met 2 jaar strenger zullen zijn over haar gewicht en ze dan echt geen speen meer mag hebben tegen die tijd.

Sven (3 jaar en 10maanden)  is nu 106,5cm en 19,6kg. Hij deed alles prima en heeft ook zonder gehuil zijn prik gekregen. Alleen weer dwars met de ogentest (net als vorige keer) hij deed de bril af en zei dat hij niets zag en ging een beetje omzich heen zitten kijken ipv naar de plaat. Dus daar moet hij voor terug komen.

Hoi, wat een boeffei is die Sven,haha. Ik denk dat als er iets aan de hand is, je dat thuis ook wel zou merken. Als we thuis deden oefenen deden ze altijd mee, en daar was ook 'n ramp. Met de gehoortest ging dat ook zo, ik weet nog dat Bas het zo op de spits dreef, dat ik naar een speciale test moest, omdat hij al 3 keer niet wilde meewerken.

Over die speen en het gewicht zou ik me nu zeker nog niet druk maken, en je hebt ervaring met de oudste, dus je weet toch ook hoe dat gaat? Op het cb bij ons kunnen ze het ook niet laten om iets te zoeken, om maar iets te mauwen,..laat maar waaien, het komt wel goed. groetjes Wendy

ik heb nog geen bericht gehad wanneer marek weer moet! maar denk dat ik dan hetzelfde gezeur als jou zal krijgen hoor Ik vindt dat zolang ze het verder toch goed doen  het cb zich nergens mee hoeft te bemoeien en vooral wat betreft de speen Als ze op hun 2 de nog behoefte hebben aan een speen dan laat je dat toch lekker Marek gebruikt hem voornamelijk alleen nog in bed vindt dat ook niet erg  Maar jij woont toch ook in hengelo? wie heb jij dan op het cb?
'groetjes mira mv marek

Ja als het goed is lijkt het inderdaad of ze was zoeken. Mirthe der benen zijn zo slak vergekeken bij een paar weken terug. Maar nee zegt ze als je naar het gewicht kijkt gaat dat veelste hard. Terwijl het bij mijn zoon precies hetzelfde ging ze zijn bijna gelijk aan gewicht en lengte als je kijkt toen hij zo oud was. Maar goed, ze vinden altijd wat. Maar vooral zo belachelijk die voorbode zo van hou je er wel rekening mee dat ...ik   heb nog een half jaar denk ik dan! Dat speentje heeft ze ook alleen snachts. Maar zei ze heb je het niet in de krant gelezen over dat onderzoek dat ze dan slechter met taal zijn??? ehhh nee! Ze zei ook dat ik het melkflesje savonds eruit moet doen. Ik vroeg of ik het mocht vervangen door rooibos thee..........nee want dat is ook slecht voor de tanden zei ze. ??????thee zonder suiker ed is toch niet slecht voor de tanden?? En vooral op letten niet te veel tussen door!!! Jahaaaaaa nou weet ik het wel!!GRRRRR
Maar goed ik zit bij de hasseleres in het gezondheidscentrum.

HOi hoi,
Erg is dat dat het CB niets heeft maar aan het zoeken is om je toch nog even ergens op te wijzen. Gelukig heb je al ervaring. Wat betreft die speen, daar kan ik heel boos om worden. Wij moesten van het CB ook van de speen af toen Jorick 2 werd nou hij begon toen te duimen. De tandarts zei dat een speen absoluut beter is dan de duim. Dus liever tot 4 jaar een speen dan tot 10 jaar de duim. Logopedisten zeggen idd dat spenen slecht is voor de spraakontwikkeling, maar ze meldendaar dan wel bij dat spreken zonder speen ook goed is.... En zoals jij de speen gebruikt loopt ze dus niet de hele dag met der peem in der mondje......

Maar wel lekker dat alles goed was...

Groetjes Jolanda

Mijn dochter heeft tot haar derde jaar altijd  's nachts een speen gehad, zelfs twee in bed voor het geval dat ze er 1 kwijt raakte. En ze heeft echt geen taalachterstand, scoorde met 2 jaar al goed op de Citotoets van de peuterspeelzaal. Eerder een voorsprong dus.  Normaal doen ze die toets pas met 3 jaar.
Ik zou me niks aantrekken van het CB, Lekker doen wat jij wil.

Jeetje, wat kan het cb moeilijk doen zeg!
Er veranderd zoveel in een half jaar tijd met die kleine kinderen! Ongelooflijk.
Wij moeten volgende maand met Wieteke naar het cb, dus ben benieuwd! Ik zie het wel.
Geniet in ieder geval maar lekker van je twee kinderen.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Sorry ik breek even in...

EEN CITOTOETS VOOR PEUTERS?? Het moet toch niet gekker gaan worden, misschien kunnen ze volgende keer iets verzinnen voor in de baarmoeder, liefst voor de bevruchting! Wat een gedoe zeg.

Sorry, moest het even kwijt, zat ook met verbazing het commentaar van het CB weer te lezen, laat die kinderen toch, bij de meeste komt het echt allemaal goed. Laat je niet gek maken!

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan