cb geweest

Hoi,

ben afgelopen donderdag weer naar het cb geweest. Quinn is nu een half jaar en meet 70,5 cm en weegt 8300 gram. Zn schema is nu omgegooid qua voeding omdat hij teveel kreeg en daardoor ook veel begon te spugen of zn eten gewoon niet opkreeg. Hij eet nu volledige groente en fruithap van 6 maanden. Ook mag hij nu in de kinderstoel en dat gaat hem goed af. Hij kruipt nu de kamer door en heeft mn kast ontdekt en trekt daar alles uit. Zit m continu achterna en maar nee blijven zeggen:) Slapen doet hij nu ongeveer vanaf 7 uur 's avonds tot de volgende ochtend half 7. Wel krijgt hij tussen 8 en 9 dan nog een fles. Maar die zal snel naar voren gaan omdat hij flink sjaggie is als we hem wakker maken... Ben benieuwd hoe het met jullie kids allemaal gaat...

Liefs Amanda

Hey!

Nou hier is Sven de 10 kg al gepasseerd denk ik... volgende week naar het cb dus ik ben benieuwd. hij is ook al langer dan 70 cm... maar hoe lang precies weet ik niet. Het is een echte reus.
Sven krijgt nu 3 - 3,5 fles ongeveer per dag en een groente en fruithap. De laatste valt bij ons ook rond half 10 's avonds.
Sven slaapt overdag best kort waardoor hij om 7 uur gewoon bekaf is en naar bed moet. Hij zou normaal dan nog een fles moeten maar omdat hij er dan nog geen zin in heeft geven we die als ie slaapt.. boven in kamertje pluk ik m uit zijn bed waardoor hij iets wakker wordt, fles erin, die drinkt ie slapend op en daarna direct verder slapen.
Hij slaapt dan ongeveer tot half 7/ 7 uur en dan is ie echt klaar wakker.
Sven tijgert nog niet, maar komt wel overal door te rollen... of is dat ook tijgeren??

ja het gaat snel... mijn zus heeft nu ook een kindje erbij en als ik dat kindje dan zie dan denk ik echt: is Sven echt wel zo klein geweest?? Bijna niet te geloven dat ze qua gewicht bijna verdrievoudigen in een halfjaar. maar wel prachtig toch?

Hallo!

Hier zijn de getallen heel anders haha, maar ik heb dan ook een meid, dat scheelt blijkbaar nogal. Sterre is nu haast 6 mnd en is 65cm en weegt 6450 gram. Ineens zoveel kleiner als jullie mannen, haha!
Sterre krijgt sinds een week nog maar 4 flessen en eet vanaf dat zij 4 mnd is al groente en fruit. Toen at ze echter nog maar een beetje maar er gaat nu zoveel in dat zij geen 5 flessen meer nodig heeft.
Tussendoor ook een soepstengel of broodkorst.
Haar lengte is goed, maar gewicht zit onder het gemiddelde, niet ernstig maar ze kan dus iets meer hebben.
Nu heeft zij lange tijd erg veel problemen gehad met drinken waardoor zij afviel en we ook daarom heel vroeg al van alles zijn gaan geven.

Slapen is momenteel een grote ellende hier, wat ik eerder al op het forum poste. Maar normaal is zij om 07:00 wakker voor een fles, slaapt halverwege de fles al en word dan rond 09:00 wakker. Gaat om 12:00 naar bed en slaapt de ene keer 3u en de andere keer net een uurtje. S'middags nog een slaapje want 2u aan een stuk wakker zijn is vaak max. en dan rond 19:00 naar bed. En halverwege de avond maak ik haar nog wakker rond 22u voor de laatste fles.
Sterre slaapt erg onrustig de nachten, wij zijn vaak al blij als we er maar 4x uit hoeven snachts.

Rollen snapt ze nu ineens vollop, tijgeren wil ze maar lukt haar echt niet, laatstaan kruipen :D
Leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes is!

Liefs

Hey arentmaas,

Onze Sven heeft ook onrustige nachten. Maar dat is dan vaak 1 keer en dan gaat het weer nachten goed. Wat ons goed hielp is Kindival van VSM... sindsdien hebben we zelfs nachten dat ik er helemaal niet uit hoef. Dat kwam voordat we het gaven niet voor. Na een week elke dag geven merkten we verschil.
Minimaal 4 keer eruit.... je zult wel gesloopt zijn ondertussen of valt dat mee?? als ik er 4 keer uit ben geweest kunnen ze me opdweilen.

Sterkte hoor... is niet makkelijk!

Hoi hoi,

Moest ff bijlezen, was een tijdje niet geweest.
Maar wat leuk die vooruitgang met die kleintjes en ze groeien als kool!

Rehan is nu ook bijna 6 maanden (zaterdag as officieel) en hij zit sinds gisteren op 3 flessen nutrilon, en volledige fruit- en groentehap voor 6 maanden. Ook geef ik hem als tussendoortje in de middag een berenkoekje van Bambix of een stukje brood. Vanavond ga ik hem een toetje aanbieden, ook van Olvarit, ben benieuwd hoe hij dat vind. Hoeveel hij weegt en hoe lang hij is weet ik niet, moet pas de 30ste naar het CB. Maar hij is wel volop aan het rollen en lawaai aan het maken. Hij rolt alleen niet helemaal naar zn buik, 3kwart ongeveer, het lukt hem maar niet om helemaal op zn buik terecht te komen.. misschien over een tijdje wel. Tijgeren probeert ie al wel denk ik hij maakt wel kruipbewegingen op bed als hij op zn buik ligt en iets voor hem ziet liggen. Slapen gaat ook goed.. 8 uur naar bed en wordt dan half 8 wakker, de volgende dag. Hij begint nu wel kuren te krijgen, wil halverwege zn fles ineens niet meer drinken en gaat echt stout doen nu! Hij wil ook steeds meer rechtop zitten.. binnenkort maar een eetstoel aanschaffen!

@Arentmaas: Kindival was bij ons ook een succes.. en wij doen Rehan voor zn laatste fles in bad, eerst lekker masseren en dan in een lekker warm badje.. Dat helpt ook heel goed. Misschien heb je er wat aan? Sterkte in elk geval!

Lizzy is niet zo groot.
Ook maar 6750 gram en ze is 67 cm.
Ze slaapt de nachten helemaal door.
Er komt wel een tandje aan denk ik..spuitluiers,verhoging,bij je willen liggen..afwachten maar ze heeft er niu nog geen 1.
Tijgeren of kruipen doet ze nog niet..maar dat kan natuurllijk elk moment gebeuren.
Lizzy krijgt 4 flessen en fruit en groente.
Leuk om zo van iedereen weer te lezen.

Liefs

hoi hoi,

mijn lukas is 70 cm en weegt bijna 8 kilo, helemaal goed!
krijgt 3,5 fles en brood, fruithap en groente hap.
draait de hele woonkamer door, zo leuk om te zien.

x

Matthias was de laatste keer op het bureau 65 cm en 6650 gram. Is een kleintje, maar is hij altijd al geweest door moeilijke start. Hij is nu 6,5 maand
Nu is hij een dikke vreetzak ;). Hij eet alles op wat ik hem voorschotel. nu ongeveer 1,5 a 2 stuks fruit op een dag 200 gram groente en 1,5 boterham en daarnaast nog 4x de borst.
Op het bureau gaven ze aan dat ik hem niet kan overvoeden, dus dat ik mag geven wat hij wil. Wel doe ik dit voorzichtig (na 1,5 boterham kan ie nog wel meer eten, maar vind dat ook wat overdreven)

Rollen doet hij heel goed, gaat hele box door en als hij op de grond ligt helemaal alle kanten op.
Tijgeren begint te komen, hij komt iets vooruit, maar nog niet echt veel.

Slapen gaat goed, van ongeveer 19.00/20.00 uur tot ongeveer 08.00/08.30. Dus dat is heerlijk.

Terug
Bovenaan